Конспект уроку з природознавства " Атлантичний, Північний Льодовитий та Індійський океани"

Про матеріал
Уроку дуже цікавий для дітей. Використовуються різні методи,ігри "Морський бій" , картки, робота з картою.
Перегляд файлу

Тема: Атлантичний, Північний Льодовитий та Індійський океани.

Мета: сформувати в учнів уявлення про особливості Атлантичного, Північного Льодовитого та Індійського океанів; продовжити навчати читати карту та працювати із нею; вчити  виступати перед класом ; розвивати мовлення, мислення, сприяти розвитку вмінь порівнювати, робити висновки; виховувати спостережливість, вміння  захоплюватись неповторністю й величчю природи, інтерес до географічних знань.

Обладнання: карта півкуль, атласи, копії контурної карти, малюнок корабля, підручник, роздатковий матеріал; використання ІКТ

Тип уроку: урок-подорож;

                                                                          Хід уроку

І. Організаційний момент.

  Емоційне налаштування:

Діти повторюють за вчителем емоційні вирази (радість, сум, злість, невизначеність), а потім учні обирають ту емоцію, яка в них на початку уроку.

ІІ. Фенологічні спостереження.

Загальна інформація про …Феноло́гія  — це  наука про сезонні явища в природі.

Фенологія вивчає періодичні явища в живій і неживій природі, що пов'язані зі змінами пір року, а також сезонні фази розвитку рослин та сезонні особливості розвитку й активності тварин.

-Яка пора року господарює?

- Який місяць осені?

- Яке сьогодні число,  день тижня?

- Який сьогодні стан неба?

- Чи був вітер, коли ви йшли до школи?

- Чи були зранку опади?

- Які зміни відбулися в неживій природі?( калюжі, грунт замерзли, іній, холодно)

- Які зміни відбулися в житті рослин? квіти відцвіли, засохла трава, дерева відпочивають

зібрали урожай

- Які зміни відбулися в житті тварин? Линяють, змінюють хутро, залягають у сплячку.

«ХВИЛИНКА-ЦІКАВИНКА»

30 листопада- У багатьох країнах святкують «Всесвітній день домашніх тварин.»

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Гра   «Морський бій»

Давайте згадаємо про те, що ви вже знаєте з попередніх уроків.

 

 

А

В

С

1

4

8

1

2

7

3

9

3

2

6

5

 

 

 

 

1. Всі водойми  на глобусі і картах позначається яким кольором? Синім, покажіть на карті.

 2. великі ділянки суші, що оточені морями та океанами, називаються? Материками, покажіть на карті.

 3. Скільки материків на Землі 6.  Назвіть їх і покажіть?.  (Євразія, Африка, Північна Америка, Південна Америка, Австралія, Антарктика).

4.Який материк найбільший?   (Євразія).

5.Хто назвав Тихий океан Тихим?   (Фернан Магелан).

6.А чому він його так назвав?   (тому що була тиха, спокійна погода).

7.Скільки океанів? 4.Покажіть їх.

8.Вода в океані солона? так

9.Як називається карта? Фізична

ӏV. Мотивація навчальної діяльності.

–Погляньте на карту. Який колір переважає?

-Що означає цей колір?(колір води,спокою,задоволення)

-Погляньте, який колір має наша планета Земля з космосу?

Отже, нашу планету Земля можна було б назвати планетою Океан.

V. Повідомлення теми уроку.

А темою уроку є «Атлантичний, Північний Льодовитий та Індійський океани».

Сьогодні здійснимо уявну подорож у країну Океанії на ось такій гарній повітряній кулі. Отже, зручно вмощуємось, здіймаємось  і в путь…

Постановка проблемного питання

Чим схожі всі океани і чим вони можуть відрізнятися?

VІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Робота з підручником та додатковою інформацією.  (с.51-54)

- Діти самостійно опрацьовують інформацію.

2.Робота в групі Робота з картою, атласом, контурною картою.

-Погляньте на карту. Який океан омиває узбережжя Північної Америки, Південної Америки, Африки і Євразії?

Позначимо на контурній карті Атлантичний океан.

- Цей океан —найсолоніший серед інших. Він є другим за розміром.

-Тваринний і рослинний світ дуже різноманітний. У його водах розташоване море, в якого немає берегів – це Саргасове. Знайдіть у атласах.

-А чому воно має таку назву? (відомий цей океан бурими саргасовими водоростями, які збагачують повітря киснем).

-А кого можна зустріти в Атлантичному океані?  Фрегат (спить під час польоту) Альбатрос

Також є…кит, тріска, риба-меч. Летюча риба. Акула

-Тюлені

-Морські котики

Тут водяться…морські змії.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА  

За розмірами  Індійський океан   посідає третє місце. Це найтепліший океан через те, які береги омиває. 

-Погляньте на карту. Він омиває узбережжя Африки, Євразії та Австралії.

-Позначте на контурній карті Індійський океан.

-Він має найбагатший органічний світ. Зарості бурих, зелених і червоних водоростей...

-А знаєте чому водорості мають різний колір? (на глибині до 100м, куди досягає сонячне проміння, живуть зелені водорості, нижче бурі, а ще нижче – червоні.)

- Від великої кількості мікроскопічних зелених водоростей вода «зацвітає».

-В океані зустрічаємо: скат, акула, морська зірка (має до 40 променів, на кінці очі), крокодил, дельфін

-Водяться численні види риб скумбрії, анчоуси , Баракуди, Риби-вітрильники (високий спинний плавець, схожий на вітрило), Камінь, риба-Лев

Великі медузи, восьминоги, краби

-Далі потрапляємо у найменший океан планети.

- Північний Льодовитий океан. Це найхолодніший океан, в якому ніколи не скресає крига. Тут зустрічаємо айсберги. Він називається Льодовитим, тому що більша частина його вкрита кригою, а розташований на крайній півночі Землі, тому і названо Північним. Тут знаходиться найхолодніше море на Землі - Східно-Сибірське.

-Північний Льодовитий океан омиває узбережжя  Північної Америки та Євразії.

Позначте на контурній карті Північний Льодовитий океан.

Через суворі кліматичні умови життя в океані бідне.

Тут зустрічаємо водорості фукус, які містять велику кількість йоду.

Морську траву – зостеру (в перекл.. «пружина»)

-У Північному Льодовитому океані налічуються тільки 150 видів риб.

-Серед них: тріска, сайка, палтус, морський окунь, камбала

 На островах існують колонії моржів, тюлені.

Зустрінемо медузу ціаную, яка в діаметрі сягає 2 метри, а щупальця витягуються до 20м.

На скелястих берегах птахи утворюють «пташині базари». Це величезні скупчення різних птахів на обмеженій території.

-МОЛОДЦІ!

Перегляд відео-ролику про …..

Але господарська діяльність людини призвела до погіршення природних умов морів і океанів.

 

Відмінювання іменника океан На дошці відмінки дітям треба закінчення домовити( Океан, океана, океану, океан, океаном, океані, океане.) у множені (океани, океанів, океанам, океани, океанами, на океанах).

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1.  Вирішення проблемного питання.
  • Чим схожі океани? ( Солона вода, на глобусі і карті позначаються синім кольором, в них ростуть водорості, з них виловлюють рибу, впливають на клімат планети)
  • Чим відрізняються океани? (розмірами, температурою та солоністю води, формою)
  1. Позначте за допомогою малюнків з тваринами  на своїх картах в яких акеанах вони живуть.

VІІІ. Домашнє завдання.Дома опрацюєте матеріал підручника с. 51 – 55.

         Рефлексія

Про що цікаве дізналися?

Що сподобалося?

Що здалося складним?

На корабликах одним словом запишіть враження про наш урок. У давнину пляшку використовували як пошту. Ми відправимо свої послання в інші куточки світу.

  • Спасибі  за урок! Мені було цікаво з вами подорожувати.

Діти, БЕРЕЖІМО РІКИ, ВОДИ.ОКЕАНИ:

БЕРЕЖІМО ЇХ РОСЛИНКИ

І НАЙМЕНШІЇ ТВАРИНКИ,

БО МИ ВСІ – ПРИРОДИ\

РІДНОЇ ЧАСТИНКИ.

 

 

 

 

 

 

 

Осінь 

 

Листопад

 

Вівторок

 

                                                             

 

 

       

 

 

           

 

 

docx
Додано
18 березня 2021
Переглядів
518
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку