До розіграшу
залишилось:
11 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

"Конспект уроку з природознавства для 1-го класу на тему "Охорона тварин"

Про матеріал

Ознайомити учнів із тваринами рідного краю, які занесені до ЧервоноїкнигиУкраїни, виховувати бережливе ставлення до природи, прагнення охороняти її.

Перегляд файлу

Охорона тварин рідного краю

1 клас

Тема:Охорона тварин рідного краю

Мета:Ознайомити учнів із тваринами рідного краю, які занесені до Червоної     книги  України, виховувати бережливе ставлення до природи, прагнення охороняти її.

Обладнання:ілюстрації із зображенням рідкісних тварин рідного краю, презентація до уроку,роз даткові картки.

 

Хід уроку

1 .Організація класу:

Продзвенів шкільний дзвінок ,

Нас покликав на урок

Ми природу любимо,

Тож вивчати її будемо.

 

Наш урок природничий,

І цікавий , і незвичний.

Вирушаємо у путь –

Нас цікаві справи ждуть.

У нас сьогодні на уроці буде сяяти сонечко ( Слайд 1.)

Воно своїм теплом і світлом  буде надихати нас на творчу роботу, а його лагідні промінці даруватимуть нам цікаві завдання , які відкриють безліч таємниць.

А девіз нашого уроку буде такий:( Слайд 2) Його пропонує нам наступний промінчик , який дуже хоче разом з нами продовжити нашу природничу подорож.

Ми всі – господарі природи,

Тож збережемо її вроду.

2. Фенологічні спостереження ( Слайд 3).

Отже , перший промінець пропонує нам записати погоду сьогоднішнього дня.

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Які зміни відбулися в неживій природі? ( День стає довший , а ніч коротша . Яскравіше світить сонечко.)

-2-

  • Які зміни відбулися в живій природі?

3. Повторення вивченого.

- До якої природи належать тварини ? ( До живої. )

- Які ознаки живої природи є у тварин ? ( Вони живляться, дихають,народжуються і вмирають. )

- На які групи за характерними ознаками поділяють тварин ? ( Птахи, комахи , звірі і риби . )

 

Гра1.Наступний промінець  пропонує пограти в ігри ( Слайд 4. )

Іринка вибирає малюнки із зображенням птахів і комах , а Петрик – із зображенням  звірів і риб .

Гра 2 . « Хто зайвий?» ( Слайди 5 , 6, 7, 8 )

Діти визначають  зайву тварину і повідомляють чому. ( В цій грі повторюємо поняття  « дикі і свійські тварини «).

Гра 3 .( Слайд 9 ).

Діти , зараз ми ще пограємось.

Загубили ці звірята

Свою маму , свого тата.

Де живуть , вони не знають,

І сидять тепер , ридають

Ви тваринкам підкажіть,

В рідний дім їх відведіть.

Допоможіть тваринкам знайти свій будиночок. Тварин , які живуть у дикій природі , відведіть до ялинки . а свійських тварин – до будинку , де живуть люди.

 

Отже діти, за свійськими тваринами ми доглядаємо, а чи потрібно доглядати за дикими тваринами ?

Звичайно ні . Але їх теж потрібно берегти і охороняти.

4. Оголошення теми і мети уроку.( слайд10).

Отже, тема нашого сьогоднішнього уроку – « Охорона тварин»

Слайд 11.

Ми дізнаємося : « Чому потрібно охороняти тварин і яких тварин занесено до Червоної книги» ?

 

 

 

 

 

 

-3-  

Сьогодні ви дізнаєтесь, чому більшість тварин нашого краю потребують захисту, а ті , які опинилися під загрозою зникнення, потребують охорони . Ви навчитеся описувати і розпізнавати рідкісних тварин рідного краю , щоб коли зустрінете цих тварин серед природи, не завдали їм шкоди.

У природі все тісно пов’язане з навколишнім середовищем : із землею , річками , тваринами і рослинами .Ми змушені навчитися жити в мирі і злагоді з природою .

Ви вже знаєте , яке значення в природі і житті людини мають тварини .

  • Яку користь приносять тварини людям ?
  • Тварини – це цінні і необхідні продукти харчування : м'ясо , молоко , яйця , мед .
  • Тварини – це вовна та шовк для виробництва тканин . хутро для пошиття одягу , шкіра для взуття.
  • Тварини – це помічники людини у важкій роботі : коні , осли , верблюди.
  • Тварини – це наші вірні друзі : собаки, кішки, папуги.
  • Тварини – це ліки , якими лікують різні хвороби людини : зміїна і бджолина отрута , мед, борсучий жир.
  • Тварини - це чудовий настрій ,коли ви чуєте спів солов*я , чи спостерігаєте в лісі за білкою, яка спритно стрибає з гілки на гілку і з цікавістю дивиться на вас.

 

У кожній місцевості є тварини, яких залишилося дуже мало . Вони зникають, бо люди на них полюють, знищують місця їхнього мешкання – ліси, луки, забруднюють озера і ріки .Тому тварин потрібно охороняти .

 

Кожна країна має свою Червону книгу ( Слайд 12 )

До Червоної книги занесені тварини , яким загрожує небезпека зникнення із Землі, а деякі з них вже зовсім зникли.

  • Як ви думаєте чому саме Червона книга , а не жовта чи синя?
  • Бо саме червоний колір вважається сигналом небезпеки.
  • Червона книга – це закон про охорону природи.

 

5. Сприймання і усвідомлення  учнями навчального матеріалу:

Зараз ви дізнаєтесь про деяких тварин нашого краю, які занасені до Червоної книги і потребують нашої охорони.

 

 

-4 -

Слайд 13 . Махаон. Найвідоміший метелик України завдяки своєму

яскравому забарвленню та великим розмірам. Люди дуже багато їх виловили  і їх залишилось зовсім мало.

Слайд 14. Рись. Типова кішка , хоча величиною з великого собаку, якого частково нагадує своїм зменшеним тілом і довгоногістю . Дуже характерна голова рисі : порівняно невелика, округла і дуже виразна. Від інших котячих рисі відрізняються коротким хвостом і китичками на кінцях вух.

Слайд 15 . Сірий журавель. Великий птах  , що мешкає в Європі та Азії . На Україні гніздиться на Поліссі  , іноді в заболочених долинах річок . Люди знищують місця гніздування цих птахів , тому і їх залишилось небагато .

(Слайд 16 ) Жук – олень .Найвідоміший  жук  з родини рогачів . Живе у дуплах старих і мертвих дерев в лісах та лісопосадках. Вид відноситься до тих , яким загрожує вимирання.

( Слайд 17 ) Зубр. Це великий і могутній бик . Маса сучасних дорослих самців біловезького підвиду досягає 850 кг . Довжина тулуба 3 м чи навіть і більше. Люди масово вбивали цих тварин , тому їх залишилось мало .

( Слайд 18 ) Лось . Найбільшими рогами природа обдарувала лося .Розмах їх до 1,5 м , маса 20 – 25 кг .

( Слайд 19 ) Бобер . А рекордсменами серед довгожителів у тварин є бобри . Вони живуть до 50 років  . На  жаль їх теж зовсім небагато .

Ц і і ще багато тварин занесені до Червоної книги України . Близько 207 видів .

В  Червону книгу ми занесли

Світ неповторний та чудесний ,

Що поступово вимирає ,

Давно рятунку в нас благає .

 

6 . Фізкультхвилинка . ( Слайд 19 )

Наступний сонячний промінець пропонує нам відпочити і зробити зарядку .

Весела фізкультхвилинка « Ялиночка» з музичним супроводом.

 

Наша держава турбується про тварин , які зникають . Для цього у різних куточках України створені заповідники , заказники , національні парки, де мешкають і розмножуються багато рослин і тварин . В цих куточках природи ніхто не має права завдати їм шкоди.

Ось  давайте подивимося на деякі з них .

  • 5 -

( Слайд 20 ). Біосферний заповідник « Асканія – Нова»

В цьому заповіднику живуть такі рідкісні тварини як сайгаки і зубри .

( Слайд 21 ) Київський ботанічний сад .Зібрана ціла колекція рідкісних рослин .

(Слайд 22 ) Ялтинський ботанічний сад.

( Слайд 23 ) Карпатський національний природний парк .

Тут живе багато рідкісних тварин Західної України .

( Слайд 24 ) Канівський заповідник . Зібрані рідкісні тварини степу .

( Слайд 25 ) Заповідник « Медобори». А ось заповідник , який знаходиться в нашій Тернопільській  області.

 

7. Узагальнення і систематизація знань учнів .

А тепер діти ще один сонячний промінчик  пропонує вам нове завдання. Подивіться і скажіть , будь ласка, на що скаржаться ці тварини.( Слайд 26 ). «Скарги тварин»

  • Не можна брати пташенят з гнізда.(В людських руках вони можуть загинути,або мама-пташка ніколи більше до них не повернеться).
    - Не можна ловити рибу великими сітями.
    - Не можна ставити пастки на тварин.
    - Не можна ловити метеликів.
    - Не можна вбивати тварин.
    - Не можна стріляти по пташках з рогатки.

 

Слухання  казочки(Слайд 27,28,29,30)
Одного разу один хлопчик мене запитав чи є на світі непотрібні тварини,яких треба проганяти. І нічого не буде,якщо пропаде якась одна тваринка. І я йому розказала казочку.
Вам теж розкажу,щоб ви зрозуміли,чи є на світі непотрібні тварини,чи їх немає.
Допомагайте читати казочку.
Зміст казки:
Одному старенькому дідусеві не давала вночі спати сова.
От він її і прогнав.
Не стало сови,розвелося багато мишей. Вони руйнували гнізда джмелів.
Стало мало джмелів. Не було кому запилювати конюшину.
Конюшина не вродила. Дідова корова почала давати мало молока.

 

Отже,діти,зробіть висновок, чи є в природі непотрібні тварини.

 

-6-

Висновок:кожна тварина приносить користь,кожна тварина потрібна природі.
8.Хвилинка відпочинку.
Сонячні промінчики просять вас знову відпочити. Прошу встати.
1.Якщо ви не руйнуєте гнізда пташок – підніміть руки вгору.

2.Якщо ви не ламаєте гілок – опустіть руки вниз.

3.Якщо ви не руйнуєте мурашники – почухайте носа.

4.Якщо ви не ловите метеликів – погладьте себе по голівці.
5.Якщо ви не забираєте пташенят з гнізд - підстрибніть тричі.
6.Якщо ви не відловлюєте лісових тварин – сплесніть у долоні.
7.Якщо ви хочете дружити з природою – сядьте тихенько за парти.

9.Екологічні ситуації

Ще один промінчик пропонує нам розв’язати  екологічні ситуації.

Давайте спробуємо.

(Слайд 31,32,33,34,35,36,37).
 

10. Підсумок уроку 

У природі всі тварини потрібні. Кожна займає своє місце і має певне значення в природі. Щоб зберегти світ, у якому ми живемо,потрібно зберегти різноманітність тваринного світу.

Прошу вас тільки не забувати:

Кожна тваринка варта любові.
Кожного дня і кожну хвилинку

Оберігайте всяку звіринку.

Гра мікрофон(Слайд 38)

Я дізнався…(які бувають рідкісні тварини,де вони живуть.)

Я хочу дізнатися…(більше про рідкісних тварин.)

Я можу…(захищати тварин,оберігати їх.)
Мені було…(цікаво.)

Правила збереження тваринного світу
Білочка хоче подарувати вам горішки. В кожному з них маленьке правило,яке ви можете зробити для збереження тваринного світу.

  • Виготовляти і розвішувати шпаківні.
  • Підгодовувати птахів взимку.
  • Оберігати гнізда птахів,мурашники і житла інших тварин.
  • Не ловити метеликів і інших комах.
  • Не ловити і не приносити додому диких тварин.
  • Не турбувати своєю поведінкою диких тварин.

 

 

-7-

Отже давайте зробимо висновок із нашого уроку(Слайд 39)

Ніколи не зробимо шкоди

Тварині ми в ріднім краю.

Нехай звеселяють природу,

Співають пташки у гаю.

 

 

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Ющук Светлана
    Гарна, цікава розробка.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Казимирів Марія Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Демчишин Галина Йосипівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Пилопчук Ольга Мирославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Сидоренко Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Григоренко Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
14 лютого
Переглядів
2066
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку