Конспект уроку з природознавства для 2-го класу на тему: " Їстівні та отруйні гриби "

Про матеріал

Мета.

Формувати у дітей систему уявлень про гриби як царство живих організмів, про ознаки грибів, їх будову, класифікацію та їх різноманітність;

ознайомити учнів з поняттями їстівні гриби, отруйні гриби; вчити виявляти ознаки грибів і за ними розпізнавати їстівні та отруйні гриби;

формувати уявлення про значення грибів у природі, про цінність для людей і тварин, про необхідність охорони грибів, правильне їх збирання;

формувати здатність учнів застосовувати отриманні знання.

Виховувати повагу та любов до природи, культуру поведінки.

Перегляд файлу

 

Тема: «  Їстівні та отруйні 

              гриби» (для учнів 2 класу)                                                                                                                

Мета.

  • Формувати у дітей систему уявлень про гриби як царство живих організмів, про ознаки грибів, їх будову, класифікацію та їх різноманітність;
  •  ознайомити учнів з поняттями їстівні гриби, отруйні гриби; вчити виявляти ознаки грибів і за ними розпізнавати їстівні та отруйні гриби;
  • формувати уявлення  про значення грибів у природі, про цінність для людей і тварин, про необхідність охорони грибів, правильне їх збирання;
  • формувати здатність учнів застосовувати отриманні знання.
  • Виховувати повагу та любов до природи, культуру поведінки.

 Обладнання : мультимедійна дошка, презентація

« Гриби», вирізані картинки грибів, кошик, муляжі їстівних грибів, музична фізкультхвилинка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Актуалізація  опорних знань

  •  Розпочнемо урок з « Бюро погоди». Прошу чергового синоптика повідомити, яка погода та які природні явища чекатимуть нас протягом дня. ( учень повідомляє фенологічні спостереження за планом)

                План

  • Назва пори року.
  • Дата, день тижня.
  • Стан неба.
  • Температура повітря.
  • Опади та інші присутні явища.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

  1. Слово вчителя.

           Живої природи світ таємничий

           Ми на уроці сьогодні відкриємо.

           Навчимося його красу не руйнувати,

           А примножувати, любити , оберігати.

  • Таємницю якої саме живої природи ми будемо відкривати, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку.

                      Загадка

              І великі, і малі

              Повдягалися в брилі,

              І дощу ці одноніжки

              Не бояться анітрішки.

             Ліс – улюблений їх край

             А як звуться – відгадай. (Гриби)

 

  1. Вправа « Незакінчене речення»

« Гриби я буду вивчати , щоб знати …»

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Отже, тема нашого уроку « Їстівні та отруйні гриби». Навчимося розпізнавати гриби, ознайомимося з правилами збирання їх. Дізнаємось цікавого  про гриби. (слайд 1)

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Складання асоціативного куща. ( на дошці)

-А що ви знаєте про гриби?

 

 

 

                ліс                                                 осінь

                  їжа                             земля

 

                                           дощ

 

  • Діти, грибочок наш підросте разом з вашими новими знаннями. ( під час уроку на дошці навколо грибочка зявляються нові ключові слова)

 

2.Розповідь вчителя про гриби. ( Презентація)

  •  Довгий час вчені не могли визначити, до якого царства живої природи належать гриби. Гриби схожі на рослини і на тварин та мають схожі ознаки ( дихають, живляться, розмножуються, ростуть, відмирають). Але гриби – це особливі живі організми, бо відрізняються і від рослин, і від тварин. Їх вважали морськими тваринами, травою без квітів. І лише у 18 столітті дійшли висновку, що гриби – це окрема група живих організмів.
  • Гриби – переважно діти лісів, але вони пристосувалися на нашій планеті і ростуть не лише в лісах, а й у степах, горах, на деревах, в темних печерах. Всього існує приблизно 100 тисяч видів грибів. Але їстівних серед них небагато. У лісах України росте близько 100 видів. Гриби – цінний продукт харчування. Недарма в народі їх звуть лісовими овочами, лісовим м’ясом, лісовим хлібом. У грибах багато білків. У їстівних грибах виявлено багато вітамінів, мінеральних речовин, залізо, калій, йод, кальцій. ( слайд 2 - 3)
  • Будова гриба складається з : шапка, ніжка, грибниця. (слайд 4)
  • А чи знаєте ви назви грибів?

 

  1. Сценка « Хвалилися гриби»

Боровик (слайд 5)

Я, гриб – боровик,

Маскуватися звик.

Мусиш ліс обійти,

Щоб мене знайти.

 

Хто не вміє нас шукати,

Тим адресу можу дати:

Ми і в лісі, й на галяві,

Корінь білий, верх смаглявий.

 

Печериця  (слайд 6)

По – нашому я печериця,

А по – французькі – шампіньйон,

Хоч куцонога, блідолиця,

Але витримую фасон.

 

Сироїжка   (слайд 7)

Я – сироїжка, біла ніжка,

У різний колір чепурюсь.

Така тендітна, така я ніжна,

У руки візьмеш -  і кришусь.

 

Лисички (слайд 8)

Ми, лисички, жовті личка,

Ростом зовсім невеличкі.

Не червиві, дуже чисті,

Не ховаємося в листі.

 

Опеньки  (слайд 9)

Ми опеньки.

Ніжки тоненькі,

Шиї, мов цівки.

Круглі голівки.

 

Мухомор (слайд 10)

Я мухомор, я мухомор,

Червоний , наче помідор.

Кашкет цяцькований, розлогий,

А сам стрункий і довгоногий.

 

Слово вчителя.

  • До нас звернувся їжачок, щоб нагадати йому, які бувають гриби.

 

4.Робота за підручником. ( стор. 55).

 

  1. Робота в парах.

 

Завдання : визначте , на які види поділяються гриби.

Висновок роблять учні.

 

  1. Робота за таблицями « Їстівні та неїстівні гриби» (слайд 11)

 

 

 

 

Фізкультхвилинка. ( музична)

 

  1. Поради їжачка.

Якщо ви зібралися в ліс по гриби, потрібно знати не тільки де отруйні чи їстівні гриби, й правила збору грибів.

 

  1. Робота за таблицею. (слайд 12)

 

 

 Правила збирання грибів

  • Збирай тільки гриби, які добре знаєш.
  • Гриби треба обережно зрізати ножем, або викручувати із землі.
  • Не збирай неїстівні гриби. Пам’ятай, що вони потрібні лісу! Ними лікуються тварини. (слайд 13)

 

 

      Але грибами лікуються не тільки тварини. З деяких видів грибів виготовляють ліки для людей.

  1.  Вправа. « Мозковий штурм»

 

  • Діти, як ви вважаєте якого розміру бувають гриби? ( відповіді дітей).
  • Матінка – природа дарує нам отакі великі подарунки. (слайд 14)
  •  А щоб природа і далі радувала нас своїми подарунками не можна знищувати її красу. Пригадайте, який документ захищає зникаючі рослини, тварини, живі організми. ( відповідь дітей - Червона книга)

 -  До Червоної книги України занесено 57 видів грибів. Ось деякі із них.(слайд 15)

 

 

 

V. Узагальнення й систематизація знань.

 

  1. Відгадування ребусів. (слайд 16)

 

2.  Гра « Їстівні та неїстівні гриби» ( на дошці галявина з грибами і кошик)

                   Дружно в ліс ми всі пішли,

                   Скільки тут грибів знайшли!

  • Діти, які гриби можна збирати  в лісі? ( Їстівні)

Тож зберіть у кошик їстівні гриби. (Діти кладуть у кошик картки з їстівними грибами)

                  В кошик ви гриби зібрали,

                  Молодці, які ви  стали!

 

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

  • Діти, чи виріс наш гриб? Чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    правила  збирання

ліс            їстівні                           їжа                 ліки                      осінь

            земля                                      дощ       отруйні

                                        Червона книга      назви грибів 

(слайд 17)

 

VІІ. Домашнє завдання. (за вибором)

  • Намалюйте їстівні та неїстівні гриби.

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
21 січня
Переглядів
408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку