Конспект уроку з природознавства для 3 класу на тему: "Скелет - опора тіла людини. Як бути струнким."

Про матеріал

Урок, розроблений для роботи в інклюзивному класі, щоб допомогти дітям познайомитися зі скелетом людини ( кістки , основні частини скелета , значення в організмі людини ) , правильною поставою ; навчити розрізняти основні частини скелета на своєму тілі ,правильно сидіти за партою , запобігати викривленню хребта і кісток ; формувати вміння застосовувати знання у новій ситуації та практичній діяльності , виховувати переконання в необхідності зберегти здоров' я , його цінності для людини

Перегляд файлу

 

НВО «Новомиргородська загальноосвітня школа I-III ступенів №3»

 

 

 

 

         Бінарний урок з природознавства в інклюзивному 3-А класі

 

 

                                «Скелет – опора тіла людини»

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            Учитель поч.класів Скочко О.А.

 


Тема . Скелет    опора тіла людини. Як бути струнким.                                                                         

Мета . Формувати елементарні поняття : скелет людини ( кістки , основні частини скелета , значення в організмі людини ) , правильна постава ; учити розрізняти основні частини скелета на своєму тілі ,правильно сидіти за партою , запобігати викривленню хребта і кісток ; формувати вміння застосовувати  знання у новій ситуації та практичній діяльності , виховувати переконання в необхідності  зберегти  здоров' я , його цінності для людини

Обладнання: таблиця «Скелет людини » , плакат «Сиди  правильно», роздавальні картки , презентація до уроку                      

                                          Хід  уроку 

I    Оргмомент. Створення мікроклімату

- Діти, давайте  посміхнемося   один одному і уявимо, що ми знаходимося у    дивному чарівному лісі. Мандруючи ним ми підійшли до озера. Уявимо озеро.

- Яке озеро ви уявили ?

-Який у вас настрій?

- Давайте залишатися у такому настрої  і  розпочнемо нашу роботу

ІІ   Підсумок фенологічних спостережень

Небо плаче чи сміється,

Дощ іде чи сонце сяє,

А сьогодні на уроці

Ми погоду  визначаєм.

- Сьогодні небо …

- Температура повітря …

- Вітер …

- Опади …

III .   Перевірка домашнього завдання.

(При цьому використовується робота в малих групах.)

    Інструктування учнів    щодо мети, послідовності дій, кількості часу на виконання завдання.

1. Поділ учнів на три групи (за кольоровими квадратами), розподіл ролей у групі (голова, секретар, доповідач).

2.Виконання завдання групами.

1) Робота за перфокартами;

2) робота за картками:

1 група (червоні чотирикутники).

Чому людина належить до живої природи?

Яка система керує діяльністю організму?

2 група (жовті чотирикутники)

Наведи приклади органів людини. Яку роботу вони виконують?

3 група (зелені чотирикутники)

Що таке система органів? Наведіть приклади.

 

ІV  Робота над новим  матеріалом

1.Організація самоспостереження

Я вам пропоную пощупати лоб, лікоть, коліно,пальці на руках.

- Що ви відчули під шкірою?

2. Оголошення теми та мети уроку

Прочитайте тему уроку з дошки (слайд 1)

Ми продовжуємо вивчати організм людини.

-Для чого, на ващу думку потрібно вивчати цей розділ?

Відповідь на це запитання – у девізі уроку:

«Щоб здоров'я  зберігати, треба організм свій знати» (слайд 2)

- На уроці ми будемо вчитися:

- знаходити окремі кістки на своєму тілі, малюнку, в підручнику , таблицях;

- засвоїмо  правила зміцнення скелету  (слайд 3)

3.»Мозковий штурм» 

- Як ви вважаєте , завдяки чому ми можемо ходити , стояти?

- Чому наше тіло має визначену форму?

4. Розповідь учителя (слайд 4)

Наше тіло влаштоване дуже розумно. Сьогодні ми поговоримо про те, що є основою нашого тіла. Коли скульптор робить статую, він спочатку виготовляє каркас, на якому все тримається. В нашому тілі теж є такий каркас,  і називається він скелет. Як би його не було, наше тіло було б  безформенним , людина  не змогла б зробити жодного руху.         

- Учні будуть розповідати  про будову скелету людини, а ви  будете знаходити названі частини скелету на малюнку і показувати один одному.

* Опорою нашого тіла є скелет. Скелет дорослої людини складається приблизно із 220 кісток – великих, малих і зовсім маленьких, з’єднаних  між собою. Деякі з'єднання зовсім нерухомі, наприклад, з'єднання кісток черепа; інші – рухомі.

З'єднуючись, кістки утворюють частини скелета.

* Уздовж  тіла  проходить хребет, який складається із невеликих кісточок – хребців. Їх 33. Між хребцями є прошарки хряща. Вони можуть стискуватись і розширюватись, завдяки цьому ми можемо згинати своє тіло. Скелет людини схожий на лицаря в латах. Хребет захищає спинний мозок.

* З хребтом  з’єднаний череп . Кістки його  з’єднані  міцно і нерухомо. Череп – міцний  шолом, захищає наш мозок. Тільки нижня щелепа рухома.

Практична робота

- Поставте долоню під нижню щелепу, відкрили її ,закрили. Дійсно, нижня щелепа рухома. Ми можемо відкривати і закривати рот.

* Із хребтом з’єднані ребра,  які разом з грудною кісткою утворюють грудну клітку. Грудна клітка захищає серце і легені.

* Із грудною кліткою за допомогою лопаток і ключиць з’єднані  кістки  верхніх кінцівок – рук. Ці кістки з’єднані рухомо, тому  ми  можемо піднімати і опускати руки.

* До нижньої частини хребта приєднуються кістки , які утворюють таз. Він утримує і захищає від пошкоджень внутрішні органи . З тазом з’єднуються  кістки нижніх кінцівок – ніг.  Кістки  з’єднані  між собою  та кістками тазу рухомо. До скелета прикріплюються мязи.

5. «Цікавинки»  від вчителя біології

6. Робота в парах

- Прочитайте статтю в підручнику (ст.144-146)  « Опора тіла і рух»

Зробіть висновок про значення скелету (слайд 5)

- Розпізнайте і покажіть на малюнку ( слайд 6)

V  Фізкультхвилинка 

VI    Закріплення вивченного матеріалу 

1. Розповідь учителя за слайдами

У кістках дитини багато речовин,що надають їм гнучкості. Такі кістки легко згинаються , тому можуть викривитися. У свою чергу вони стискуватимуть внутрішні органи , а від цього почнуться різні захворювання. Усередині  кістки

є трубочки . У живих кістках тут знаходиться мозок , а в її стінках , у маленьких кімнатках печерах, - червоний мозок. Він виробляє кров.

Людина з дитинства повинна стежити за своєю поставою, тобто за правильним положенням тіла , коли вона сидить чи ходить. Коли цього не дотримуватися , хребет викривляється. У людини утруднюється дихання , знижується працездатність , вона стає кволою (слайд 9)

- Пригадаємо , що таке постава (слайд 10)

2. Читання тексту підручника ст.147-148

3. Робота в зошиті ст.69 завдання 4

Поради лікаря школярам (слайд 13)

4. Робота в групах   

І група

Визначте з яких основних частин складається скелет людини

ІІ група

Які вправи можна виконати, щоб перевірити , чи правильна у вас постава

ІІІ група

Які частини скелета захищають внутрішні органи ? (слайд 7) 

ІV  група

Доповни прислів’я пропущеними  словами (слайд 21)

VІІ  Підсумок уроку

1. Фізкульт хвилинка 

1.2 – руки в боки,

3.4 - два підскоки,

5.6 – нахились,

7.8 – розпрямись,

9.10 – всі присіли

І за парти тихо сіли

2. Бесіда

Виконуючи  фізкультхвилинку ,ми рухались. Що ж рухає наші кістки?

Про це ми дізнаємось на наступному уроці.

А зараз дайте відповіді на запитання

- Про які складові нашого організму ми говорили?

- Що допомагає нашому тілу мати сталу форму?

- До чого призводить  викривлення хребта?

- Що вам найбільше сподобалося на уроці?

(Оцінювання роботи учнів , підрахунок кількості набраних фішок за діяльність на уроці (слайд 22))

VІІІ  Домашнє  завдання

- Читати , переказувати матеріал на ст.157-159 підручника

- Розповісти членам сім'ї , як треба правильно сидіти ,ходити, стояти

- Виконати вдома вправи , щоб перевірити чи правильна у вас  постава

Гарно працювали – як тут не радіти.

Встигли все зробити  - дякую вам , діти !

Модифікаційна робота

 

 

 

 

Працюють з класом

 

 

 

Працюють з класом

 

 

 

 

 

 

 

 

Працюють з класом

Допомога асистента

 

 

 

 

 

 

 

Працюють з класом в групах.

Допомога асистента

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Працюють з класом

Допомога асистента

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Працюють разом з класом. Асистент допомагає.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Працюють в парах. Допомагає асистент.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в зошитах. Допомагає асистент.

 

Робота в групі. Асистент допомагає.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дають відповіді на запитання. Працюють з класом.

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінюють свою роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Скочко Олена
Додано
7 квітня 2018
Переглядів
7319
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку