Урок, розроблений для роботи в інклюзивному класі, щоб допомогти дітям познайомитися зі скелетом людини ( кістки , основні частини скелета , значення в організмі людини ) , правильною поставою ; навчити розрізняти основні частини скелета на своєму тілі ,правильно сидіти за партою , запобігати викривленню хребта і кісток ; формувати вміння застосовувати знання у новій ситуації та практичній діяльності , виховувати переконання в необхідності зберегти здоров' я , його цінності для людини
НВО «Новомиргородська загальноосвітня школа I-III ступенів №3»
Бінарний урок з природознавства в інклюзивному 3-А класі
«Скелет – опора тіла людини»
Учитель поч.класів Скочко О.А.
Тема . Скелет – опора тіла людини. Як бути струнким.
Мета . Формувати елементарні поняття : скелет людини ( кістки , основні частини скелета , значення в організмі людини ) , правильна постава ; учити розрізняти основні частини скелета на своєму тілі ,правильно сидіти за партою , запобігати викривленню хребта і кісток ; формувати вміння застосовувати знання у новій ситуації та практичній діяльності , виховувати переконання в необхідності зберегти здоров' я , його цінності для людини
Обладнання: таблиця «Скелет людини » , плакат «Сиди правильно», роздавальні картки , презентація до уроку
Хід уроку
I Оргмомент. Створення мікроклімату - Діти, давайте посміхнемося один одному і уявимо, що ми знаходимося у дивному чарівному лісі. Мандруючи ним ми підійшли до озера. Уявимо озеро. - Яке озеро ви уявили ? -Який у вас настрій? - Давайте залишатися у такому настрої і розпочнемо нашу роботу ІІ Підсумок фенологічних спостережень Небо плаче чи сміється, Дощ іде чи сонце сяє, А сьогодні на уроці Ми погоду визначаєм. - Сьогодні небо … - Температура повітря … - Вітер … - Опади … III . Перевірка домашнього завдання. (При цьому використовується робота в малих групах.) Інструктування учнів щодо мети, послідовності дій, кількості часу на виконання завдання. 1. Поділ учнів на три групи (за кольоровими квадратами), розподіл ролей у групі (голова, секретар, доповідач). 2.Виконання завдання групами. 1) Робота за перфокартами; 2) робота за картками: 1 група (червоні чотирикутники). Чому людина належить до живої природи? Яка система керує діяльністю організму? 2 група (жовті чотирикутники) Наведи приклади органів людини. Яку роботу вони виконують? 3 група (зелені чотирикутники) Що таке система органів? Наведіть приклади.
ІV Робота над новим матеріалом 1.Організація самоспостереження Я вам пропоную пощупати лоб, лікоть, коліно,пальці на руках. - Що ви відчули під шкірою? 2. Оголошення теми та мети уроку Прочитайте тему уроку з дошки (слайд 1) Ми продовжуємо вивчати організм людини. -Для чого, на ващу думку потрібно вивчати цей розділ? Відповідь на це запитання – у девізі уроку: «Щоб здоров'я зберігати, треба організм свій знати» (слайд 2) - На уроці ми будемо вчитися: - знаходити окремі кістки на своєму тілі, малюнку, в підручнику , таблицях; - засвоїмо правила зміцнення скелету (слайд 3) 3.»Мозковий штурм» - Як ви вважаєте , завдяки чому ми можемо ходити , стояти? - Чому наше тіло має визначену форму? 4. Розповідь учителя (слайд 4) Наше тіло влаштоване дуже розумно. Сьогодні ми поговоримо про те, що є основою нашого тіла. Коли скульптор робить статую, він спочатку виготовляє каркас, на якому все тримається. В нашому тілі теж є такий каркас, і називається він скелет. Як би його не було, наше тіло було б безформенним , людина не змогла б зробити жодного руху. - Учні будуть розповідати про будову скелету людини, а ви будете знаходити названі частини скелету на малюнку і показувати один одному. * Опорою нашого тіла є скелет. Скелет дорослої людини складається приблизно із 220 кісток – великих, малих і зовсім маленьких, з’єднаних між собою. Деякі з'єднання зовсім нерухомі, наприклад, з'єднання кісток черепа; інші – рухомі. З'єднуючись, кістки утворюють частини скелета. * Уздовж тіла проходить хребет, який складається із невеликих кісточок – хребців. Їх 33. Між хребцями є прошарки хряща. Вони можуть стискуватись і розширюватись, завдяки цьому ми можемо згинати своє тіло. Скелет людини схожий на лицаря в латах. Хребет захищає спинний мозок. * З хребтом з’єднаний череп . Кістки його з’єднані міцно і нерухомо. Череп – міцний шолом, захищає наш мозок. Тільки нижня щелепа рухома. Практична робота - Поставте долоню під нижню щелепу, відкрили її ,закрили. Дійсно, нижня щелепа рухома. Ми можемо відкривати і закривати рот. * Із хребтом з’єднані ребра, які разом з грудною кісткою утворюють грудну клітку. Грудна клітка захищає серце і легені. * Із грудною кліткою за допомогою лопаток і ключиць з’єднані кістки верхніх кінцівок – рук. Ці кістки з’єднані рухомо, тому ми можемо піднімати і опускати руки. * До нижньої частини хребта приєднуються кістки , які утворюють таз. Він утримує і захищає від пошкоджень внутрішні органи . З тазом з’єднуються кістки нижніх кінцівок – ніг. Кістки з’єднані між собою та кістками тазу рухомо. До скелета прикріплюються мязи. 5. «Цікавинки» від вчителя біології 6. Робота в парах - Прочитайте статтю в підручнику (ст.144-146) « Опора тіла і рух» Зробіть висновок про значення скелету (слайд 5) - Розпізнайте і покажіть на малюнку ( слайд 6) V Фізкультхвилинка VI Закріплення вивченного матеріалу 1. Розповідь учителя за слайдами У кістках дитини багато речовин,що надають їм гнучкості. Такі кістки легко згинаються , тому можуть викривитися. У свою чергу вони стискуватимуть внутрішні органи , а від цього почнуться різні захворювання. Усередині кістки є трубочки . У живих кістках тут знаходиться мозок , а в її стінках , у маленьких кімнатках печерах, - червоний мозок. Він виробляє кров. Людина з дитинства повинна стежити за своєю поставою, тобто за правильним положенням тіла , коли вона сидить чи ходить. Коли цього не дотримуватися , хребет викривляється. У людини утруднюється дихання , знижується працездатність , вона стає кволою (слайд 9) - Пригадаємо , що таке постава (слайд 10) 2. Читання тексту підручника ст.147-148 3. Робота в зошиті ст.69 завдання 4 Поради лікаря школярам (слайд 13) 4. Робота в групах І група Визначте з яких основних частин складається скелет людини ІІ група Які вправи можна виконати, щоб перевірити , чи правильна у вас постава ІІІ група Які частини скелета захищають внутрішні органи ? (слайд 7) ІV група Доповни прислів’я пропущеними словами (слайд 21) VІІ Підсумок уроку 1. Фізкульт хвилинка 1.2 – руки в боки, 3.4 - два підскоки, 5.6 – нахились, 7.8 – розпрямись, 9.10 – всі присіли І за парти тихо сіли 2. Бесіда Виконуючи фізкультхвилинку ,ми рухались. Що ж рухає наші кістки? Про це ми дізнаємось на наступному уроці. А зараз дайте відповіді на запитання - Про які складові нашого організму ми говорили? - Що допомагає нашому тілу мати сталу форму? - До чого призводить викривлення хребта? - Що вам найбільше сподобалося на уроці? (Оцінювання роботи учнів , підрахунок кількості набраних фішок за діяльність на уроці (слайд 22)) VІІІ Домашнє завдання - Читати , переказувати матеріал на ст.157-159 підручника - Розповісти членам сім'ї , як треба правильно сидіти ,ходити, стояти - Виконати вдома вправи , щоб перевірити чи правильна у вас постава Гарно працювали – як тут не радіти. Встигли все зробити - дякую вам , діти ! |
Модифікаційна робота
Працюють з класом
Працюють з класом
Працюють з класом Допомога асистента
Працюють з класом в групах. Допомога асистента
Працюють з класом Допомога асистента
Працюють разом з класом. Асистент допомагає.
Працюють в парах. Допомагає асистент.
Робота в зошитах. Допомагає асистент.
Робота в групі. Асистент допомагає.
Дають відповіді на запитання. Працюють з класом.
Оцінюють свою роботу.
|