Урок № 35
21.01.2020
3 клас
Тема: Хвойні та квіткові рослини. Розмноження квіткових рослин. Практична робота. Розпізнання квіткових рослин за наочністю.
Мета: формування предметних компетентностей: сформувати уявлення про особливості рослин, їх значення для природи; формувати уявлення про різноманітність рослинного світу, їхні характерні особливості; розвивати вміння розрізняти окремі рослини; розвивати критичне мислення, вміння висловлювати свої думки, оцінювати результати своєї діяльності; виховувати дбайливе ставлення до природи, любов до навколишнього світу; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати вміння презентувати свої дослідження, оцінювати власну діяльність та діяльність однокласників;соціальної: розвивати навички співпраці під час роботи в парах та групах; розвивати пізнавальний інтерес; комунікативної: розвивати вміння висловлювати та доводити свою думку; удосконалювати вміння визначати важливі деталі, робити висновки; розвивати вміння аналізувати та передавати інформацію, отриману через малюнок, схему, таблицю.
Тип уроку: формування вмінь та навичок
Форма проведення: урок-дослідження
Обладнання: проектор, презентація до уроку, картки для практичної роботи, паперові квіти, пластикові склянки, грунт, вода, паростки рослин, квасоля.
Хід уроку
І. Організаційний момент Слайд №1
Продзвенів уже дзвінок -
Починаємо урок.
На уроці – чуйте, бачте і міркуйте,
Спостерігайте й експериментуйте.
Дружно й плідно попрацюйте
Й нові знання про рослини здобудьте.
1. Хвилинка спостережень
У класі працює гідрометцентр. Слово нашому синоптику. Робота в зошиті. (Саша).
Учень – синоптик . Сьогодні 21 січня 2020 рік, вівторок.
Температура повітря - …
Стан неба - ..
Вітер - …
Опади -…
2. Інформаційна хвилинка. Слайд №2
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Створення проблемної ситуації
Діти, розгляньте уважно кімнатні рослини , які ростуть у нас в класі, а тепер подивіться до вікна і розглянемо рослини, які ростуть біля школи. А тепер подивіться на екран. Слайд №3 Чи можна
об’єднати такі різні рослини в одну групу ? Чи можна до цієї групи додати шипшину, смородину?
- Як ви думаєте, над якою темою ми будемо працювати на цьому уроці природознавства? Слайд №4,5
( Учні самостійно визначають тему уроку, а завдання у співпраці з учителем )
IV. Вивчення нового матеріалу.
(корінь, стебло, листя, квітка, плід з насінням)
V. Фізкультхвилинка
1. Діти за кольором карток розприділяються на 3 групи.(повторення правил роботи в групі)
2. Практичне завдання
— За допомогою досліду переконайся у тому, що рослини ростуть і розвиваються.
І група. Візьміть кілька насінин квасолі, замочених їх раніше у невеликій кількості води. Набрякле насіння, висадіть у розпушений грунт, на глибину 2-3 сантиметри у 2 окремі склянки, одну закрити від світла чорним папером, зволожити його. Періодично зволожуйте ґрунт.
ІІ група. Візьміть склянку зволожте грунт і висадіть паросток квітки уже пророщеної на глибину 5-8 сантиметрів. Періодично зволожуйте ґрунт.
ІІІ група. Візьміть склянку зволожте грунт і висадіть паросток квітки не пророщеної на глибину 5-8 сантиметрів. Періодично зволожуйте ґрунт.
Доглядайте за своїми рослинами та спостерігайте за ними, тому що вони знадобляться на наступних дослідах.
Робота в групах (розприділити картинки рослин за кюар кодами, підписати та розповісти про них)
1 група – дерева
2 група – кущі
3 група – трав’янисті рослини
Презентація груп.
VI. Підсумок уроку.
Кубик «Блума»
VIІ. Оцінювання
А зараз оцініть свою роботу на уроці за допомогою жестів (великий палець догори – високий рівень, в сторону – достатній, вниз – середній).
VIІІ. Рефлексія
- Діти, а як вигадаєте, а паперова квітка буде плавати по воді. Давайте проведемо дослідження та зробимо висновки. Паперова квітка плавала і розпустилася уводі. (Коли ви зрошуєте квіти, то спостерігаєте що відбувається, коли волокна дерева (з якого складається папір) вступають в контакт з водою: вони набрякають і розширюються. Тому й розкриваються квіти.
Я хочу вам побажати: щоб цей день був для вас щасливий, цікавий і ви завжди розцвітали як ці квіти.
ІХ. Домашнє завдання (за вибором учня) Слайд №25
Дерева
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кущі
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Трав’янисті рослини
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1