Тема: Науки, що вивчають природу. Значення природничо-наукових знань для людини.
Мета уроку:
навчальна: поглибити і розширити знання про природничі науки та об’єкти їх вивченя;
розвиваюча: розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати та узагальнювати, робити висновки;
виховна: формувати уявлення про природознавство як про навчальний предмет; розвивати інтерес до вивчення природничих наук; виховувати повагу до природи.
Структура уроку:
Хід уроку
Привітання. Перевірка присутності учнів на уроці.
Світ в якому ми живемо цікавий і різноманітний. Людина завжди хотіла знайти відповідь на питання: як цей світ влаштований? Багато сотень років знадобилося людині, щоб побувати у всіх куточках планети, дізнатися, з чого складаються хмари, грунт, звідки тече річка, чому росте ліс. Який вік має Всесвіт, яке місце займає Земля у Всесвіті.
Вивчаючи елементи природознавства в початковій школі, ви вже відкрила для себе багато цікавого в світі, який нас оточує, зробили перші кроки в розгадувані таємниці природи. Подальше вивчення дозволить вам дізнатися ще більше нового і сформувати цілісне уявлення про природу і світ в загальному.
Процес пізнання безмежний. Людина завжди прагне пізнати нове і невідоме.. Як ви вважаєте, чи буде природа повністю розгадана? Звичайно ні, тому що поряд з ростом знань безперервно виникають нові і нові питання, на які потрібно шукати відповідь.
Тема: Науки, що вивчають природу. Значення природничо-наукових знань для людини.
Природа – це все, що оточує людину, крім створеного людиною.
Природознавство – це сукупність знань про природу.
В результаті пізнання людиною природи виникли різні науки, які називаються природними. Зараз ми з вами познайомимося та зайдемо в гості до кожної з наук, Природничі науки : фізика, хімія, біологія, астрономія, географія, екологія.
Які біологічні явища ми можемо спостерігати у класі або за вікном?
Наприклад: зміна дня і ночі, рух комет, падіння метеорита.
Так наприклад цікавим є те що, на планеті Венера день є довшим за рік. На поверхні Венери вдень температура досягає 430 градусів.
Саме завдяки екології створюються заказники, заповідники для того, щоб оберігати тварин чи рослин, які знаходяться на грані знищення.
Прикладом взаємовідносин можуть бути мохи і дерева. Мох прикріплюється до дерева та харчується відмираючою корою, при цьому не приносячи жодної шкоди дереву (коменсалізм).
У шлунку великої рогатої худоби існують мікроби, які допомагають перетравлювати целюлозу.
У природничих науках зроблено чимало відкриттів. Завдяки фізиці людина дізналася про електричний струм та почала використовувати його у побуті. Завдяки хімії, з’ясовано, що речовина, яка добре проводить електричний струм – це мідь. З географії відомо де розташовані поклади мідних руд. Біологи з’ясували, що ураження електричним струмом є вкрай небезпечним для людини.
Учені продовжують робити нові відкриття для того, щоб полегшити життя людини, натомість екологи опікуються тим, щоб нові винаходи не завдали шкоди природі.
1. Складання схеми : Природничі науки.
2.Вказати науки до яких відносяться природні явища:
3. Вказати правда чи неправда.
На сьогоднішньому уроці активними були такі учні …
Дякую за увагу! До зустрічі!