Конспект уроку з природознавства "Луки" (2 клас)

Про матеріал

На уроці учні виконуватимуть тестові завдання, розгадуватимуть кросворд, заповнюватимуть діаграму Вена. Нову інформацію здобувають самостійно. Учитель - модератор.

Перегляд файлу

                    Тема: Луки

       Ключові компетентності:

          вміння вчитися:

навчально-організаційні вміння і навички:                              

  • орієнтується в тривалості праці; виконує роботу певної тривалості;

           загально мовленнєві вміння і навички:

  • зв’язно й послідовно описує побачене, почуте;

          контрольно-оцінні вміння:

  • висловлює оцінні судження;

          інформаційно-комунікативна:

  • планує створення повідомлення;

           загальнокультурна:

  • прагне бути культурним у спілкуванні із вчителем та однокласниками;

           здоровязбережувальна:

  • дотримується гігієнічних норм під час уроку;

          соціальна: співпрацює в команді.

 

                           Предметні компетентності

            ( конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати)

Початковий рівень:

  • знає, що таке луки;
  • визначає ознаки пристосування рослин і тварин до життя на луках;
  • знає про використання лук людиною;

Середній рівень:

  • наводить приклади рослин і тварин лук;
  • пояснює зв’язки у живій природі на прикладі лук;

Достатній рівень:

  • шукає (за завданням вчителя) в енциклопедіях, довідниках, науково – популярних виданнях  цікаві факти про рослини і тварини лук та їх охорону ;
  • бере участь в обговоренні здобутої інформації;          
  • виконує  тестові завдання для перевірки сприймання прочитаного

Високий рівень: 

  • встановлює спільні та відмінні ознаки  лук та лісів і  будує діаграму Вена
  • презентує виконане  завдання
  •     описує  усно красу природи лук та позитивних емоцій, які вони викликають                                   

 

                                                 План уроку

  1. Розгадування учнями кросворда з метою визначення теми уроку. (Додаток 1)
  2. Описування учнями краси природи лук та позитивних емоцій, які вони викликають. (Додаток 2)
  3. Самостійне читання учнями статті «Рослини і тварини лук».

 (Додаток 3)

  1. Виконання учнями тестових завдань для перевірки сприймання усвідомленого. (Додаток 4)
  2. Доповнення вчителем знань учнів. (Додаток 5)
  3. Наведення учнями прикладів рослин і тварин лук.
  4. Визначення  учнями пристосування рослин і тварин до життя на луках. Робота з гербарієм, колекцією комах та фотоілюстраціями інших тварин луків.
  5. Пояснення учнями зв’язків у живій природі на прикладі лук.
  6. Визначення учнями спільних та відмінних ознак між луками і лісом та побудова діаграми Вена. Робота в групах. (Додаток 6)
  7.  Знаходження  учнями (за завданням вчителя) в енциклопедіях, довідниках, науково – популярних виданнях цікавих фактів про рослин і тварин  лук та охорону природи лук. Робота в групах.

Група 1. Цікаві факти про рослини лук.

Група 2. Цікаві факти про тварин лук.

Група 3. Охорона природи лук.

  1.  Обговорення в групах здобутої інформації.
  2.  Презентація  виконаного завдання.
  3.  Підведення підсумків уроку.

 

 

Додаток 1

  • Розгадайте кросворд і визначте тему нашого уроку:

 

1.Живе лише улітку він,         2.Тоненьке, вузеньке, по землі в’ється,
   Шовкові крила має,                Як батіг довге, але не б’ється . 
   Із квіточки на квіточку           Людини боїться, молоко вживає,
   Він весело літає.                    В лісі їх багато – кожен, мабуть, знає.

3.Зробив дірку, вирив нірку.     4.Живе вона під землею
   Сонце сяє, а він не знає.         Із родиною своєю.  
                                                     Їжа в неї не проста –
                                                     Що поцупить у кота.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                            Додаток 2

- Опишіть усно  красу природи лук та позитивні емоції, які вона викликає:

        

                                                                                         

 

 

                                                                                                            Додаток 3

Уважно прочитай статтю і підготуйся до виконання  тестових завдань за її змістом:                            

                                                    Рослини і тварини лук

   Луки – це рівні безлісі ділянки землі, вкриті дикорослими трав’янистими рослинами.  Луки розташовані в долинах річок, озер, біля боліт, серед  лісу на галявинах, а також на місці вирубаних лісів. Трав’янисті рослини утворюють на луках суцільний покрив. Їхні корені тісно переплітаються, утворюючи дернину, яка надійно захищає грунт від висихання та руйнування. Більшість рослин на луках є багаторічними. Вони мають довгі й вузькі листки, що випаровують мало вологи. Це дуже важливо в умовах життя на луках. Квіти у них дрібні,розміщені на довгих стеблах – соломинах. Найвищими трав’янистими рослинами  на луках є тимофіївка , стоколос, лисохвіст, пирій, костриця. Інші рослини називають різнотрав’ям. Вони вкривають луки різнокольоровим килимом запашних квітів; місцями виділяються білі квітки королиці, жовті – жовтецю, рожеві – конюшини, фіолетові – мишачого горошку.

     Над квітами кружляють бджоли, джмелі, метелики. У траві сюрчать коники. Поласувати комашнею на луки прилітають ластівки, плиски, очеретянки. Тут живуть деркачі, які більше ходять, ніж літають. Поважно походжають на довгих ногах лелеки. Біля річки багато жаб, вужів. Під  землею живуть кроти, які полюють на різних дрібних тварин та їх личинок.                                                                                                                                                   

     На луках випасають худобу, заготовляють сіно, а також збирають лікарські рослини.

                                                                                                     Додаток 4

 Виконайте тестові завдання.

ТЗ 1. Продовж речення:

Луки – це _________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

ТЗ 2. Обери правильну відповідь. Більшість рослин лук є

А   однорічними  

Б   дворічними

В   багаторічними

ТЗ 3. Обери правильну відповідь. Дернина захищає грунт

А   від кротів

Б   від висихання і руйнування

В   від шкідників

ТЗ 4. Підкресли  назви рослин, що ростуть на луках:

Тимофіївка, жовтець, конвалія, конюшина, лисохвіст, папороть, стоколос, копитняк, пирій, костриця.

ТЗ 4. Підкресли  назви тварин, які мешкають на луках:

Бджоли, джмелі,  метелики, кроти, ведмеді, ластівки, дятли, вужі, деркачі, білки.

ТЗ5. Продовж речення:

Люди використовують луки для  ______________________________________

__________________________________________________________________

 

                                                                                                    Додаток 5

                                       Інформація для вчителя

Тонконіг лучний. На початку літа зацвітає багато трав, і серед них тонконіг. Вітер гойдає пухнасту волоть тонконога на тоненькому зеленому стеблі. Ця трава росте на вологих місцях. Її соковитим листям і стеблами живляться свійські тварини. Восени стебла тонконога засихають, а в землі залишається кореневище, яке наступної весни дасть життя новій рослині, і знову будуть прикрашати луки ніжні волоті тонконога.

Тимофіївка лучна. Гарно розкидає свої стрункі султанчики. Росте вона на луках, де багато сонця і вологи. Цю траву люблять свійські тварини — корови, кози. А якщо її скосити і висушити, можна одержати хороше духмяне сіно, його запасають на зиму коровам, вівцям, козам.

Лисохвіст лучний недаремно так назвали. Його пухнасті м’які султанчики справді нагадують хвіст лисиці. Росте лисохвіст на луках, у вологій землі. Пишно розростаються його стебла і листки. Зі скошеної і висушеної трави одержують якісне сіно. Лисохвіст люблять свійські тварини: корови, кози, вівці.

Горошок мишачий. Серед квітів, що ростуть на луках, скромною красою виділяється горошок мишачий. Стебло у нього довге, витке. Між стеблами красуються фіолетові китиці квітів, що нагадують намистинки, нанизані на нитку. У сполученні з витонченими загостреними листочками і ніжними вусиками густе сплетіння цієї рослини дуже гарне. Якщо зігнути стебло віночком, вийде чудовий декоративний візерунок. Коли закінчується цвітіння мишачого горошку, з’являються плоди, в яких містяться маленькі горошинки. Ними люблять ласувати миші, тому й назвали цю рослину так. Їдять його і свійські тварини. З квіток мишачого горошку бджоли і джмелі збирають солодкий сік — нектар.

Люцерна серповидна серед трав не виділяється красою. Її сині або жовті квітки дрібні і непоказні, листки трійчасті. Цвіте люцерна в червні — серпні. З квіток люцерни бджоли і джмелі збирають нектар. У люцерні міститься багато корисних поживних речовин. Вона є хорошим кормом для свійських тварин.

Деревій. Влітку і восени на луках, узліссях цвіте деревій. На високому стеблі розцвітає багато дрібних білих або рожевих квіток, зібраних на верхівці, наче в букетик. Листки деревію подібні до розпушених пір’їнок. Темно-зелені, густі, вони рясно вкривають стебло. Деревій не вражає красою своїх квіток, і все ж бджоли і джмелі його люблять, бо в його квітках є солодкий нектар і пилок. На пасовищах його їдять вівці. Деревієм лікуються і люди, і тварини, його відваром або настоєм знищують шкідливих комах. Дають деревій і дітям, щоб у них був кращий апетит. Ось яка корисна ця скромна рослина.

Луки не існують вічно. В природі відбувається перетворення лук на ліси. Якщо своєчасно не проводяться агротехнічні заходи — підживлення, поліпшення флористичного складу, луки поступово перетворюються у болото, заростають кущами. Отже, природні луки потребують догляду, раціонального використання.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

 Порівняйте луки та ліси. Визначте спільні та відмінні ознаки даних об’єктів. Заповніть діаграму Вена.

 

 

Лука             Ліс

doc
Додано
20 березня 2018
Переглядів
5477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку