закріпити знання учнів про три стани води та властивості води ;
розширити знання учнів про кругообіг води у природі;
розвивати мислення шляхом аналізу зовнішніх ознак стану і властивостей води;
коригувати недоліки зв'язного мовлення,слухове та зорове сприймання:
виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища, економного використання води.
№ уроку _____________ Дата_______________ Клас_______
Тема: Кругообіг води у природі.
Мета: закріпити знання учнів про три стани води та властивості води ;
розширити знання учнів про кругообіг води у природі;
розвивати мислення шляхом аналізу зовнішніх ознак стану і властивостей води;
коригувати недоліки зв’язного мовлення,слухове та зорове сприймання:
виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища, економного використання води.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу.
- привітання;
- огляд робочого місця;
- нервово – психологічна підготовка.
Відома людям рідина,
Усяк її вживає.
Буває хмаркою вона,
Сніжинкою буває.
Бува як скло вона тверда.
Ви здогадались?
Це…….( ВОДА)
ІІ. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань.
-До якої природи належить вода? ( неживої).
-Що таке вода?( рідина без форми,смаку, запаху, кольору).
- Поглянемо, де в класі є вода? ( Кімнатні рослини, ми,у відрі)
- Чому у воді можна побачити плаваючих рибок? (вона прозора).
- Чим вода відрізняється від оцету? ( оцет має запах).
-Що може вода?( розчиняти деякі речовини).
ГРА ТАК - НІ .
- Чому плями від олії, масла не можна змити водою?
- Коли вода стає непомітною? ( при нагріванні, перетворюється на пару)
- Чим пара відрізняється від води?
- Коли і де можна побачити лід?
Отже вода може бути у трьох станах. Яких? ( Рідкому, газоподібному, твердому) .
Сьогодні до нас прийшла краплинка і хоче розповісти про свою подорож.
В. Сухомлинського «Крапля роси»
Рано – вранці на квітці троянди прокинулася Крапля роси.
«Як я тут опинилась ? – думає Крапля. – Увечері ж була високо в небі. Як я попала на землю?»
І захотілося їй знов у небо.
Пригріло Сонечко. Випарилась Крапля, піднялася високо в небо блакитне, до самого Сонечка. Там тисячі інших крапель. Зібрались вони в темну хмару й заступили Сонечко.
- Чого ви мене заступили від людей? – розгнівалось Сонечко. І послало на темну хмару вогненну стрілу. Вдарила вогненна стріла, загримів грім. Злякалася темна хмара й розсипалась. Пішов дощ. Упала Крапля на землю.
- Дякую тобі, Крапле, - сказала Земля. – Так я скучила за тобою.
Про таку подорож краплинок ми будемо сьогодні говорити.
Запишемо тему уроку: Кругообіг води у природі.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Щоб переконатися чи справді так мандрують краплинки проведемо дослід.
Фізкультхвилинка.
Улітку після дощу утворюються калюжі. Тільки пригріє сонце — вони висихають. Куди ж зникає вода з калюж? Сонячні промені нагрівають воду і перетворюють її на пару. Пара піднімається вгору. Там вона охолоджується і перетворюється на дрібненькі краплинки води. Із них утворюються хмари. Краплинки збільшуються в розмірах І падають на землю у вигляді дощу. Взимку з водяної пари утворюються сніжинки. Із настанням морозів вода в річках, озерах і ставках замерзає і перетворюється на лід. Сніг і лід — це вода у твердому стані.
Перегляд презентації про кругообіг води.
Робота у зошиті.
ІV. Закріплення знань.
1. Розв’язування природничих задач:
1) Ви вимили в класі дошку. Вона мокра. Куди зникла вода?
2) Поміркуйте, чи є кругообіг води взимку. (Відповіді учнів.)
— Чи може вода випаровуватися при низьких температурах?
— Для чого хазяйки взимку вивішують випрану білизну на вулицю? (Сушити)
— Підніміть руки, чиї батьки сушать узимку білизну на вулиці.
— Висихає? (Так)
Отже, вода випаровується і в мороз.
У природі в газоподібний стан вода може переходити не лише з рідкого, але і з твердого: зі снігу і льоду.
— Узимку у вигляді чого повертається вода на землю? (У вигляді снігу)
А сніг — це вода. Отже, кругообіг води нескінченний.
- Куди дівається вода після дощу або після снігу?
- Що відбувається з водою яка випарувалась ?
2. Складання схеми кругообігу води з малюнків.
3. Розмальовка.
4. Проведемо краплинку до хмарки.
ЦІКАВЕ ПРО ВОДУ
-Щоб утворилася одна дощова краплинка, необхідно не менше мільйона мікроскопічних краплинок.
-Хмари утворюються з водяної пари. Водяна пара — невидимий газ. Він не виказує себе, поки у повітрі не з'являться крихітні частинки пилу. Водяна пара осідає на них і перетворюється на маленькі краплинки, такі маленькі, що кожну окремо не побачиш. Вони і утворюють хмари.
V. Підсумок, оцінювання, домашнє завдання.
Д/З. ст…..
МОЛОДЦІ!
ПОДАРУНКИ -