Конспект уроку з природознавства у 2 класі "Тварини - частина живої природи"

Про матеріал

Рекомендовано вчителям початкових класів для проведення цікавого уроку природознавста. Містить багато матеріалу, який зацікавлює дітей до роботи, дає можливість переключатися з одного виду діяльності на іншій.

Перегляд файлу

 

 

 

Тема: “Тварини – частина живої природи”

 

 

Мета :сприяти формуванню уявлень про тварин, як частину живої природи; розвивати вміння розрізняти диких і свійських тварин; виховувати бережне ставлення до тварин, бажання допомагати їм.

 

 

 

 

Підготувала: С. В. Міцкевич

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І.Організація класу до уроку.

                                           На незвичний наш урок

Вже покликав нас дзвінок.

Будем дружно працювати,

Щоб знання хороші мати.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

В. – І. дійсно, діти, наш урок сьогодні незвичайний. До нас на урок завітав Лісовичок.Він ще маленький, йому тільки 100 років, а для Лісовичка це дуже мало. Він давно мріяв потрапити до школи, побачити, чим там займаються діти. І цікавість взяла своє. Він вийшов з лісу і заблукав. А злий чаклун зробив так, що Лісовичок зможе потрапити до своєї домівки тільки тоді, коли виконає всі завдання з чарівної торбинки. Отож, допоможемо Лісовикові потрапити додому?

Д. – Допоможемо!

В. – Отже, перше завдання чаклуна – загадки. Відгадки до загадок підкажуть вам, яку тему ми вивчатимемо на уроці.

Влітку ходить, бродить лісом.

                                         Трощить все важка нога.

     Взимку він, накрившись хмизом,

     У бар лозі спать ляга. ( Ведмідь)

 

                                          Влітку носить сіру шубу,

                                          Взимку – білого кожуха.

                                          Має з тріщиною губу,

                                           Косі очі й довгі вуха.(Заєць)

 

                                            Гавкає, кусає,

А в дім не пускає.(Собака)

 

                                          У воді живе,

Не має дзьоба, а клює.(Риба)

 

                                          Сторожем не служить,

А всіх рано будить.(Півень)

В. – Ведмідь, заєць, собака, риба, півень – це хто?

Д. – Тварини.

В. – То про кого йтиметься на сьогоднішньому уроці?

Д. – Про тварин.

ІІІ. Робота над реалізацією теми і завдань уроку.

В. – Маленька мурашка і величезний слон, жаба, черепаха, синиця, курка, вовк – це тварини. До якої природи ми відносимо тварин?

Д. – До живої.

В. – Чому?

Д – Бо вони дихають, живляться, ростуть, народжують малят і помирають.

В. – Тварин дуже багато і всі вони різні. Їх можна зустріти скрізь: і в лісі, і в полі, і в морі, і високо в повітрі, і глибоко в землі. Тут вони собі знаходять схованки від ворогів. Одні тварини літають, інші плавають, а ще інші ходять, стрибають, повзають.

      1. Робота з підручником. (Стор.71)

      2. Відгадування загадок.

Ходить хмуро між дубами,

                                            Хижо клацає зубами.

   Весь, як є, - жорстока лють,

                                             Очі так її і ллють.

                                             Зачаївся ось, примовк,

             Грізний звір цей, звісно,…(Вовк)

   - Вовк – сильний та хитрий хижак, який добре зносить голод і мороз. Улітку вони блукають поодинці, взимку обєднуються у зграї. Разом вони нападають на козуль, кабанів, і навіть лосів. Вовки ніколи не нападають з засідки, вони завжди заганяють здобич і разом накидаються на неї. Коли зграя кудись прямує, попереду завжди крокує ватажок, інші вовки ідуть позаду нього, ставлячи лапи слід у слід. Тому іноді навіть досвідчений мисливець не одразу визначить, скільки вовків пройшло цією стежкою. Вовка називають санітаром лісу, бо він полює на слабких і хворих тварин, оберігаючи ліс від розповсюдження хвороб.

            Вона руденька,  ще й хитренька,

Не велика й не маленька.

Вона вовчику сестричка,

                                             А зовуть її…(Лисичка)

      - Лисиця живе у норі, яку риє сама, або може іноді зайняти борсукову. Полює на ящірок, мишей, жаб, комах, може впіймати і зайця. Коли в лісі замало їжі, може прийти до житла людей і вкрасти гуску чи курку.

В мене є великий хист,

                                               Я співаю, як артист.

   Спів мій радісний усюди

                              Дуже люблять слухать люди. (Соловей)

      - Соловей прилітає до нас в кінці травня. І ось одного ясного вечора чується його чудовий спів. В кінці червня червня соловей мовкне. Самичка є взірцевою мамою для своїх дітей, а коло їм загрожує небезпека, опадає на землю з повислим крильцем, щоб лише ворог її дітвору забув.

       - Де живуть всі ці тварини?

       - У лісі.

В. – Молодці!. Лісовичок дуже радий, що ви так багато знаєте про його друзів. І він дає нам слідуюче завдання: розфарбувати тварин, які живуть в наших лісах.

  3. Робота на картках.(Розфарбовування)

      - Які тварини залишились не зафарбованими? Що ви знаєте про цих тварин?  Де їх можна побачити?

        - А тепер ще одне завдання з чарівної торбинки. Про кого з тварин можна сказати

            Злий, як…

            Лякливий, як…

            Хитрий, як…

            Колючий, як…

  • Як одним словом називають тих тварин, які живуть у лісі?
  • Дикі. ( Вивішую назву біля групи тварин)
  • Дикими їх назвали тому, що вони мешкають у лісі і самі дбають про себе, шукають їжу, захищаються від ворогів. Але не всі дикі звірі живуть у лісі. Деякі з них живуть біля води, в землі, в воді.

4. Робота з підручником. ( Стор 72)

   - Назвати зображених тварин.

   - Де вони живуть?

   - Яка з цих тварин живе поруч з людиною?

   - Індик.

   - Які ще тварини живуть поруч з людиною?

  - Корови, коні, свині, кури.

   - Таких тварин називають свійськими. (Вивішую назву)

Стор 72. Нижній малюнок.

5. Робота в зошитах з друкованою основою.

Стор 39.

- На цій сторінці заховались вісім різних тварин. Знайди їх і скажи, де їх можна зустріти? Працюємо в парах.

6. Фізкультхвилинка.

7. Бесіда про покрив тварин.

 - Чим вкрите тіло білки?

 -Шерстю.

 Так само, як одяг захищає наше тіло, тіло тварини захищене спеціальними покривами - шкірою та шерстю. У вовка, лисиці, Зайця, білки – шерсть пухка та довга, у дикого кабана – жорстка щетина, у птахів – пір’я, у вужів, ящірок, риб – лусочки, у їжака шерсть перетворилась на колючки, які надійно захищають його від хижаків.

8. Робота в групах.

- Розфарбувати пухнасте хутро білочки та домалюй їжачкові колючки. Навіщо їжачкові колючки? Що ви можете розказати про білочку?

 - Пригости звірів їхньою улюбленою їжею. Зєднайте зображення тварин та харчі. Про яку з цих тварин можна сказати, що вона хижа?

9. Робота біля дошки.

- Простеж, який звір чим поснідає?

10. Бесіда про дітонародження.

 - Ми з вами говорили, що однією із ознак живої природи є здатність народжуватись і відмирати. Для тварин ця ознака теж властива. Наприкінці зими та весною у тварин народжуються дитинчата. І одне із завдань Лісовичка саме на цю тему. Чи знаєте ви як називаються дитинчата білки?

-У зайчихи-

-У їжачихи-

-У лисиці-

 -У вовчиці-

-У лосиці-

-У ведмедиці-

-У свині-

- У корови-

11.Бесіда. Що дають тварини людям.

- Знову працюємо з підручником стор.73. Яких тварин ви бачите на верхньому малюнку? Як їх можна назвати одним словом?

-Що дають нам тварини? (Розглянемо малюнок внизу сторінки)

- Отже, як бачимо, домашні тварини дають велику користь для людини. А як ви думаєте, чи має людина користь від диких тварин?

- Має.

- У лісі немає ні корисних, ні шкідливих мешканців. Є тільки необхідні рослини і тварини. У природі немає нічого зайвого! Ми зачаровано слухаємо ранкову пісню соловейка та вечірні жабячі концерти. Ми милуємось метеликом, схожим на квітку і ще пів дня потім тріпоче наше серденько, коли раптом в лісі побачимо зайчика чи білочку, а кому повезе, то й козулю чи лося. А згадайте, яка радість нас охоплює, коли ми після довгої і нудної зими побачимо в небі лелеку чи ластівку. Людина отримує душевну насолоду від диких тварин, тому їх треба любити і оберігати, памятати, що вони брати наші менші. А як ми можемо турбуватися про диких тварин?

12. Завдання мудрої сови.

13. Розповіді дітей про домашніх тварин.

 - Як правило, домашнім тваринам людина дає клички. Кіт – Мурчик, собака Сірко, корова Лиска. Але памятайте, діти, що давати домашнім тваринам клички людей є великим гріхом перед Богом. Не можна кликати кота Ваською чи свиню Машкою. Це гріх.

   ІІІ. Підсумок уроку.

-Яку тему на сьогоднішньому уроці ми вивчали?

- На які дві великі групи поділяються тварини?

 -Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

 -Чи корисні дикі тварини?

- Чи потрібно турбуватися про диких тварин і охороняти їх?

   Ми допомогли Лісовичку виконати всі завдання чаклуна, тому він спокійно може відправитись до своєї домівки. Йому дуже сподобалось у нас.

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
2072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку