Конспект уроку з природознавства у 3 класі. Гриби – організми. Значення грибів для природи.

Про матеріал
формувати в учнів уявлення про гриби як особливе царство живої природи; збагачувати знання і словниковий запас школярів; розвивати вміння порівнювати , аналізувати, робити висновки, узагальнювати; виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема: Гриби – організми. Значення грибів для природи.

Мета:

навчальна: формувати в учнів уявлення про гриби як особливе царство живої природи; збагачувати знання і словниковий запас школярів;

розвивальна: розвивати вміння порівнювати , аналізувати, робити висновки, узагальнювати;

виховна: виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: зображення грибів, відеоматеріали, символічний мікрофон

Хід уроку

І. Організаційний момент

Знову лунає шкільний наш дзвінок, кличе всіх нас на цікавий урок.

Урок природознавства починаємо з вами, а  займемось сьогодні серйозними ділами. Тож часу не втрачаємо, роботу починаємо!

  • А щоб урок пройшов наш гарно, пригадаймо правила, якими повинні бути діти на уроці?

Уважними

Розумними

Організованими

Кмітливими

 

 Хвилинка спостережень за зміною в погоді

  • Яка зараз пора року? (Зима)
  • Який місяць? (Лютий)
  • Яке число? ( )
  • Який день тижня? (  )
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Чи були протягом дня опади?

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Подивіться на дошку, що ви там бачите?
  • Так, це сонечко! А хто уважний і помітив щось не те?
  • Молодці, у сонечка промінці в сніжинках і тому сонечко не посміхається і просить вашої допомоги! Допоможемо сонечку повернути промінці? Так, розумнички! своїми знаннями ми допоможемо сонечку зігріти нас! За кожною сніжинкою заховалося завдання і якщо ми його виконаємо, сонечко відкриє свої промінці!

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Таємницю якої саме живої природи ми будемо відкривати, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку і ребус.

І великі і малі повдягалися в  брилі,

І дощу ці одноніжки не бояться анітрішки.

Ліс- улюблений їх край. А як звуть – відгадай. (Гриби)

Картинки по запросу ребус грибиhttp://fly-fishing.lviv.ua/images/stories/Fish/karas_gold.jpg

  • Молодці, діти! Так сьогодні ми поговоримо про гриби як живі організми та спробуємо з’ясувати їхнє значення для природи?        

 

 ІV. Актуалізація опорних знань

1. Вправа «Мікрофон»  

Ви хочете дуже багато знати про гриби. Тому спочатку пригадаємо ознаки живої природи. Назвіть швидко і чітко ознаки живої природи, передаючи «мікрофон» один одному. Кожен з вас має назвати одну ознаку, не повторюючи названі. (народження, дихання, живлення, ріст, розмноження, відмирання) 

  • Які з названих ознак притаманні грибам? (гриби ростуть, розмножуються, а значить і живляться, дихають, народжуються, відмирають).
  • Які царства живих організмів ми з вами вивчили? (рослини і тварини)                                                                                                    

    V. Вивчення нового матеріалу

  1. Бесіда
  • Пригадайте, чи доводилося вам збирати гриби?
  • Що ви знаєте про гриби?
  1. Технологія «Обери позицію»

На дошці розміщено плакати: «Гриби- рослини», «Гриби- тварини», «Гриби-?»

Прочитайте написи на плакатах, поміркуйте, оберіть позицію, обговоріть свій вибір у групах і обгрунтуйте свою відповідь.

  1. Пояснення вчителя + розгляд таблиці

  Гриби, які ми часто бачимо в лісі, складаються із шапки й ніжки. Це плодове тіло гриба. Під землею від ніжок тягнуться в різні боки білі нитки. Це грибниця – підземна частина гриба. Гриби не можуть самі виробляти для себе поживні речовини, як рослини. Вони поглинають поживні речовини з решток рослин і тварин, що є в ґрунті. При цьому гриби сприяють руйнуванню відмерлих рослин і тварин та утворенню перегною. Багато грибів у лісі тісно співіснують з деревами. Нитки грибниці зростаються з корінням дерев і допомагають їм всмоктувати з ґрунту воду і солі. В обмін від рослин гриби отримують готові поживні речовини. Тому гриби і дерева потрібні один одному. 

  Гриби потрібні лісу ще й тому, що ними живиться багато тварин.

Є не тільки шапинкові гриби. Так, на продуктах харчування, на стінах у сирому приміщенні трапляється пліснява. Це теж гриби. З грибів плісняви виробляють ліки. Для того щоб випекти хліб, виготовити квас, потрібні мікроскопічні гриби дріжджі. Серед грибів є й такі, що спричиняють тяжкі хвороби в рослин, тварин і людей.                                                                                                                                     

  1.               Робота з підручником
  • Уважно розгляньте будову гриба на с.121.
  • Чи можна сказати, що гриб – це живий організм? Чому?

4. Фізкультхвилинка

Станьте рівно, поверніться і до сонечка зверніться.

А тепер хай всі малята пострибають, мов зайчата.

Руки вгору підніміть, вдих і видих всі зробіть.

Сядьте рівно ви за парти і мерщій до роботи приступайте.

 

  1.               Складання «асоціативного куща»
  • Давайте спробуємо, скласти «асоціативний кущ» і подивимося чи гриби – це живі організми чи ні?

 

 

дихають живляться

Гриб

розмножуються ростуть

 

 

відмирають

 

  • Отож, чи можна сказати, що гриби – живі організми?
  • Доведіть свою думку.

VІ. Узагальнення та систематизація знань.

  • Практична робота. 
  • Діти, розгляньте малюнок і порівняйте плодові тіла різних грибів.
  • Зробіть висновок про різноманітність плодових тіл у грибів.

 

 

 

 

 

 

 

  • Цікаві факти про гриби
  • А зараз, давайте переглянемо відео - 10 цікавих фактів про гриби.
  1. Людина, яка вивчає гриби називається мікологом.
  2. Мікофаги – грунтові тварини, які живляться грибами, мікофобія – страх грибів.
  3. У Хорватії знаходиться музей грибів.
  4. Китай виробляє 70% продукції на світовому ринку грибів.
  5. Римські імператори померли від отруєння грибами.
  6. Слимак може відчути запах гриба на відстані до 2 метрів.
  7. У грибах більше білка, ніж у більшості овочів.
  8. Гриби вважаються джерелом вітаміну Д, необхідному для здоров’я кісток та зубів.
  9. Є гриб, який утворює плодові тіла під водою.

10)Гриби містять багато цинку, що підвищує імунітет людини.

3. Гра «Хто швидше»

- Вам необхідно перейменувати слова так, щоб вийшли назви грибів і знайти зайве слово.

VІІ. Підсумок уроку

  • Про що ми сьогодні говорили?
  • Які ознаки грибів?
  • Чи можна назвати гриби живими організмами? Обгрунтуйте свою думку.

VIIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • Прочитати матеріал з підручника, підготувати розповідь про значення грибів у житті людей, для природи.

 

docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
1704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку