Тема: Гриби – організми. Значення грибів для природи.
Мета:
навчальна: формувати в учнів уявлення про гриби як особливе царство живої природи; збагачувати знання і словниковий запас школярів;
розвивальна: розвивати вміння порівнювати , аналізувати, робити висновки, узагальнювати;
виховна: виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: зображення грибів, відеоматеріали, символічний мікрофон
Хід уроку
І. Організаційний момент
Знову лунає шкільний наш дзвінок, кличе всіх нас на цікавий урок.
Урок природознавства починаємо з вами, а займемось сьогодні серйозними ділами. Тож часу не втрачаємо, роботу починаємо!
Уважними
Розумними
Організованими
Кмітливими
Хвилинка спостережень за зміною в погоді
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
Таємницю якої саме живої природи ми будемо відкривати, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку і ребус.
І великі і малі повдягалися в брилі,
І дощу ці одноніжки не бояться анітрішки.
Ліс- улюблений їх край. А як звуть – відгадай. (Гриби)
ІV. Актуалізація опорних знань
1. Вправа «Мікрофон»
Ви хочете дуже багато знати про гриби. Тому спочатку пригадаємо ознаки живої природи. Назвіть швидко і чітко ознаки живої природи, передаючи «мікрофон» один одному. Кожен з вас має назвати одну ознаку, не повторюючи названі. (народження, дихання, живлення, ріст, розмноження, відмирання)
V. Вивчення нового матеріалу
На дошці розміщено плакати: «Гриби- рослини», «Гриби- тварини», «Гриби-?»
Прочитайте написи на плакатах, поміркуйте, оберіть позицію, обговоріть свій вибір у групах і обгрунтуйте свою відповідь.
Гриби, які ми часто бачимо в лісі, складаються із шапки й ніжки. Це плодове тіло гриба. Під землею від ніжок тягнуться в різні боки білі нитки. Це грибниця – підземна частина гриба. Гриби не можуть самі виробляти для себе поживні речовини, як рослини. Вони поглинають поживні речовини з решток рослин і тварин, що є в ґрунті. При цьому гриби сприяють руйнуванню відмерлих рослин і тварин та утворенню перегною. Багато грибів у лісі тісно співіснують з деревами. Нитки грибниці зростаються з корінням дерев і допомагають їм всмоктувати з ґрунту воду і солі. В обмін від рослин гриби отримують готові поживні речовини. Тому гриби і дерева потрібні один одному.
Гриби потрібні лісу ще й тому, що ними живиться багато тварин.
Є не тільки шапинкові гриби. Так, на продуктах харчування, на стінах у сирому приміщенні трапляється пліснява. Це теж гриби. З грибів плісняви виробляють ліки. Для того щоб випекти хліб, виготовити квас, потрібні мікроскопічні гриби дріжджі. Серед грибів є й такі, що спричиняють тяжкі хвороби в рослин, тварин і людей.
4. Фізкультхвилинка
Станьте рівно, поверніться і до сонечка зверніться.
А тепер хай всі малята пострибають, мов зайчата.
Руки вгору підніміть, вдих і видих всі зробіть.
Сядьте рівно ви за парти і мерщій до роботи приступайте.
дихають живляться
Гриб
розмножуються ростуть
відмирають
VІ. Узагальнення та систематизація знань.
10)Гриби містять багато цинку, що підвищує імунітет людини.
3. Гра «Хто швидше»
- Вам необхідно перейменувати слова так, щоб вийшли назви грибів і знайти зайве слово.
VІІ. Підсумок уроку
VIIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ