СЗОШ «Надія» м.Києва
Вчитель: Білорус Л.В.
Розробка уроку з СПО в 3 класі (програма для дітей з інтелектуальними порушеннями)
Тема. «Продукти харчування. Переваги натуральних продуктів»
Мета. Ознайомити учнів із правилами харчування. Розповісти про корисні і необхідні для організми продукти. Виховання шанобливого ставлення до особистого здоров’я. Збагачення словникового запасу новими термінами.
Розвиток процесів мислення шляхом порівняння різних видів продуктів.
Розвиток сприймання та мислення на основі формування вміння класифікувати та розрізняти корисні та шкідливі продукти.
Формування навичок охайності та старанності.
Розвиток емоційно-вольової сфери шляхом формування поведінкових аспектів.
Обладнання. Сюжетні малюнки з основними продуктами харчування. Кольорові олівці, аркуші паперу.
Хід уроку
1. Мотивація навчальної діяльності.
Холодильник похвалився,
що на дім перетворився,
де смачна і свіжа проживає …
(їжа).
Морква, біб і цибулина,
бурячок і капустина,
ще й картопля — шусть у горщик.
Ну й смачний ми зварим …
(борщик).
І поживне, і смачне,
Біле, пінне, запашне.
Залюбки малята п’ють,
Здоровенькими ростуть.
(Молоко)
Був зерном він у землі,
Став із сіллю на столі.
З ним їсти ми сідаємо,
І гостей стрічаємо.
(хліб)
В одній діжці два тіста.
Можу я його розбити,
Можу на обід зварити,
Курка нам його знесе,
Що це діти? Це — …
(Яйце)
2. Повідомлення теми і завдань уроку.
– Сьогодні на уроці ми будемо вивчати основні правила харчування, вчитися пізнавти корисні і шкідливі продукти та напої, познайомимося з новими словами.
3. Актуалізація опорних знань
Бесіда
– Чи може людина жити без їжі?
– Яка їжа – корисна?
– Як часто ти споживаєш корисну їжу?
– Яке значення має їжа для людини?
4. Вивчення нового матеріалу
– Харчування — необхідна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо речовин, необхідні для нормального росту та розвитку. Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування. Дітям їжа потрібна не тільки, щоб рухатися, працювати. Вона потрібна їм також для того, щоб вони виросли міцними та здоровими. Для цього ми маємо вживати різноманітну їжу. Харчуватися 4 — 5 разів на день. Продукти харчування мають бути корисними та свіжими.
– Які ви знаєте корисні продукти?
– Які продукти є шкідливими для людини?
5. Гра «Корисні продукти»
Вчитель розкладає малюнки з різними продуктами харчування: молоко, м’ясо, риба, чіпси, картопля, цукерки, печиво, цукор, ковбаса, хліб, яйця, гречка, яблуко.
Учень повинен вибрати з переліку продуктів – корисні.
6. «Готуємо» домашні страви
КОМПОТ
Кошеня компот варило -
Дуже лапки натомило:
Узяло відро води,
Солі вкинуло туди.
Цілих тридцять картоплин,
Капустину й п'ять морквин.
І скришило залюбки
Два червоні буряки.
Добре все було б, та от -
Вийшов борщ, а не компот!
Учень повинен допомогти кошеняті зварити компот і борщ, вибираючи для цих страв правильні продукти:
Буряк, вишня, цибуля, морква, яблуко, сіль, капуста, помідор, ягоди, цукор, фасоль.
7. Основні групи харчових продуктів
Знання харчової цінності і властивостей харчових продуктів, які ми щодня бачимо на своєму столі, допоможе вам самостійно і з більшою точністю складати меню, вибирати продукти в магазині, коли ви відправляєтеся за покупками.
З точки зору науки про харчування все різноманіття харчових продуктів ділиться на п'ять основних груп:
Принцип поділу: по природному походженню, за особливостями харчової цінності. Тому в одну групу з м'ясопродуктами зазвичай включають бобові, що містять велику кількість білка.
8. Фізкультхвилинка:
«Яблунька»:
Яблунька красуня у саду (утворити коло над головою з допомогою рук)
Я до неї швидко підійду (крокувати)
Гілочку зелену потрушу (потрусити руками)
Яблучко рум’яне надкушу (виконувати жувальні рухи)
Яблучко солодке на смачне (круговими рухами прогладжування живота)
Звеселяє друзів та мене. (посміхнутися, розвести руки в сторони, вказати на себе)
9. Гра «Моє харчування»:
Розкласти продукти на п’ять основних груп…
11. Підсумок уроку:
Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо, щоб жити