Конспект уроку з теми "Алгоритми з циклами". 4 клас

Про матеріал

Конспект уроку з інформатики для 4 класу на тему «Алгоритми з циклами».

Мета:

- навчальна: ознайомити з призначенням циклічних алгоритмів, навчити виконувати, створювати та записувати алгоритми з циклами;

- розвивальна: розвивати уважність, пам'ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп'ютері;

- виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.

Урок містить презентацію, інтерактивну вправу, зразки проєктів в Scratch, заготовку та інструкцію до практичного завдання.

Перегляд файлу

Робота за комп’ютером

Вправа 1. Цифри

Вивчення цифр від 1 до 10 на англійській мові.

Герой має підходити до цифри та говорити її назву на англійській мові.

Виконання

  1.               Відкрий на Робочому столі папку 4 клас та заготовку «Цифри».
  2.               Додай до героя наступні команди:
    1. В поле «Умова» вставляємо та обираємо «1».
    2. В поле Команда додамо

Отже отримаємо наступний блок команд:

Завдяки цьому наш герой, коли доторкатиметься до цифри 1, буде називати її англійською.

  1.               Аналогічним чином запрограмуйте героя називати наступні цифри, для цього потрібно повторити пункти a-d.

Підказка.

Один - one; два - two; три - three; чотири - four; п’ять - five; шість - six;   сім - seven; вісім - eight; дев’ять - nine; десять - ten.

Вправа 2. Студія Коде

https://studio.code.org

Курс 2. Етап 6. Лабіринт: цикли. Виконати перші сім вправ.  

 

Перегляд файлу

Конспект уроку інформатики у 4 класі

Тема: Алгоритми з циклами

Мета:

  • навчальна: ознайомити з призначенням циклічних алгоритмів, навчити виконувати, створювати та записувати алгоритми з циклами;
  • розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;
  • виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: інтерактивна дошка, комп’ютери, презентація «Алгоритми з циклами», інструктивна картка для виконання практичного завдання.

Програмне забезпечення: браузер, програма «Скретч».

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

  •                 привітання;
  •                 перевірка присутніх;
  •                 перевірка готовності учнів до уроку.

Повторення правил техніки безпеки в комп’ютерому класі.

 Гра «Так чи ні»

  • На уроці потрібно уважно  слухати учителя і виконувати його вказівки?
  • Чи можна доторкатися до проводів живлення і пристроїв заземлення?
  • Чи можна включати і відключати апаратуру без дозволу вчителя?
  • Класти диски, книги, зошити на монітор і клавіатуру можна?

Які ще правила техніки безпеки ви знаєте?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Давайте пригадаємо матеріал минулих тем, оберемо категорію та виконаємо завдання.

Завдання 1. Дайте відповідь на питання:

  1. Що таке алгоритм?
  2. Хто такі виконавці?
  3. Навести приклади алгоритмів у своєму житті.

Завдання 2. Дайте відповідь на питання:

  1. Що таке скрипт?
  2. Що таке спрайт?

Завдання 3. Інтерактивна вправа «Вікно програми Скретч».

Завдання 4. Дайте відповідь на питання:

  1. Перелічити базові алгоритмічні структури.
  2. Перелічити види алгоритмів.

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.

Розгляньте відео фрагмент та з’ясуйте, що саме об'єднує всіх героїв на них.

Правильно, всі вони виконують певні дії з повторенням. Тому темою нашого уроку буде «Алгоритми з циклами».

На уроці

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

Перегляньте відео та складіть алгоритм дій для виконавця «Дівчинка».

 

 

Ми можемо помітити, що деякі дії повторюються. Тому можна зробити висновок, що алгоритм, у якому передбачено повторне виконання певних команд, називають алгоритмом із повторенням, або циклічним алгоритмом.

Алгоритми з повторенням зустрічаються як у житті дітей, так і у житті дорослих.

   

 

Також вони зустрічаються у природі:

У середовищі Скретч алгоритм із безперервним повторенням можна реалізувати за допомогою команди Завжди з групи Керувати.

Давайте переглянемо приклад з використанням цієї команди.

 

У середовищі Скретч для реалізації безперервного повторення також можна використати команду завжди якщо з групи Керувати.

Давайте переглянемо приклад з використанням цієї команди.

V. Фізкультхвилинка

Виконайте дії за віршем

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться.

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

VІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Робота за комп’ютером

Перевірка правил техніки безпеки під час роботи за комп’ютером.

Робота з програмою Скретч

Вправа 1. Цифри

Вивчення цифр від 1 до 10 на англійській мові.

Наш герой має підходити до цифри та говорити її назву на англійській мові.

Перед тим, як розпочати роботу, давайте переглянемо готовий проект (вчитель демонструє готовий розв'язок).

 

Файл-заготовка знаходиться на Робочому столі в папці 4 клас під назвою «Цифри».

Робота в мережі Інтернет. Сайт Коде

Вправа 2. https://studio.code.org

Курс 2. Етап 6. Лабіринт: цикли. Виконати перші сім вправ.

Вправи для очей

  • Закрити очі, міцно стиснути повіки, відкрити очі. Повторити 5 разів.
  • Швидко кліпати очима 10 разів.
  • Подивитися прямо перед собою 2-3 секунди, перевести погляд на кінчик носа на 3-5 секунд. Повторити 6 разів.

 

VІІ. Підбиття підсумків уроку

Розгадайте ребус

Відповідь: сцена.

Рефлексія

  • Що таке алгоритм?
  • Із чого складається алгоритм?
  • Який алгоритм називається циклічним?
  • Чи сподобалось вам на уроці?
  • Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?

 

Діти, чи знаєте ви казки, в яких є алгоритми з циклами? (Відповіді)

VІІІ. Домашнє завдання

Використовуючи мережу Інтернет, знайти ілюстрації до однієї з казок, в яких використовуються алгоритми з циклами.

 

 

1

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Даліоберіть категорію та виконайте завданняstyle.opacitystyle.opacitystyle.opacitystyle.opacity

Номер слайду 2

Що таке алгоритм? Хто такі виконавці? Навести приклади алгоритмів у своєму житті. Дайте відповідь на питання:

Номер слайду 3

Дайте відповідь на питання: Що таке скрипт?Що таке спрайт?

Номер слайду 4

Інтерактивна вправа «Вікно програми Скретч»

Номер слайду 5

Дайте відповідь на питання: Перелічити базові алгоритмічні структури. Перелічити види алгоритмів.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Тема уроку: Алгоритми з циклами

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Перегляньте відео та складіть алгоритм дій для виконавця «Дівчинка»

Номер слайду 10

Алгоритм дій: Підійти до квітки;Зірвати квітку;Підійти до квітки; Зірвати квітку;Підійти до квітки; Зірвати квітку; Підійти до квітки; Зірвати квітку; Підійти до квітки; Зірвати квітку;Зібрати квіти в букет. 12345 Підійти до квітки;Зірвати квітку;Зібрати квіти в букет. повторити 5 разів

Номер слайду 11

Алгоритм, у якому передбачено повторне виконання певних команд, називають алгоритмом із повторенням, або циклічним алгоритмом.rrrr

Номер слайду 12

Алгоритми з повторенням зустрічаються в житті дітей: У повсякденному житті ви теж стаєте учасниками циклічних процесів: щодня просинаєтеся, вмиваєтеся, снідаєте; кожного будня йдете до школи; щозими святкуєте Новий рік; щоліта відпочиваєте.rrrr

Номер слайду 13

Алгоритми з повторенням зустрічаються в житті дорослих: Циклічні процеси відбуваються й у житті дорослих людей. На виробництві багато приладів виготовляються на конвеєрі, за яким кожний робітник виконує одні й ті самі дії, наприклад, закріплює ручки керування в корпусі приладу.rrrr

Номер слайду 14

Алгоритми з повторенням зустрічаються в природі: Пори року. Зміна доби. Зміна часу

Номер слайду 15

У середовищі Скретч алгоритм із безперервним повторенням можна реалізувати за допомогою команди Завжди з групи Керувати.

Номер слайду 16

Приклад застосування команди Завжди «Акваріум»

Номер слайду 17

У середовищі Скретч для реалізації безперервного повторення також можна використати команду завжди якщо з групи Керувати.

Номер слайду 18

Приклад застосування команди Завжди якщо «Зустріч із левом»

Номер слайду 19

Робота за комп’ютером: Вправа 1. Цифри Вивчення цифр від 1 до 10 на англійській мовіВправа 2. Студія Коде https://studio.code.org Етап 6. Лабіринт: цикли

Номер слайду 20

Розгадайте ребуссцена

Номер слайду 21

1. Що таке алгоритм? 2. Із чого складається алгоритм? 3. Який алгоритм називається циклічним?4. Чи сподобалось вам на уроці?5. Чи задоволені ви своєю роботою на уроці? 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  іманка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
11 січня 2021
Переглядів
4220
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку