ТЕМА. ПОВТОРЕННЯ. ДІЇ ДРУГОГО СТУПЕНЯ З НАТУРАЛЬНИМИ ЧИСЛАМИ
Мета:
– навчальна: повторити поняття множення та ділення натуральних чисел, закони множення; відтворити вміння виконувати множення та ділення натуральних чисел, розв’язувати задачі, які передбачають множення та ділення натуральних чисел;
– розливальна: формувати вміння аналізувати й узагальнювати інформацію;
– виховна: виховувати відповідальність, свідоме ставлення до навчання;
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
____________________________________________
____________________________________________
Гра « Створюємо настрій»
II.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
____________________________________________
____________________________________________
III. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування
1. Які дії другого ступеня ви знаєте?
2. Як називають результат дії множення?
3. Чому дорівнює добуток будь-якого числа і нуля?
4. Чому дорівнює добуток будь-якого числа й одиниці?
5. Сформулюйте та запишіть у буквеному вигляді закони множення.
Наведіть приклади їх застосування.
6. Як виконують множення натуральних чисел на 10, 100, 1000 тощо?
7. Як виконують множення натуральних чисел, які закінчуються нулями?
8. Що таке буквений множник?
9. Що називають числовим коефіцієнтом?
10. Як називають результат дії ділення?
11. Чому дорівнює частка від ділення нуля на будь-яке число?
12. Чому дорівнює частка від ділення двох рівних чисел?
13. Чому дорівнює частка від ділення будь-якого числа на 1?
14. На яке число не можна ділити?
IV. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1. Робота за підручником.
2. Додаткові завдання
1) Обчисліть значення першого добутку в кожному стовпчику. Скористайтеся здобутим результатом для обчислення решти добутків цього стовпчика:
І |
II |
III |
А) 75 • 2; |
А) 19 • 30; |
А) 25 • 8; |
Б) 75 • 4; |
Б) 19 • 29; |
Б) 250 • 8; |
В) 75 • 6; |
В) 19 • 15; |
В) 25 • 80; |
Г) 75 • 20; |
Г) 19 • 0,3; |
Г) 25 • 0,8; |
Д) 75 • 0,2 |
Д) 19 • 0,03 |
Д) 0,25 • 8 |
2) Заповніть порожні комірки в таблиці.
N |
5 |
15 |
225 |
300 |
380 |
405 |
2n – 5 |
|
|
|
|
|
|
N : 5 + 2 |
|
|
|
|
|
|
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
____________________________________________
____________________________________________
1. Якщо ви були впевненими протягом уроку, то підніміть праву руку.
2. Якщо ви працювали творчо, то підніміть ліву руку.
3. Якщо вам було цікаво долати перешкоди, сплесніть у долоні.
4. Якщо ви щиро раді за свої успіхи та успіхи товаришів, покладіть руку на серце.
5. Якщо хочете йти разом до вершини знань, візьміть один одного за руки і підніміть їх угору.
6. Якщо вам було приємно співпрацювати посміхніться один одному і скажіть: «Дякую за співпрацю!».
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником.
2. Повторити: степінь натурального числа з натуральним показником. Площі та об’єми фігур.
3. Додаткове завдання. Перше число на 5 більше за друге. Якщо утворимо суму, що складається з трьох таких самих доданків, як перше число, і двох доданків, таких самих, як друге число, то дістанемо 30. Знайдіть ці числа.
1