Тема: Journey around the city
Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів з теми «Місто»;
удосконалювати вміння використовувати засвоєну лексику в усному та писемному мовленні;
формувати практичні вміння правильно вживати вивчений граматичний матеріал;
розвивати вміння читання і перекладу текстів;
розвивати навички аудіювання, монологічного та діалогічного мовлення, мовну здогадку, мислення, увагу учнів;
виховувати культуру мовлення, інтерес до вивчення англійської мови, любов і повагу до рідного міста.
Обладнання: підручник, мультимедійні презентації, малюнки, ілюстрації, дидактичні вправи.
Хід уроку
Введення в іншомовну атмосферу.
Організаційний момент
Учні співають пісню “The wheels on the bus”
https://yandex.ua/video/preview?text=%E2%80%9CThe%20wheels%20on%20the%20bus%E2%80%9D&path=wizard&parent-reqid=1603694447944576-907447740299225349100107-production-app-host-man-web-yp-70&wiz_type=vital&autoplay=1&filmId=2043632688381401511
( відео матеріал і текст-караоке )
The wheels on the bus go
round and round. (3)
The wheels on the bus go
round and round.
All through the town.
The horn on the bus goes
beep, beep, beep. (3)
The horn on the bus goes
beep, beep, beep.
All through the town.
2. Повідомлення теми і мети уроку.
Today we have unusual lesson, because we will make a journey – journey around the city. We will go by bus and do some stops. On these stations we will repeat the words, speak about our town and help a foreigner to find the way in the city. So, I wish you a good journey. Let’s start.
The first station is called “What is this”. You should answer the question and say, for example, “This is a hospital” and so on.
(Твердження і відповіді з’являються на проектній дошці)
Statements
People go to see films there. (It is a cinema)
People go to watch funny clowns and different animals there. (It is a circus)
People can see wonderful paintings of famous artists there. (It is a gallery)
People go to watch alive plays and stage decorations there. (It is a theatre)
People go there to pray and to listen to carols on religious holidays. (It is a church)
People can treat there. (It is a hospital)
People can dance and listen to music there. (It is a disco)
People go to see animals and birds there. (It is a zoo)
People can buy something there. (It is a shop)
People can run, jump and play sports there. (It is a stadium)
The next station is called “My town”. You should see on the photos and tell a story about your town. You may use such sentences:
— There is…
— There are…
— We have…
— You can see…
( Фотографії міста з’являються на проектній дошці)
The next station is called “How to get to…?”. You should tell us the dialogues, which you have prepared at home.
And now open your books on page and read the dialogue.
(Перед виконанням вправи повторюємо значення необхідних прийменників місця і руху)
The next station is called “You are a foreigner”. You should help Taras to get to that place he needs.
(Учні читають короткі тексти і ,орієнтуючись по карті, знаходять місце призначення)
Домашнє завдання.
I hope you have enjoyed our journey.
At home you should write a story “My town”.
See you later.