Мета уроку: формувати поняття суми кутів трикутника, вміння знайти невідомий кут; розвивати вміння застосовувати набуті знання на практиці та в задачах різної складності.
7 клас. Геометрія
Тема уроку: Сума кутів трикутника.
Мета уроку: формувати поняття суми кутів трикутника, вміння знайти невідомий кут; розвивати вміння застосовувати набуті знання на практиці; виховувати самостійність, наполегливість, почуття взаємодопомоги, цікавість до математики.
Хід уроку
1. Організаційний момент
Доброго дня діти! Сьогодні ми з вами починаємо вивчати нову тему, але вона буде пов’язана із вже відомою нам геометричною фігурою. Про що яку фігуру йде мова.
2. Перевірка домашнього завдання.
- Доповнити розв’язок на дошці.
- Зібрати зошити з виконаним домашнім завданням.
3. Актуалізація опорних знань
Так, тема уроку «Сума кутів трикутника». Давайте запишемо в зошит дату уроку та тему.
Тестування з теми «Трикутник»
А) рівносторонній;
Б) рівнобедрений;
В) різносторонній.
2. Якщо кут трикутника дорівнює 130°, то трикутник…
А) прямокутний;
Б) гострокутний;
В) тупокутний.
3. Сторони трикутника 10см, 10см, 10см. Трикутник…
А) рівносторонній;
Б) рівнобедрений;
В) різносторонній.
4. Сторони трикутника 18см, 6см, 20см. Такий трикутник…
А) рівносторонній;
Б) рівнобедрений;
В) різносторонній.
5. Якщо кути трикутника дорівнюють 50°, 45°, 85°, то трикутник…
А) прямокутний;
Б) гострокутний;
В) тупокутний.
6. Якщо кут трикутника дорівнює 90°, то трикутник…
А) прямокутний;
Б) гострокутний;
В) тупокутний.
7. Якщо сторона рівностороннього трикутника дорівнює 8см, то його периметр…
А) 16см;
Б) 24см;
В) 12см.
8. Якщо сторони трикутника дорівнюють 9см, 12см, 12см, то його периметр…
А) 34см;
Б) 32см;
В) 33см.
9. Якщо бічна сторона рівнобедреного трикутника дорівнює 8см, а основа – 10см, то його периметр…
А) 26см;
Б) 18см;
В) 28см.
10. Якщо периметр рівнобедреного трикутника 25см, а бічна сторона – 8см, то основа…
А) 10см;
Б) 9см;
В) 7см.
Код:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
б |
в |
а |
в |
б |
а |
б |
в |
а |
б |
3. Пояснення нового матеріалу.
Світ трикутників різноманітний, але є одне число яке їх всіх об’єднує. Погляньте на схему. Що буде коли ми два кути переміщуємо до третього? (відповіді учнів)
Правильно вони утворять розгорнутий кут, градусна міра якого 1800. Отже (с. 81):
Теорема. Сума кутів трикутника дорівнює 1800.
Дано:
Довести:
Доведення: Проведемо через вершину В пряму а. Утворені кути позначимо . Тоді . (як внутрішні різносторонні при MN AC і січних AВ і АС відповідно) кути 1, 2, В утворюють розгорнутий кут 1800.
Що й потрібно було довести.
Наслідок з теореми (роблять висновки учні)
4. Усні вправи.
1. Чи існує трикутник з кутами:
1) 600, 700, 800 (ні)
2) 200, 1200, 400 (так)
2. № 290 – 293, с. 84.
3. Знайдіть кут при вершині рівнобедреного трикутника, якщо кут при основі дорівнює 720.
1800 – (720 +720) = 360
Трикутник який має кути 720,720 та 360 називають «Золотий трикутник». Існування поняття «Золотого трикутника» не тільки геометричне.
Довідкова інформація.
«Золотий трикутник» - маркетингове правило, що дозволяє підвищити продажі в магазинах самообслуговування. Один з ключових принципів викладки товарів і оформлення торгових точок.
Правило «золотого трикутника» полягає в грамотному розташуванні товарів відповідно до типової поведінки покупців і їх переміщенням всередині торгової точки. Вершинами «золотого трикутника» є вхід в магазин. Основна, найбільш важлива для покупця вітрина, де він передбачає знайти необхідний товар і місце, де розрахунковий вузол – місце, де розташовані каси.
Чим далі одне від одного знаходяться вершини трикутника, тобто, чим більшу площу він охоплює, тим більше часу покупець проводить в торговому залі та тим більша кількість товарів попадає в поле його зору.
5. Виконання письмових вправ.
Розв’язати задачу.
Чому дорівнює кут В.
6. Робота в парах за картками
(по завершенню роботи вибірково заслухати відповіді учнів)
Задачі для слабких учнів
Знайдіть невідомий кут трикутника.
Знайдіть невідомий кут трикутника.
7. Рефлексія.
Діти чи справдилися ваші очікування?
Що найбільше запам’яталось із розглянутого на уроці?
Які були складнощі?
Давайте ще раз повторимо основну теорему за допомогою якої ми сьогодні розв’язували задачі.
8. Повідомлення домашнього завдання
Опрацювати п. 10, с. 81
№ 296.