Конспект уроку з теми "Звичайні дроби. Написання числівників"

Про матеріал

Інтегрований урок математики та української мови. Мета: навчити учнів знання здобуті на уроках української мови застосовувати на уроках математики, формувати уміння висловлюватись на уроках математики, дотримуючись правил мовлення, сприяти усвідомленню того, що мова –це засіб оволодіння іншими навчальними предметами.

Перегляд файлу

Інтегрований урок математики та української мова

6 клас

Учитель математики

Білозерського ЗПЗСО№2

Імені Б.Хмельницького

Придіус І.І

 

Тема. Звичайні дроби. Написання числівників.

Мета: навчити учнів знання здобуті на уроках української мови застосовувати на уроках математики, формувати уміння висловлюватись на уроках математики, дотримуючись правил мовлення, сприяти усвідомленню того, що мова –це засіб оволодіння іншими навчальними предметами.

Тип уроку. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу

Обладнання. Словник математичних термінів(саморобний), „Тлумачний словник української мови”, „Словник іншомовних слів”, „Математика в поняттях, означеннях і термінах”, картки з означеннями, сигнальні картки.

Хід уроку.

І Організаційний момент

Привітання. Перевірка підготовленості учнів до уроку.

 Учитель укр.мови. Діти, сьогодні в нас незвичний урок - інтегрований. Поясніть, що означає слово інтеграція? Якщо ми не можемо цього зробити, то куди ми можемо звернутися за роз’ясненням? (до тлумачного словника). Читаємо в словнику. Інтеграція  - це об'єднання в ціле будь-яких окремих частин.

Учитель математики. Чи є схожі словники в математиці? Коли ви їх використовуєте?(демонстрація тлумачних словників математичних термінів). Слово „інтеграція” іншомовного походження. Більшість термінів, які ми використовуємо в математиці також іншомовного походження. А чи знаєте ви, що в кінці ХІХ століття та на початку ХХ століття  в Україні використовувалася українська математична термінологія.

Наприклад:

Зменшуване –уменшимо                                        ділене – ділимок

Сполучний закон – злучний закон                розподільний закон –розлучний Формула – взір(взірець)                                (не)правильний дріб – (не)істий Відрізок – відтинок                                              Бісектриса - рівнодільна

Отже, ми спробуємо поєднати здавалося б два різні навчальні предмети – математику та українську мову.

ІІ  Мотивація навчальної діяльності

Мета нашого уроку переконатися, що на уроках математики необхідні знання, які ви отримали на уроках української мови.

Освічена людина, яка добре знає математику, також повинна грамотно писати і правильно висловлювати думки. Послухайте таку історію: „ Жив на світі король і ось одного разу він вирішив дізнатися, як живуть його піддані. Переодягнувшись в одяг простої людини, він вночі вийшов прогулятися містом. Йде кроль  містом, темно, йому нічого не видно та й ще він падає в яму. Вранці видає король  наказ „Розставити по місту ліхтарі”. На наступну ніч він знову йде прогулятися містом. Але знову темно і він нічого не бачить. У палаці король викликає помічника. Між ними відбувся такий діалог:

  • Чому мій наказ не виконано?
  • Виконано, ваше величносте.
  • Чому ж темно в місті?
  • У вашому наказі не було вказано, щоб ліхтарі горіли.
  • Тоді ось мій новий наказ „По місту розставити ліхтарі зі свічками і щоб вони горіли”.

Діти, як ви гадаєте, чому король не зміг прогулятися містом після першого наказу?

Урок ми проведемо у формі змагання між двома командами „Математиками ” і „Ліриками”. За правильні відповіді команди будуть отримувати зірочки. 

ІІІ     Актуалізація опорних знань.

Учитель укр.мови. Завдання для команди „Лірики”. Вивчаючи математичні терміни, ми весь час звертаємо увагу на їх правопис. Орфографічний диктант. Пишуть всі, а члени команди „Лірики” пояснюють правопис слів.

 Ділення, Евклід, непарне число, математика, знаменник, правильний дріб, додавання, мільйон, Ератосфен, рівняння.

Учитель математики. Завдання „Мозаїка”  для команди „Математики”. Знайди пару (початок і кінець означення). 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель укр.мови. Завдання для команди „Лірики”. Знайди четверте  лишнє (з допомогою сигнальних карток учні показують номер лишнього слова).

  1. Третій, чотири, п’ятий, двадцять четвертий (порядкові числівники)
  2. двоє, троє, четверо, п’ять (збірні числівники)
  3. десятеро, двадцять, тридцять, п’ятдесят (кількісні числівники)

Учитель математики. Завдання для команди „Математики”. Знайди четверте  лишнє (з допомогою сигнальних карток учні показують номер лишнього слова).

  1. три, половина, три п’ятих,  сім цілих п’ять десятих (дробові числа )
  2. сім восьмих,  п’ять десятих, три других, одна третя(правильні дроби)
  3. одна друга, дві четвертих, три шостих,  чотири десятих (дріб половина)

Підведення підсумків з допомогою опорних схем. Числівники є  словесним вираженням чисел. Дуже важливо правильно писати і вимовляти числівники

Заповнити схеми: для команди „Ліриків” - „Числівники”, а для команди „Математики” - „Числа”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V Засвоєння нових знань

-В якому стилі викладено матеріал тексту підручника математики?(науковий)

- Які стилі мовлення ще існують? (художній і публіцистичний)

Учитель укр. мови. Дробові числівники складаються з двох частин, перша з яких є кількісним числівником, друга — порядковим: п'ять шостих, сім десятих, сто двадцять шість тисячних.

 Дробові числівники читаються так: 1/2 — одна друга, 1/3 — одна третя, 1/4 — одна четверта, 5/2 — п’ять других, 2/3 — дві треті, 3/4 — три четверті, 4/3 — чотири треті, 3/5 — три п’яті, 2/7 — дві сьомі, 9/10 — дев’ять десятих.

В магазин було завезено 3 т овочів. Першого дня продали , другого -, а третього - частину всіх овочів. Скільки кілограмів овочів залишилося непроданими? Закінчення дробів змінилися. Чому? Що потрібно знати, щоб правильно прочитати дроби в тексті? (Відмінювання)

Дробові числівники відмінюються так: перша частина — як ціле число, друга — як прикметник у множині (крім Н. і Зн. відмінків):

V  Закріплення нового матеріалу

Учитель математики. Завдання для команди „Математики”.

 

Прочитайте дроби ,.

Учитель укр. мови Завдання для команди „Лірики” (перевіряє учитель української мови)

Провідміняйте числівники а) одна десята; б) дві десяті; в) шість десятих.

Н.   одна десята                   дві десяті                    шість десятих

Р.    однієї десятої                двох десятих             шести десятих

Д.   одній десятій                 двом десятим            шести десятим

З.    одну десяту                   дві десяті                    шість десятих

О.   однією десятою             двома десятими       шістьма десятими

М.   (на) одній десятій          двох десятих            шести десятих

Учитель математики Математичні вирази читаються різними способами.

15+3 - сума чисел 15 і 3; до числа 15 додати число 3; число 15 збільшити на 3.

15-3 – різниця чисел 15 і 3; від числа 15 відняти число 3; число 15 зменшити на3.

15•3 – добуток чисел 15 і 3; число 15 помножити на 3; число 15 збільшити у 3 рази.

15:3 – частка чисел 15 і 3; число 15 поділити на 3;. число 15 зменшити у 3 рази.

Учитель укр. мови Завдання для команди „Лірики” . Прочитайте вираз

Учитель математики Завдання для команди „Математики” . Знайдіть значення виразу

                                             =                =

=                                    =                           =

V Підведення підсумків.  Підрахуємо скільки зірочок набрала кожна команда.  Рефлексія. Діти, чи сподобався вам  урок? Чи потрібно на уроках правильно писати і висловлювати свої думки?

VІ Домашнє завдання 

Учитель математики

  1. Скласти  п’ять прикладів зі звичайними дробами та обчислити їх.

Учитель укр. мови

  1. Записати ці приклади словами.

 

 

 

docx
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
2093
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку