Конспект уроку з трудового навчання для 5-6 класів." Технологічний процес виготовлення виробів із бісеру.Квітка ромашка та волошка

Про матеріал
Конспект уроку метою якого є ознайомити учнів з українськими легендами та лікувальними властивостями квітів; формувати навички роботи з бісером; удосконалити вміння виконувати вироби з бісеру в різних техніках, ознайомити з професією дизайнер інтер’єру приміщень, розвивати дрібну моторику рук, пам'ять, увагу, уяву, фантазію; виховувати любов до традицій українського народу,формувати позитивне ставлення до трудової діяльності, сприяти вихованню естетичного смаку з оздоблення приміщення квітами із бісеру
Перегляд файлу

Тема: Технологійчний процес  виготовлення квітів з бісеру.

Мета: ознайомити учнів з українськими легендами та лікувальними властивостями квітів; формувати навички роботи з бісером; удосконалити вміння виконувати вироби з бісеру в різних техніках, ознайомити з професією дизайнер інтер’єру приміщень, розвивати дрібну моторику рук, пам'ять, увагу, уяву, фантазію; виховувати любов до традицій українського народу,формувати позитивне ставлення до трудової діяльності, сприяти вихованню естетичного смаку з оздоблення приміщення квітами із бісеру.

Обладнання: зображення квітів волошки,ромашки, мультимедійний комплект, інструкційні картки-схеми виготовлення квітів з бісеру, зразок готового виробу, ножиці, бісер голубого, синього, фіолетового, зеленого кольорів, дріт, зелена нитка, клей.

Тип уроку: формування умінь і навичок.

Міжпредметні зв’язки: біологія, історія, мистецтво, українська література.

 

Перебіг уроку

1. Організаційна частина.

Привітання.

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

 

2.Очікувані результати

Від уроку я очікую…

Наш урок буде …

На уроці ми будемо …

 

 

3.Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

Вправа «Кошик знань»

 - Що називається технологією бісероплетення?

- Які матеріали необхідні для бісероплетіння?

-  Що називають бісером?   

- Що називають дротом?

- Які техніки плетення Вам відомі?

 

4.Мотивація навчальної діяльності (підготовка до активного свідомого засвоєння знань)

Сьогодні ми продовжуємо вивчати історію, побут, культуру та звичаї нашого народу.

Відгадайте загадку:

На стрункій високій ніжці

Біля річки на лужку

У хустинці білосніжній

Стрів я квіточку таку:

Ясним очком, жовтуватим

Усміхалася мені.

Я хотів її зірвати

А бджола сказала: «Ні!». (Ромашка.)

На просторах поля золотого
Сині зірочки тремтять.
Мов шматочки неба голубого
Виграють, виблискують, горять.
(Волошки)

  1. Повідомлення теми і завдань уроку.

Технологійчний процес  виготовлення квітів з бісеру.

Повідомлення дослідників - експертів

Розповідь «Волошка»

1) У грецькій міфології розповідається, що колись, дуже давно, на Землі жили кентаври — напівконі-напівлюди. Наймудрішим з-поміж них вва­жали Хірона, який славився великою обізнаністю в медицині.

Якось у битві отруєна стріла поранила Хірона. Та мудрий кентавр не загинув. Він віднайшов рос­лину, що допомогла йому загоїти рану. То була нині широко знана волошка синя. Ботаніки й назвали її «кентавром». Її ще називають волошиха, волошечка, волошок, васильок, сердечна трава, польова троянда.

Цю квітку бачив кожен. То там, то там блакитни­ми очима спалахують поміж колосся суцвіття воло­шок — улюблених у народі ніжних і невибагливих рослин.

У народі кажуть: «Очі сині, як волошки в житі». У багатьох творах, піснях оспівана ця квітка.

 Синій колір — це символ краси, чистої радості. Назва во­лошки походить від слова «колоти». Справді, у дея­ких волошок листочки колючі, тому їх обминає ху­доба на пасовищах.

2) Цілющі властивості містяться в її ніжних квіт­ках. У народній медицині з навару пелюсток роблять примочки при хворобах очей. Очі й по­рівнюють із квіткою. Існує така легенда: «Якось у полі хлопець Васи­льок косив жито. Саме тоді там бавилися русалки.

Одній дуже припав до вподоби Васильок. Зачару­вала вона хлопця — він пішов за русалкою. Русал­ка не захотіла відпускати хлопця, не захотіла розлучатися з ним. От і надумала перетворити Василька на гарну польову квітку, що синім кольором нага­дувала синь води..Відтоді щороку літньої пори, коли зацвітають сині волошки, у житах бавляться русалки, плетуть із цих гарних квіток віночки і прикрашають ними свої голівки».

3)  Ромашка

 Давно в одному  селі жила дівчина з блакитними очами, на ім'я Марія.

 Вона була прекрасна, як ранкова зоря, ніжна, як подих вітру, струнка як берізка. Марія була закохана в юнака,садівника на ім'я Роман.

Її почуття були взаємні, і молоді люди,ніколи  не розлучалися.

Роману дуже хотілось виростити для своєї коханої якусь незвичайно ніжну квітку. Кожного разу, засинаючи, він мріяв про це дивлячись на зорі.

І одного разу йому приснився сон, ніби старець, в якійсь невідомій країні, підносить йому маленьку, але таку чарівну квітку з  білими пелюсточками, він прокинувся якраз в ту хвилину, коли з неба зірвалась зоря, і впала прямо до нього в сад. Він побіг за нею і побачив, що на тому місці, де впала Зірка виросла квітка. Вона була ніжна та промениста, ніби з його мрії.

Роман відразу ж подарував квіточку  своїй коханій.

Яка  вона гарна! – милувалася нею Марія, - Я раніше ніколи не бачила таку ніжну квітку. Це найкращий подарунок! Як вона зветься?

Назви її сама, - посміхнувся юнак.

Романе, я дам квіточці твоє ім’я–Ромашка!

Ромашок є багато видів. Серед них найбільш відома ромашка лікарська, чи аптечна. В Україні збереглась її назва «рум'янок». Така гарна дівчина, казали, як рум'янком умита. У ромашці купали маленьких діток, мили голову.

Ромашка має приємний аромат. Ціле літо цвіте вона на відкритих полянах, пустирях, у степах, на луках, на узбіччі шляхів.

 

 

Ромашка.

Якщо тобі трапилося застудитись,

Прив'яжеться кашель і кине у жар,

Візьми чашу ту, із якої димиться

Духмяний цілющий ромашки відвар.

6. Формування вмінь та навичок

 Практична робота. Виготовлення виробу, плетеного з бісеру.

Вступний інструктаж.

Інструктаж з безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог під час бісероплетіння.

 Гра «Закінчи речення»

Виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками та схемами.

Поточний інструктаж

  • контроль за організацією робочого місця;
  • контроль за дотриманням правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог та поставою учнів;
  • контроль за реалізацією методу самоконтролю учнів.

Заключний інструктаж

7. Підбиття підсумків уроку

Сьогодні на уроці я:

Дізналася(вся)…

Навчилася(вся)…

Не вміла(в),  а тепер вмію…

Надалі хочу…

8. Домашнє завдання

Підготувати інструменти і матеріали для роботи з бісером.

 

 

docx
Додано
14 грудня 2019
Переглядів
1434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку