Тема: Технологійчний процес виготовлення квітів з бісеру.
Мета: ознайомити учнів з українськими легендами та лікувальними властивостями квітів; формувати навички роботи з бісером; удосконалити вміння виконувати вироби з бісеру в різних техніках, ознайомити з професією дизайнер інтер’єру приміщень, розвивати дрібну моторику рук, пам'ять, увагу, уяву, фантазію; виховувати любов до традицій українського народу,формувати позитивне ставлення до трудової діяльності, сприяти вихованню естетичного смаку з оздоблення приміщення квітами із бісеру.
Обладнання: зображення квітів волошки,ромашки, мультимедійний комплект, інструкційні картки-схеми виготовлення квітів з бісеру, зразок готового виробу, ножиці, бісер голубого, синього, фіолетового, зеленого кольорів, дріт, зелена нитка, клей.
Тип уроку: формування умінь і навичок.
Міжпредметні зв’язки: біологія, історія, мистецтво, українська література.
Перебіг уроку
1. Організаційна частина.
Привітання.
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!
2.Очікувані результати
Від уроку я очікую…
Наш урок буде …
На уроці ми будемо …
3.Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Вправа «Кошик знань»
- Що називається технологією бісероплетення?
- Які матеріали необхідні для бісероплетіння?
- Що називають бісером?
- Що називають дротом?
- Які техніки плетення Вам відомі?
4.Мотивація навчальної діяльності (підготовка до активного свідомого засвоєння знань)
Сьогодні ми продовжуємо вивчати історію, побут, культуру та звичаї нашого народу.
Відгадайте загадку:
На стрункій високій ніжці
Біля річки на лужку
У хустинці білосніжній
Стрів я квіточку таку:
Ясним очком, жовтуватим
Усміхалася мені.
Я хотів її зірвати
А бджола сказала: «Ні!». (Ромашка.)
На просторах поля золотого
Сині зірочки тремтять.
Мов шматочки неба голубого
Виграють, виблискують, горять.
(Волошки)
Технологійчний процес виготовлення квітів з бісеру.
Повідомлення дослідників - експертів
Розповідь «Волошка»
1) У грецькій міфології розповідається, що колись, дуже давно, на Землі жили кентаври — напівконі-напівлюди. Наймудрішим з-поміж них вважали Хірона, який славився великою обізнаністю в медицині.
Якось у битві отруєна стріла поранила Хірона. Та мудрий кентавр не загинув. Він віднайшов рослину, що допомогла йому загоїти рану. То була нині широко знана волошка синя. Ботаніки й назвали її «кентавром». Її ще називають волошиха, волошечка, волошок, васильок, сердечна трава, польова троянда.
Цю квітку бачив кожен. То там, то там блакитними очима спалахують поміж колосся суцвіття волошок — улюблених у народі ніжних і невибагливих рослин.
У народі кажуть: «Очі сині, як волошки в житі». У багатьох творах, піснях оспівана ця квітка.
Синій колір — це символ краси, чистої радості. Назва волошки походить від слова «колоти». Справді, у деяких волошок листочки колючі, тому їх обминає худоба на пасовищах.
2) Цілющі властивості містяться в її ніжних квітках. У народній медицині з навару пелюсток роблять примочки при хворобах очей. Очі й порівнюють із квіткою. Існує така легенда: «Якось у полі хлопець Васильок косив жито. Саме тоді там бавилися русалки.
Одній дуже припав до вподоби Васильок. Зачарувала вона хлопця — він пішов за русалкою. Русалка не захотіла відпускати хлопця, не захотіла розлучатися з ним. От і надумала перетворити Василька на гарну польову квітку, що синім кольором нагадувала синь води..Відтоді щороку літньої пори, коли зацвітають сині волошки, у житах бавляться русалки, плетуть із цих гарних квіток віночки і прикрашають ними свої голівки».
3) Ромашка
Давно в одному селі жила дівчина з блакитними очами, на ім'я Марія.
Вона була прекрасна, як ранкова зоря, ніжна, як подих вітру, струнка як берізка. Марія була закохана в юнака,садівника на ім'я Роман.
Її почуття були взаємні, і молоді люди,ніколи не розлучалися.
Роману дуже хотілось виростити для своєї коханої якусь незвичайно ніжну квітку. Кожного разу, засинаючи, він мріяв про це дивлячись на зорі.
І одного разу йому приснився сон, ніби старець, в якійсь невідомій країні, підносить йому маленьку, але таку чарівну квітку з білими пелюсточками, він прокинувся якраз в ту хвилину, коли з неба зірвалась зоря, і впала прямо до нього в сад. Він побіг за нею і побачив, що на тому місці, де впала Зірка виросла квітка. Вона була ніжна та промениста, ніби з його мрії.
Роман відразу ж подарував квіточку своїй коханій.
Яка вона гарна! – милувалася нею Марія, - Я раніше ніколи не бачила таку ніжну квітку. Це найкращий подарунок! Як вона зветься?
Назви її сама, - посміхнувся юнак.
Романе, я дам квіточці твоє ім’я–Ромашка!
Ромашок є багато видів. Серед них найбільш відома ромашка лікарська, чи аптечна. В Україні збереглась її назва «рум'янок». Така гарна дівчина, казали, як рум'янком умита. У ромашці купали маленьких діток, мили голову.
Ромашка має приємний аромат. Ціле літо цвіте вона на відкритих полянах, пустирях, у степах, на луках, на узбіччі шляхів.
Ромашка.
Якщо тобі трапилося застудитись,
Прив'яжеться кашель і кине у жар,
Візьми чашу ту, із якої димиться
Духмяний цілющий ромашки відвар.
6. Формування вмінь та навичок
Практична робота. Виготовлення виробу, плетеного з бісеру.
Вступний інструктаж.
Інструктаж з безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог під час бісероплетіння.
Гра «Закінчи речення»
Виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками та схемами.
Поточний інструктаж
Заключний інструктаж
7. Підбиття підсумків уроку
Сьогодні на уроці я:
Дізналася(вся)…
Навчилася(вся)…
Не вміла(в), а тепер вмію…
Надалі хочу…
8. Домашнє завдання
Підготувати інструменти і матеріали для роботи з бісером.