Проект: Торбинка для дрібничок
Основна технологія: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом
Додаткові технології: технологія виготовлення вишитих виробів; технологія виготовлення аплікації
Урок 5, 6 Клас ____ Дата____________
Тема уроку: Виготовлення деталей аплікації для оздоблення деталей торбинки. Виконання аплікації для оздоблення деталей торбинки
Мета уроку:
۞ навчальна: ознайомити учнів зі способами з’єднання деталей виробів,систематизувати й розширити знання про види ручних швів, дати уяву про технологію виконання ручних швів, які використовуються для прикріплення аплікації на основу, їх графічне зображення, навчити прикріплювати деталі на основу,
۞ формувати вміння удосконалювати прийоми роботи з ручними інструментами,закріплювати навички правильної та безпечної роботи.
۞ виховувати і підтримувати інтерес до процесу отримання знань, культуру праці.
۞ розвиток наочно-образного мислення, просторової уяви; координації, точності рухів рук;
۞ профорієнтаційна – ознайомити з професією та формування інтересу до цієї професії.
Обладнання і матеріали: зразки швів, аплікації, тканина для основи, деталі аплікації, голки, нитки, ножиці, інструкції з БЖ під час ручних робіт, таблиці.
Методи навчання: розповідь і пояснення вчителя, бесіда, опитування, демонстрація, практична робота, спостереження, записування.
Форми організації пізнавальної діяльності учнів:
Тип уроку: урок формування та вдосконалення вмінь i навичок.
Хід заняття:
І. Органiзацiйна частина .
Перевірка наявності учнів, підготовленість їх до уроку.
Сподіваюсь, що ви прийшли на урок із чудовим настроєм,але все ж таки хочу запропонувати вам оцінити його за допомогою « смайликів». Оберіть і підніміть той,що найбільше відповідає вашому настрою. Можливо, хтось хоче поділитися з нами причинами свого піднесеного настрою? (Відповіді учнів.) А що потрібно, щоб поганий настрій змінився на гарний? (Отримати позитивні емоції від вдалих відповідей, досягти успіху у роботі, радість від праці та її оцінювання тощо.)
Слід пам’ятати, що досягти успіху легше в тій справі,яку виконують за бажанням, а не в тій, що роблять за вказівкою. Таку можливість ви маєте,адже кожен із вас на попередньому уроці вже обрав для виготовлення виріб із аплікацією з тканини,що вам до вподоби, та налаштувався на успіх у роботі. Повірте, що це вам під силу.
ІІ. Актуалзація опорних знань та вмінь учнів
Пропоную вам пригадати технологічну послідовність виготовлення нашого виробу та проаналізувати,яку частину роботи вже виконано й що потрібно робити далі. При виготовлені виробів які способи з’єднань ви використовували, від чого це залежало?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Міні-практикум
Учитель демонструє вироби і пропонує учням сказати, яким способом з’єднані деталі у виробі. Після обговорень діти роблять висновок: для виготовлення будь-якого виробу необхідно знати способи з’єднань деталей і технологію їх виконання.
ІV. Повідомлення теми,мети й завдань уроку
Тема нашого уроку - «Прикріплення деталей аплікації до основи»
Завдання уроку
V. Вивчення нового матеріалу
1. Способи з’єднання деталей виробу.
Міні-тренінг (робота в групах)
Виберіть способи з’єднань деталей з металу, деревини, пластику, скла тощо.
Учитель організовує обговорення відповідей учнів, корегує їх (у разі потреби).
«Мікрофон»
Підбиття підсумків «Мікрофону».
Гра «Що зайве в названому переліку?»
Склеювання, з’єднання цвяхами, з’єднання заклепками, різання, зшивання нитками, з’єднання липучками.
Висновок учителя, що вибір способу з’єднань деталей залежить від виду конструкційних матеріалів, а деталі з тканини найчастіше нашиваються на основу.
Робота з підручником (Ознайомлення з професією швачки, ст.129.)
2. Технологія прикріплення деталей аплікації на основу
Розповідь учителя
Для закріплення деталей аплікації на тканині використовуються різні машинні та ручні шви.
Учитель пропонує учням ознайомитися з корисними порадами під час виконання ручних швейних робіт
— Які поради ви вважаєте найкориснішими? Чому?
Учитель організовує перевірку знань правил безпечної роботи з ножицями, голками, шпильками, використовуючи дидактичні картки.
Для з’єднання вручну застосовують різні ручні шви: шов «уперед голку», «назад голку», «петельний».
Шов «уперед голку», або зметувальний, уважають найпростішим. Швом «уперед голку» деталі аплікації тимчасово прикріплюють на основу. Така попередня підготовка дозволяє правильно розташувати деталі аплікації, проконтролювати їх розташування.
Графічне зображення шва «уперед голку»
Учитель повторює з учнями технологію виконання шва «уперед голку».
Технологія виконання шва «уперед голку»:
Методичні рекомендації
Перш ніж приступити до виконання практичної роботи, доцільно організувати проведення міні-практикуму.
Матеріали й інструменти: зразки шва «уперед голку», тканина, голка, нитки, ножиці.
Завдання. Виконати зразок шва «уперед голку».
Учитель надає необхідну допомогу, контролює дотримання правил безпечної роботи, виконання санітарно-гігієнічних вимог.
Прикріплення деталей аплікації на основу
Матеріали й інструменти: нитки, синтепон або тонкий поролон (у разі потреби), голки, шпильки, ножиці, підготовлені деталі аплікації, основа аплікації.
Обладнання: праска, дошка для прасування.
Хід роботи
Самоконтроль: перевірте правильність прикріплення деталей (відсутність перекосів, стягування тканини), відповідність задуманій композиції, стібки шва дрібні, тканина повністю перекриває синтепон.
Під час роботи вчитель контролює дотримання технології виконання шва, правил безпечної роботи й санітарно-гігієнічних вимог, звертає увагу учнів на критерії якості виконання шва (вигляд лицьового й виворітного боків, однакова довжина стібків).
Учитель просить учнів проаналізувати роботу на уроці й відповісти на запитання.
Учитель оцінює результати роботи учнів, демонструє кращі роботи, аналізує типові помилки учнів, виставляє оцінки.
Підготувати заготовки аплікації, нитки, голки, ножиці.
1