Конспект уроку з української мови "Прикрашаю своє мовлення прикметниками"

Про матеріал

Упрк української мови з теми "Прикрашаю своє мовлення прикметниками" за підручником К. Пономарьової.

Перегляд файлу

Українська мова  3  клас

 

Дата: 16.02.2024

Тема уроку. Прикрашаю своє мовлення прикметниками.

Мета: розширити знання про прикметник, як частину мови, вчити використовувати в активному  мовленні прикметники, вміти за допомогою зразка виконувати завдання; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати каліграфічні вміння; формувати вміння вільно спілкуватись рідною мовою, висловлювати власну думку; виховувати патріотизм, любов до рідної мови та свого краю.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української

літературної мови та мовленнєвого етикету.

-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними

джерелами інформації;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.

Обладнання: підручник К. Пономарьової, робочий зошит, презентація.

Формат: онлайн.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Психолого-емоційне налаштування

 

Заглядає ясне сонечко

У шкільне віконечко,

Ніжно посміхається,

На вас сподівається,

Що ви будете уважні,

І сміливі, і відважні !

Вправа «Настрій кораблика»

Описание: depositphotos_67226603-stock-illustration-funny-cartoon-ship Описание: korablik Описание: depositphotos_200882354-stock-illustration-two-finger-ship-character-cartoon

 

ІІ Етап. Актуалізація опорних знань.

Асоціативний кущ

«Що ми знаємо про прикметник?»

 

ІІ. Етап цілепокладання

Сьогодні ми з вами будемо  вчитися прикрашати нашу рідну мову різними прикметниками.

А допоможе нам в цьому чудовий художник – Іван Айвазовський, який передавав своя скрав і різноманітні емоції через свої картини.

Море, може бути  різним -  зараз воно - тихе, ласкаве, а щойно подме вітер – вкриється страхітливими та безпощадними хвилями. Ця магія зачаровує. Людей завжди приманювало море та його неспокійний характер. Про нього писали вірші, складали пісні та передавали норов за допомогою пензля та фарб..            

 Каліграфічна хвилинка

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна!

 

Робота з підручником. Завдання 1-3

Друзі відвідали виставку. Дізнайся з рекламного плаката, де саме вони побували.

Розкажи, яку інформацію про виставку містить цей плакат.

(Місце, час та інша інформація про виставку).

Розглянь світлини картин, які зацікавили друзів.

Зроби висновок, що малював Іван Айвазовський.

(Марини, або морські пейзажі)

ІІІ Словникова робота

Мари́на (Мариністика, Маринізм; фр. merine; італ. marina від лат. marina — «морська») — різновид образотворчого мистецтва, що спеціалізується на зображенні подій на морі  баталій, спортивних змагань, природних явищ тощо. Предметом зображення мариністики є морська стихія, її стан. Інакше — морський пейзаж. Марина — це різновид пейзажу. Як самостійний жанр стала відома в Голландії 17 століття, хоча поодинокі зразки марин створювали і раніше (Пітер Брейгель старший «Вигляд затоки Неаполя», Рим, галерея Доріа-Памфілі).

Відповідно, мариніст (фр. mariniste)  художник, що створює марини. Яскраві представники цього жанру англієць Вільям Тернер і вірменин Іван Айвазовський, який написав близько 6000 картин на морську тему. Сам термін мариністика походить від живопису, хоча образ моря в літературі з'явився раніше ніж у малярстві.

 

ІV Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=61dP4_KAu6Q

Руки в сторони та вгору —

На носочки піднялись.

Підніми голівку вгору —

Й на долоньки подивись.

Присідати ми почнемо,

Добре ноги розімнемо.

Раз — присіли, руки прямо.

Встали — знову все так само.

Повертаємося вправно,

Все виконуємо гарно.

Вліво-вправо повернулись

І сусіду усміхнулись.

 

V Робота з підручником.

Опис картини І. Айвазовського

Вправа 1 -3

Дітям пропонується підказка.

-         Море ……

-         Небо……..

-         Повітря…….

-         Корабель………

-         Берег………..

-         Вода……….

-         Хмари……….

-         Місяць…….

-         Хвилі………..

 

ТЕАТРАЛІЗУЄМО

Діти за бажанням виконують роль екскурсовода по галереї.

 

Робота з підручником. Вправа 4 – 5

 

 

VІ Гімнастика для очей

 

1. Креслимо коло за годинниковою стрілкою і навпаки.

2. Малюємо поглядом прямокутники.

3. Малюємо очима бантики.

4. Малюємо букву S – спочатку в горизонтальному положенні, потім у вертикальному.

 

Вправи 6 - 7.

 

VІІ Закріплення матеріалу.

Тепер, діти, ви знаєте для чого служать прикметники у мовленні. За допомогою них ми визначаємо властивості іменників. Без них наша мова була б суха, негарна та бідна. А так ми можемо виразити свої емоції, враження та думки. Давайте ж перевіримо та закріпимо уміння поширювати мовлення прикметниками.

 

Вправа 8 – 9

 

VІІІ Висновок

Гра «Доповни речення»

 

Прикметник – це………………….

Прикметник відповідає на питання……………

Прикметник в реченні пов’язаний з ………………..

Змінюється за ………….. і ………………….

 

ІХ Домашнє завдання

 

Х Рефлексія

Обведи віртуальним фломастером ведмедика, що відображає твій настрій. Чому саме він? Що вийшло? Що було складно? Чим запам’ятався урок?

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 лютого
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку