Конспект уроку з української мови для 8 класу на тему "Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами"

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для 8 класу на тему "Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами".
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови

Клас: 8

Тема: Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.

Мета: поглибити знання учнів про однорідні члени речення; удосконалити вміння знаходити узагальнювальні слова при них; домогтися засвоєння учнями правил уживання двокрапки й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами; розвивати усне й писемне мовлення, вміння правильно інтонувати речення з однорідними членами при узагальнювальних словах; корегувати вміння моделювати схеми речень з узагальнювальним словом при однорідних членах; виховувати любов до мови та повагу до краси рідного краю.

Тип уроку: урок формування умінь і навичок

Обладнання: презентація, підручник, роздатковий матеріал (індивідуальні картки, картки для самоперевірки).

Методи, прийоми, види, форми роботи:  вправа «Я в тебе вірю», мовна розминка  «Лайк-Дизлайк», робота в парах (групах),  метод «Незакінчені речення», «Рефлексивний екран», вправа «Сходинки успіху».

Хід уроку

І. Етап орієнтації, мотивації діяльності

1. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок – починаємо урок. У народі кажуть: «Добрий гість – дому радість». Сподіваюся, що ви, як і я, раді нашим гостям. Прошу повернутись, привітати гостей та подарувати свої усмішки.

2. Нервово-психологічна підготовка

Вправа «Я в тебе вірю»

Учні, звертаючись один до одного на ім’я, кажуть слова: «Я впевнений(а), що на сьогоднішньому уроці ти …(отримаєш гарну оцінку і т.д.)».

ІІ. Етап цілепокладання

1. Мотивація навчальної діяльності

Створення проблемного питання. (Робота біля дошки)

У поданих реченнях визначити узагальнювальне слово та однорідні члени речення до нього. Пояснити розділові знаки у поданих реченнях.

Усе бачить співець у широкім роздоллі: і небо, і море, красу світову.

На пустирях, на рівчаках та неглибоких балках – скрізь росте ця невибаглива рослина.

Усе: жито, пшениця й овес – разом поспіло і висипало зерно.

2. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Запис дати й теми уроку в зошити.

Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з однорідними членами речення. Ви поглибите свої знання про однорідні члени речення, удосконалите вміння знаходити узагальнювальні слова при них та правильно вживати розділові знаки, інтонувати речення з однорідними членами при узагальнювальних словах.

Завдання:

ЗНАТИ:  

  •      правила вживання двокрапки й тире при узагальнювальних словах  у  реченнях із однорідними членами.

УМІТИ:

  •      знаходити в тексті речення з узагальнювальними словами при однорідних членах;
  •      правильно вживати розділові знаки при узагальнювальних словах;
  •      правильно інтонувати речення з однорідними членами при узагальнювальних словах.

ІІІ. Етап цілереалізації

1. Актуалізація й корекція опорних знань

Мовна розминка  «Лайк-Дизлайк»

2. Сприйняття й осмислення навчального матеріалу

1. Пояснення вчителя за таблицею «Розділові знаки при узагальнювальних словах».

2. Робота з підручником.  

3. Виконання вправ.

1) Пояснювальний диктант

Записати речення під диктовку. Назвати УС та ОЧР. Прокоментувати розділові знаки.

Увечері до хати посходилась уся сім’я: батько, мати, сестра. Вже всі в селі повставали: старі, молоді, діти – всі вийшли на вигін. Червоні, білі, блакитні хустки й спідниці, чорні й сірі свитки, кудлаті голови – все хвилювалось і вигравало проти сонця різнобарвними кольорами.

 

2) «Дослідження-трансформація» (робота з деформованим текстом).

Скласти речення із поданих слів. Розставити розділові знаки та вказати узагальнювальне слово (УС).

  1.    Землею течуть України ріки Дунай Дніпро такі Дністер

 (Землею України течуть такі ріки: Дунай, Дніпро, Дністер).

  1.    Десну такі  Дніпро притоки  має Прип`ять Ворсклу

(Дніпро має такі притоки: Прип`ять, Десну, Ворсклу).

  1.    Південну земель частину омивають України моря та Чорне Азовське

(Південну частину земель України омивають моря: Чорне та Азовське).

3) Конструювання. Робота в парах (на картках).  Кожна пара учнів отримує карточку із завданням.

На місці пропусків потрібно вписати необхідне УС, розставити розділові знаки, підкреслити однорідні члени речення та УС  у них. Накреслити схеми речень.

1 пара: Лози кручі ліс … блищить і сяє на сонці. (Лози, кручі, ліс – все блищить і сяє на сонці)

2 пара: … і на подвір’ї і в саду і на городі … тяглося до сонця і раділо йому. (Скрізь: і на подвір’ї, і в саду, і на городі – все тяглося до сонця і раділо йому)

3 пара: Дерева птахи люди … сповнене весняної пружної нестримної сили. (Дерева, птахи, люди – все сповнене весняної пружної нестримної сили )

4 пара: Під лавою лежали … м’ята любисток звіробій усякі реп’яхи. (Під лавою лежали трави: м’ята,  любисток, звіробій, усякі реп’яхи)

Все; скрізь; трави

3. Фізкультхвилинка

Нейропсихологічна вправа

4. Узагальнення й систематизація навчального матеріалу

1) Графічний диктант

Під диктовку записати схему речення. (Взаємоперевірка. Обмінятися зошитами і зробити перевірку)

1. Він усе записував: пісні, казки й приказки, звичаї і легенди. 2. Нафта і газ, нікель і марганець – все це скарби України. 3. Всяке птаство, як-от: перепілок, куликів, курочок – можна було викосити косою в траві.

2) Виконання онлайн-завдання за посиланням

https://learningapps.org/24802582

IV. Рефлексивно-оцінюючий етап

1. Підведення підсумків уроку

Мето «Незакінчені речення»

-   Якщо узагальнювальне слово (УС) стоїть перед ОЧР, то …

-   Якщо узагальнювальне слово (УС) стоїть після ОЧР, то …

-   Якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами, а після них речення продовжується, то…

2. Рефлексія

«Рефлексивний екран»

Висловіть свою думку про урок, вибираючи початок фрази з рефлексивного екрану на дошці.

Сьогодні я дізнався...

Було цікаво...

Було важко...

Я виконував завдання...

3. Самооцінювання

Вправа «Сходинки успіху»

Прикріпити позначки на відповідні сходинки і поставити бал

1-ша сходинкаЯ працював мало

2-га сходинкаЯ намагався працювати краще

3-тя сходинкаЯ працював гарно, але відчуваю, що міг би досягти більшого

4-та сходинкаЯ працював на повну силу!

4. Повідомлення домашнього завдання.

 

 

 

 

Використані джерела:

  1.      https://lms.e-school.net.ua/courses/course-v1:UIED+Ukrainian-language-8th-grade+2020/courseware/5740db86f3d948f2b614a15752b164cb/7ecdf2bb28d447a59744f943ca571f75/?child=first
  2.      https://subjectum.eu/ukrmova/dovidnik/229.html
  3.      https://naurok.in.ua/conspect.html?itemid=1374#gsc.tab=0

      4)   https://learningapps.org/24802582

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
Інкл
Додано
22 лютого
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку