Мета: за допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок з вивченої теми, закріпити їх, розвивати увагу, пам'ять, спритність, рішучість, кмітливість, уміння акумулювати отримані знання і застосувати їх під час виконання завдань, виховувати працьовитість, наполегливість, старанність, силу волі, пунктуальність, інтерес до наслідків власної праці.
Тема. Контрольна робота №6 (тестування) з теми "Національна драма . З української прози. Український гумор і сатира»
Мета: за допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок з вивченої теми, закріпити їх, розвивати увагу, пам’ять, спритність, рішучість, кмітливість, уміння акумулювати отримані знання і застосувати їх під час виконання завдань, виховувати працьовитість, наполегливість, старанність, силу волі, пунктуальність, інтерес до наслідків власної праці. Тип уроку: контроль, корекція знань та вмінь. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності ІІІ. Пояснення вчителем питань, які стосуються проведення тематичної контрольної роботи IV. Завдання для тематичної контрольної роботи І варіант Початковий рівень 1. Визначте назву твору, автора і героя, якому належить фраза: «Як їв борщ та кашу, так і їстиму, як мазав чоботи дьогтем, так і мазатиму, а зате всю землю навкруги скуплю»: а) Остапу Мандриці (М. Коцюбинський, «Дорогою ціною»); б) Батьку Н.Лісовської(П.Загребельний « Роксолана» ); в) Герасиму Калитці (І. Карпенко-Карий, «Сто тисяч»); г) Шепталу (В.Дрозд « Білий кінь Шептало»). 2. Комедія — це: а) невеличкий епічний твір (різновид оповідання), характерними ознаками якого є незвичайна життєва подія, напружений розвиток дії й несподівана розв’язка; героїв небагато, увага зосереджена на розкритті переживань і настроїв дійових осіб, як правило, відсутні описи; б) епічний твір середнього розміру, в якому змальовано життя одного чи кількох героїв упродовж тривалого або важливого за подіями часу; займає проміжне місце між оповіданням і романом; в) драматичний твір (п’єса), у якому характери, конфлікти, звички, дійові особи постають у смішних комічних формах; г) невеликий твір, в якому один актор виконує кілька ролей, змінюючи свою зовнішність або перевтілюючись у різні образи. 3. Якої масті був кінь Шептало, повернувшись до стайні після прогулянки (В. Дрозд, «Білий кінь Шептало»)? а) Сірої; б) білої; в) бурої; г) сріблястої. Середній рівень 4.Яка збірка сатири та гумору О.Чорногуза є найпопулярнішою? 5. Яким чином Невідомий обдурив Калитку (І Карпенко-Карий, «Сто тисяч»)? 6. Стисло опишіть, за яких обставин загинула Соломія (М. Коцюбинський, «Дорогою ціною»)? Достатній рівень 7. Виконайте одне із завдань: а) Доведіть, що на образах Остапа і Соломії (М. Коцюбинський, «Дорогою ціною») втілено волелюбність українського народу. Наведіть переконливі приклади з твору. б) Обґрунтуйте фразу, яка стосується Герасима Калитки, головного героя комедії І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»: «Земля — його мета, гроші — його засіб». в) Як ви вважаєте, як спромоглася українська дівчина-бранка досягти такого високого становища в Османській імперії (П.Загребельний, «Роксолана»)? Високий рівень 8. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем: а) «Вінець нев’янучої слави Роксолана» (П.Загребельний «Роксолана»). б) «Свобода і неволя у творі В. Дрозда "Білий кінь Шептало”». ІІ варіант Початковий рівень 1. Визначте назву твору, автора і героя, якому належить фраза: «Втечу… Піду за Дунай, може, ще там люди не пособачились…» а) Роману (І. Карпенко-Карий, «Сто тисяч»); б) Остапу (М. Коцюбинський, «Дорогою ціною»); в) Степану (В. Дрозд, «Білий кінь Шептало»); г) Ібрагіму (П.Загребельний, «Роксолана»). 2. Драматичними називають такі твори, в яких: а) життя і характер героїв розкрито через вчинки й розмови (діалоги й монологи) дійових осіб. Такі твори здебільшого призначені для постановки на сцені. б) поєднують у собі ознаки епосу і лірики;в) письменник передає почуття, переживання, думка, настрої людей, викликані певними життєвими обставинами. г) автор у розповідно-описовій формі змальовує події, людей і їх вчинки. Такі твори здебільшого пишуться прозою. 3. Улюблена тема розмов Калитки (І. Карпенко-Карий, «Сто тисяч»): а) земля; б) дочки Пузиря; в) гроші; г) одруження Романа. Середній рівень 4. Яка збірка сатири та гумору О.Чорногуза є найпопулярнішою? 5. Як ви вважаєте, з якою метою В.Самійленко у творі « На печі» висміює псевдопатріотів?)? 6. Стисло опишіть, через що кінь Шептало втік від Степана (В. Дрозд, «Білий кінь Шептало»)?
Достатній рівень 7. Виконайте одне із завдань. а) Що, на вашу думку, висміює І. Карпенко-Карий у творі «Сто тисяч»? Які засоби комічного він при цьому застосовує? б) Чим, на ваш погляд, роман П.Загребельного «Роксолана» є актуальним у наш час? Наведіть переконливі аргументи. в) ) Чому, на думку М. Коцюбинського, мрії Остапа і Соломії про вільне життя були химерними («Дорогою ціною»)? Високий рівень 8. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем: в) «Без душі легше, як без грошей» (за комедією І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»). б) «Кохання, заради якого варто померти» (за повістю М. Коцюбинського «Дорогою ціною»). V. Підсумок уроку VI. Домашнє завдання Повторити матеріал про гумор і сатиру, дібрати цікаву інформацію про життя і творчість Є.Дударя |