Конспект уроку з української мови 3 клас

Про матеріал
Тема: Роль дієслів у мовленні. Поезія. Вірш. Т.Г. Шевченко «Садок вишневий коло хати» - напам’ять Мета: повторити основні біографічні відомості поета; розвиток уяви та творчого мислення, здатності спостерігати за роллю дієслів у мовленні; виховувати любов до поетичного слова поваги до української культури, бажання читати літературні твори Т.Г.Шевченка.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови

 

Тема: Роль дієслів у мовленні. Поезія. Вірш. Т.Г. Шевченко «Садок вишневий коло хати» - напам’ять

   Мета: повторити основні  біографічні відомості поета; розвиток уяви та творчого мислення, здатності спостерігати за роллю дієслів у мовленні; виховувати любов до поетичного слова поваги до української культури, бажання читати літературні твори Т.Г.Шевченка.      Формування ключових компетентностей:

1) вміння навчатися впродовж життя-  стимулювати до самостійного здобування знань, вчитися сприяти індивідуальному самовияву учнів та взаємодії між ними через розвиток комунікативних, читацьких умінь, здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності;

2) соціальна –формувати навички роботи в парі,співпрацювати з іншими на результат,  виявляти зацікавленість у подальшій навчально-пізнавальній діяльності та демонструвати позитивну спрямованість особистості;

3) загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури, виховувати почуття краси, гордості за Україну, за нашого національного генія Тараса Григоровича Шевченка;

4) здоров’язбережувальна  -викликати позитивні емоції шляхом ігрових вправ.

Тип уроку: формування ключових компетентностей

Обладнання: ілюстрація для  «криголома», презентація, фізкультхвилинка з бібліотеки РуханкоМена, пластиліновий мультик «Садок вишневий коло хати» автор Ольга Соловєва, коло самооцінки, смайлики, картки для роботи у групах, збірка «Кобзар», портрет Т.Шевченка.

Конспект з дотриманням авторського права

Стіна слів: дієслово, поезія, кобзар, Кобзар.

КАРТА УРОКУ

І. Вступна частина

«Криголом «Яке ти сьогодні ведмежа»»

  -Оберіть ведмежа, яке найбільше описує ваш емоційний стан. (обговорення кожної відповіді, щоб розуміти настрій учнів на початку уроку, що допоможе скоригувати атмосферу уроку)

1. Пригадайте, що ми вивчали на минулому уроці?

2. Усний коментар домашнього завдання

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

-У мене в руках «Кобзар». Це … (книга, збірка віршів)

-На стенді Кобзар це- людина поет

-Тарас Григорович Шевченко- (Великий Кобзар)

-Що вам відомо про Тараса Шевченка?

Оголошення  теми уроку
- Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати роль дієслів у мовленні. Попрацюємо з поезією Тараса Шевченка «Садок вишневий коло хати».

Робота зі словом: кобзар, Кобзар

Каліграфічна хвилинка з словом кобзар

Кк К к ко коб за зар кобзар

Кобзар грає на кобзі.

На уроці діти читали вірші зі збірки  Кобзар.

Підкресліть головні слова

Перегляд презентації

9 березня 2024 року відзначалося 210 років від дня народження поета .

  В своїх віршах та поемах Т .Г.Шевченко описував і тяжке життя народу, яке не обійшло і його самого. Коли читаєш його вірші,то ніби чуєш ніжну, сумну пісню.

-Як наше селище  шанує Тараса Шевченка?

-Де знаходиться пам’ятник поету? Вулиця?  Як пов’язаний Шевченко з нашим ліцеєм?

Працюємо з текстом
Читаємо самостійно мовчки (назагал).
Читаємо повторно самостійно (в парах).
Відповідаємо на запитання.
- Як називають поета Тараса Шевченка?
- Як називається його збірка поезій?
- Що Шевченко описує у своїх творах?
- Ким був Шевченко?
- Чому він малював себе, дивлячись у відро?
- Чому важливо цінувати і шанувати українську культуру?
- Що означає слово автопортрет?

Хвилинка відпочинку

https://www.youtube.com/watch?v=qoqYMv_V_3o

Досліджуємо поезію Тараса Шевченка «Садок вишневий коло хати»
Читаємо вірш назагал.

Говори правильно


Читаємо вірш в парах та аналізуємо зміст
- Який у тебе настрій після прочитання поезії? Покажи на смайлику (обговорення вибраного смайла)
- Про що йде мова у вірші?
- Яку пору року зобразив автор? (Весну).
- Яку картину ти побачив/побачила у своїй уяві? Чому?
- Як автор змальовує вечір у родині? Чому сім’я вечеряє коло хати?
- Хто і чому подає вечерю?
- Чому автор використовує багато дієслів?
- Чому багато зменшувально-пестливих слів?
- Яка головна думка поезії?

   Перегляньте  мультфільм "Садок вишневий коло хати" Шевченко Т.Г., який створили викладачі та студенти міста Харків. Зверніть увагу на матеріали, які використали при створенні мультика.

https://www.youtube.com/watch?v=E0jnBCkMEuM

Обговорення переглянутого

Виконуємо завдання
- Запиши з вірша дієслова. Поясни їх значення.

Досліджуємо мовлення. Словесне малювання

-Оберіть із вірша по одному стовпчику, який вам найбільше сподобався, та поміркуйте усно, що б ви намалювали до цих рядків. Які дієслова використали для опису
Завдання 2
- Обери з поезії «Садок вишневий коло хати» та запиши дієслова, які підходять до обох іменників: хрущі-вітри; соловейко-шум; матір-природа; дочка-зіронька.

Довідка: затих, заснула, встає, гудуть.
- Які слова вжито в прямому значенні?
- Які у переносному?

Робота в групах «Допиши іменники»

І група- Картка1.Допишіть іменники, щоб дієслова вживалися в прямому значенні

Усміхається…,сумує…, радіє…, іде…,летить….

ІІ група- Картка 2.Допишіть іменники, щоб дієслова вживалися в переносному значенні

Усміхається…,сумує…, радіє…, іде…,летить….

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1.Домашнє завдання

Вивчити вірш, Письмо для себе Завдання на вибір

2.Рефлексійний аналіз

-Я дізнався/дізналась..

-Тараса Шевченка називають (Кобзарем)

 -«Кобзар» — (перша збірка його поезій.)

-Хто такі кбзарі? ( народні співці і музиканти)
-Для чого потрібні Дієслова ( щоб мова була багатою, живою, красивою)
-Дієслова вживаються у..? ( прямому і переносному значенні) Наприклад?

3.Оцінюю…

     Оцініть свою роботу на уроці за допомогою кола самооцінки

 

 Вчитель:  Оксана Демченко

docx
Додано
15 березня
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку