Конспект уроку з української мови 4 клас

Про матеріал

Звичайний навчальний урок повинен бути цікавим для учнів. Різні нестандартні завдання, які виконуються в групах, індивідуально, фронтально: проблемні ситуації, хвилинки фантазії, кросворди, мовні цікавинки забезпечують успішне засвоєння навчального матеріалу.

Перегляд файлу

Тема. Займенники 1-ї особи однини і множини. Роздільне написання займенників з прикметниками. (Вправи 45-51.)

Мета. Закріплювати знання про вживання особових займенників. Виробляти вміння змінювати займенники 1-ї особи, визначати їх роль у реченні. Формувати навички роздільного написання займенників з іменниками.

 

Обладнання. Текст на дошці, кросворди.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку

II. Повторення вивченого матеріалу.

1. Мовна розминка-цікавинка.

- Який займенник складається з двох звуків, але з однієї букви? (Я).

- Назвати слово, у якому сім займенників. (Сім ’я.)

Додавши до займенника першої особи одну букву, перетворити його на антонім до слова «»війна». (Ми-р.)

2. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 44.)

- Прочитайте речення, у яких є особові займенники.

Яку із згаданих українських пісень ви чули або можете заспівати? Назвіть слова із домашньої вправи, у яких звуків більше, ніж букв.

(Я, вечірняя, щоб, щасливі, ще, як, заспіваю, гаєм.)

Назвіть слова, в яких букв більше, ніж звуків. (Зіронько, зелененький, козаченьку, молоденький.)

Прочитайте спільнокореневі слова, дібрані до слів ночувати, щасливі.

III. Робота над вивченням нового матеріалу.

1. Фронтальне опитування.

- Яка частина мови називається займенником?

- Назвіть займенники 1-ї особи однини і множини. (Я, ми.) Складіть з ними речення.

На сьогоднішньому уроці ми навчимося змінювати займенники першої особи за відмінками.

2. Колективне виконання вправи 45.

а) Розгляд таблиці відмінювання займенників 1-ї особи однини і множини (с.28.)

б) Уточнення особливості відмінюваних займенників 1-ї особи однини і множини (с.28, правило).

Висновок. Мені, мене, мною і ін. - це не різні займенники, а відмінкові форми особового займенника я.

Так само нас, нам, нами, (на) нас - це не різні займенники, а відмінкові форми особового займенника ми.

3. Списування з дошки із завданням.

(Текст заздалегідь записаний на дошці.)

Замість крапок поставити в потрібних відмінках особові займенники, названі на початку ряду.

Я До ... прийшов товариш.

Тато купив ... книжку.

Старший брат пишається ....

Сьогодні ... похвалили.

МИ

У ... дружний клас.

З ... весело працювати,

Усім ... подобаються рухливі ігри.

4. Закріплення вивченого про відмінювання займенників першої особи однини і множини. (На матеріалі вправи 46.)

а) Читання тексту, з’ясування значень невідомих слів.

б) Відшукування в тексті займенників 1-ї особи однини і множини, визначення їх числа і відмінка.

в) Хвилинка фантазії.

Усно продовжіть розповідь краплинки про її подальші мандри.

г) Дослідження в тексті особливості написання займенників з прийменниками.

5. Вивчення правила про правопис займенників і прийменників (с.29.)

6. Каліграфічна хвилинка.

зі мною, на мені, з нами, у нас, серед нас, на нас.

Хто на нас зазіхав, той собі голову зламав.

Фізкультхвилинка.

7. Списування з граматичним завданням. (За вправою 47).

а) Читання тексту, з’ясування значень невідомих слів.

б) Висловлення почуттів від прочитаного.

в) Проблемна ситуація.

Чого не вистачає в тексті? Усуньте цей недолік. (Заголовок і кінцівка.)

г) Коментоване списування тексту з наступним відшукуванням у тексті особових

займенників 1-ї особи, підкреслення їх відповідно до того, яким членом речення

виступають. (Підметом чи другорядним членом.) ґ) Самостійне визначення числа і відмінка виділених займенників, а також роду, числа і відмінка виділених іменників.

Горобця - ч.р., однина, Р.в.

Дріт - ч.р., однина, З.в.

Очі - множина, З.в.

8. Вправа-загадка (за вправою 48).

а) Відгадування загадок.

1. Коноплі.

2. Горіх.

б) Спишіть одне речення (на вибір), підкресліть займенники, визначте їх особу і

число.

в) Проблемне завдання.

Знайдіть у вправі числівники і визначте їх відмінок. (Половину - З.в.)

9. Списування за зразком (за вправою 49).

10. «Перевір себе» (за вправою 50).

Відповідь: 3-й рядок

IV. Підсумок уроку.

- Як пишуться прийменники з іменниками?

Проблемне запитання.

- Скільки різних займенників записано на дошці? Доведіть.

мене, мною, я, на мені.

(Це не різні займенники, а відмінкові форми одного особового займенника Я)

C:\Users\offset\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image1.jpeg

II.

До особових займенників я, ми додайте букви, яких не вистачає, і прочитає слова.

1. Провалля. (Яр.)

2. Заглибина в землі. (Яма.)

3. Орган у порожнині рота. (Язик.)

4. Хижа тварина. (Ягуар.)

5. Плід. (Яблуко.)

6. Житель Японії. (Японець.)

Частина суші, що гострим кутом врізається в море. (Мис.) Предмет туалету і гігієни. (Мило.)

Посуд. (Миска.)

Художник. (Митець.)

Людина, що варить мило. (Миловар.)

Синонім до слова думання. (Мислення.)

V. Домашнє завдання з інструктажем.

С. 28, 29, правила, вправа 51.

 

docx
Додано
17 жовтня 2018
Переглядів
3925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку