План-конспект експериментального уроку з української мови для 4 класу на тему "Правопис не з дієсловами"

Про матеріал

Експериментальний урок з української мови на тему"Правопис не з дієсловами" з використанням психологічних вправ-ігор різних напрямків:

гештальт-напрямку, поведінкового та сугестії.

Перегляд файлу

Тема. Правопис не з дієсловами.

Мета. Ознайомити з правописом не з дієсловами; вчити правильно писати частку не з дієсловом; вдосконалювати вміння висловлювати власні судження; збагачувати словник учнів. Розвивати спостережливість, творчу уяву, логічне мислення. Виховувати турботливе ставлення до найріднішої людини – мами. ХІД УРОКУ

 І. Організація класу.

Гештальт-гра  на усвідомлення своїх відчуттів та самопочуття «Мені зараз…»

- Що ви очікуєте від уроку?

Прийняття правил:

- Щоб досягти гармонії у нашій роботі треба повторити правила співпраці, взаємодопомоги, якими ми будемо керуватись:

  • слухати і чути;
  • бути доброзичливими;
  • бути активними;
  • говорити лише по темі;
  • говорити лаконічно;
  • взаємоповага (не перебивати один одного);
  • не критикувати: кожен має право на власну думку.

 - Прохання виконувати і дотримуватись їх.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку і мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні на уроці ми повторимо все вивчене про дієслово та вивчимо як правильно писати не з дієсловами.

Сугестивне навіювання:

- Всі ви молодці! Я вірю в вас! Я впевнена, що ви легко впораєтесь з усіма завданнями!

 1. Гештальт-гра-вправа на розвиток креативності «Асоціація».

- Весна – чудова пора року. Пора, коли з’являються перші квіти. Квіти супроводжують нас від перших проталин до заморозків. (На моніторі зображення квітів). Вони, як і люди, всі різні і особливі. Назвіть себе і квітку, з якою ви себе асоціюєте. Розпочну із себе: «Я – Світлана – ромашка». (Самопрезентація учнів).

- З квітів можна скласти букет. Він тоді вдалий, коли квіти гармонійно поєднані.

Хвилинка релаксації «Приглядання» (поведінковий напрямок)

2. Слово вчителя.

- Кому б ви подарували букет, який ми склали?

Як ви розумієте прислів’я: Материнська ласка кінця не знає? (Очікувані відповіді: - Мама завжди буде любити свою дитину. Якщо дитина зробить якусь шкоду, мама і тоді буде її любити. Коли дитина стане дорослою, мама і тоді буде її любити.)

- Записуючи дане прислів’я, як ви напишете не знає?

- Чому?

- Сьогодні ми будемо вивчати новий матеріал. Тема досить легка і ви самі зможете вивести правило.

Сугестивне навіювання:

- Чим уважніше ви будете слухати мій голос, тим краще засвоїте матеріал нашого уроку

Вузлик ще один сьогодні

Будемо в’язати.

На уроці нову тему

Будемо вивчати.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 1. «Мозковий штурм».

- Давайте повернемось до прислів’я. Визначте дієслово. Що називається дієсловом? Яке слово стоїть біля дієслова? Якою частиною мови являється це слово? До якого слова відноситься частка не? Як вона пишеться з дієсловом? Яке правило ми можемо з вами вивести? (Правило ст. 232)

Гра-вправа «Повторюємо пошепки» (сугестія)

- Не з дієсловами пишеться окремо!

2. Робота в парі.

- Із слів, які написані у вас на картках, відтворіть знайомі прислів’я. - Записуючи прислів’я, не забувайте, як пишемо частку не з дієсловом.

 А, ділам, словам, не, вір, вір.

Той, хто, не, питає, блудить.

 Носити, за, знань, не, плечима.

Гра-вправа на розвиток креативності «Перевтілення у квітку»

3. Творча робота.

- Ваші мами не байдужі до шкільного життя. Вони завжди радіють вашим успіхам і хвилюються невдачам. Але ви інколи робите так … (на моніторі – текст) Ми ___ забуваємо скласти з вечора портфель. ___ спізнюємось на уроки. ___ забуваємо виконувати домашнє завдання.

- В кого таке буває?

- Що потрібно зробити, щоб текс змінився? Зачитайте текст, який у вас вийшов. - Вставити частку не в тексті легко, а в житті – ні.

- Я хочу, щоб визнали, що серце матері завжди вболіває за долю своїх дітей. За звичаєм нашого народу, коли син вирушав у далеку дорогу, мати давала йому рушник.

Фізхвилинка : гра-вправа з поведінкового напрямку «Квітка»

 

5. Вибірковий диктант.

- Я хочу, щоб ваші мами ніколи не сумували. А якщо хтось хоч трішечки відчуває провину перед матусею, то попросіть у неї вибачення.

- З диктанту випишіть дієслова з не. Як будемо писати?

Сьогодні ввечері я помітила, що моя мама дуже засмучена. І чому б це? Може тому, що вранці я не сказала: «Доброго ранку», а коли прийшла із школи, нічого не розповіла про свій день. Може тому, що я не прибрала у своїй кімнаті, не помила посуд, не полила вчасно квіти? Мабуть ось чому мама сьогодні сумна. Я обов’язково виправлюсь. (Учні зачитують виписані дієслова)

Гра-вправа «Я не…» кожен розпочинає речення словами : я не

 ІV. Підсумок уроку.

- Пригадаємо ще раз як пишуться дієслова із часткою не.

Вправа «Зворотний зв’язок». – виведення з уроку

- Поділіться враженнями про наш урок. (Очікувані відповіді: - Сьогодні на уроці мені сподобалось працювати колективно. Я задумався над тим, як я ставлюсь до мами. Мої очікування виправдались – я працював над цікавим завданням.)

V. Домашнє завдання. Ст. 232 правило, вправа 540.

docx
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку