Конспект уроку з української мови для 1 класу на тему: "Борис Харчук «Ромашка». Якого кольору Земля? Текля Білецька «Корисна розмова»"

Про матеріал

Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Борис Харчук «Ромашка». Якого кольору Земля? Текля Білецька «Корисна розмова» “.

Метою уроку є: формувати вміння працювати над текстом; удосконалювати вміння читати, розуміти зміст тексту; розвивати словесну творчість, зв'язне мовлення; виховувати гуманні почуття, любов до природи.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з української мови

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

 

Тема: Борис Харчук «Ромашка». Якого кольору Земля? Текля Білецька «Корисна розмова»

Мета: формувати вміння працювати над текстом; удосконалювати вміння читати, розуміти зміст тексту; формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, визначати головне, учити першокласників бути спостережливими, уважними; розвивати словесну творчість учнів засобами художнього слова, зв'язне мовлення; виховувати гуманні почуття, любов до природи; вчити працювати спільно, формувати позитивнее ставлення до навчання.

Обладнання: предметні малюнки.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Мовленнєва розминка

1) Робота над скоромовкою

Летів горобець через безверхий хлівець.

Ніс четверик гороху без червотоку.

2) Робота над чистомовкою

Па-па-па — розсипана крупа.

Пе-пе-пе — кошеня сліпе.

По-по-по — річка Лімпопо.

Іп-іп-іп — зеленіє кріп.

Ап-ап-ап — травку щипле цап.

Уп-уп-уп — поживний суп.

Оп-оп-оп — у річці короп.

Пу-пу-пу — по широкому степу.

Пи-пи-пи — золотаві снопи

3) Читання слів

Прочитайте слова згори донизу, зосереджуючи увагу на середині.

— Назва якої квітки зустрілася серед прочитаних слів?

2. Шарада

Мій перший склад — миліш за все на світі.

А другий — вказує на все.

А разом люблять всі його:

Дорослі й діти,

Бо всім воно тепло несе. (Сон + це = сонце)

3. Творче завдання «Ромашка»

— Вставте пропущені букви в пелюстки та прочитайте слова.

— Яке слово означає місце виступу артистів цирку? (Арена)

(Пірат, фраза, пілот, карат, арена, школа)

— Чим займається дресирувальник?

— Чи потрібен у цирку ветеринар?

4. Гра «Кольори»

— Назвіть предмети того самого кольору.

Білий — папір, сніг, цукор...

Зелений — листя, трава, огірок...

Червоний — помідор, вишня, калина...

Жовтий — стигле зерно, сонечко, пісок...

Чорний — земля, вугілля, ніч...

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці ми будемо працювати над цікавими творами, виконувати багато різноманітних завдань.

IV. Робота над темою уроку

1. Вправи для розвитку навичок читання

Прочитайте правильно слова.

 Ґанок, жовтогарячий, бджілка, крапелька, гарбуз, ромашка, гарбузиха, гарбузенята, довкола, розплющила, розквітла, срібно, проклюнулась.

Виберіть серед цих слів та, про які можна сказати: сімя гарбузів.

Складіть слова. Прочитайте їх швидко.

зем ва   теп не

тра це   зеле ча

сон то   лагід на

лі ля   квіту ле

Об’єднайте складені слова першої і другої колонок парами.

2. Гра «Відшукай слово»

В В Р В В В В В В О В В В В В В М В В В В В В А В В В В В Ш В В В В В В В К В В В В В А В В В В (РОМАШКА)

— Що ви знаєте про цю квітку?

— Опишіть її.

3. Опрацювання оповідання Б. Харчука «Ромашка»

1) Читання вчителем оповідання

Ромашка

Проклюнулась на леваді маленька ромашка. Навколо високі трави стоять. І всім до ромашки байдуже.

Незатишно стало ромашці, і вона сумно похилила голову. Коли чує: хтось грає. Срібно так, солодко.

Ворухнувся на ромашчиному стеблі один листочок, другий. Розплющила ромашка очі – аж то бджілка кружляє. І від крилець іде музика.

Радіє зелена земля. Радіє синє небо. Ромашка підвела голову і розквітла: біла-біла, ще й з крапелькою жовтогарячого сонця.

І від того, що ромашка розквітла, літо стало ще краще.

— Що розвеселило ромашку?

2) Словникова робота

Левада – присадибна ділянка землі з сінокосом, городом і плодовим садом.  

3) Самостійне читання оповідання учнями

4) Читання тексту «ланцюжком»

5) Вибіркове читання

— Де виросла ромашка?

— Чому ромашці стало незатишно?

— Звідки лунала музика?

— Від чого розквітла ромашка?

— Чим це оповідання нагадує казку?

4. Асоціативний зв’язок

— Прочитайте слова. Серед інших слів знайдіть ті, що підходять за змістом до основного. Зафарбуйте стрілки, що вказують на ці слова.

(тюльпан, тополя, соловейко, айстра, троянда, клен)

— До якої групи належать ці слова? (Квіти)

5. Робота в групах. Творча робота

Чи доводилось вам спостерігати, як росте в траві ромашка?

Що вам нагадує це оповідання? Складіть і ви подібну казку за своїми спостереженнями в природі.

Фізкультхвилинка

Наскачуся досхочу! (Встати з-за парт.)

Як захочу, так підскочу.

(Підняти руки вгору, потягнутися.)

Я по колу стриб та стриб

На одній нозі, як гриб.

(Стрибки на правій нозі.)

Ще й на другій стрибу, стрибу...

Вже мені немає стриму.

(Стрибки на лівій нозі.)

Вже скачу, скачу, скачу,

Наскачуся досхочу.

(Стрибки на двох ногах.)

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Опрацювання оповідання Т. Білецької «Корисна розмова»

1) Читання вчителем оповідання

Корисна розмова

 Вибиралась мати зі своєю малою донечкою до бабуні в гості. Посадила її перед дзеркалом і стала очепурити. Чесала коси, вплітала стрічки… доня тішилась стрічками. А далі спитала:

Мамо, якого вони кольору?

Голубі, як твої очка, - сказала мама.

Сподобалось доні, що в неї оченята, як незабудки. Подумала й  спитала:

А які мої коси, мамо?

Золоті, доню, як пшеничне колосся.

А губи, мамо?

Червоні, - сказала мати.

— Червоні, як що, мамо?

— Червоні, як ягідки малини. А тепер, доню, я в тебе щось спитаю. Якого кольору земля?

О, це я знаю, мамо. Земля чорна.

Чорна, як що, доню?

Глянула дівчинка на свої рученята, засоромилась і відразу побігла до умивальника…

— Чому доні стало соромно перед мамою?

2) Читання твору учнями

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

3) Обговорення прочитаного

— Що означає слово чепурити?

— Якого кольору були стрічки і з чим їх порівнювала мама?

— Чому коси матуся назвала золотими?

— На що були схожі губи дівчинки?

— Які ж були рученята у доні?

— Чому дівчатко засоромилося?

— Чи доводилося вам соромитися з тої самої причини?

— Що слід робити, щоб не потрапляти в такі не дуже приємні ситуації?

4) Читання оповідання за особами

5) Поміркуйте!

— Продовжте речення.

Руки слід завжди тримати в чистоті, бо...

VІ. Підведення підсумків уроку

— Що вас зацікавило на уроці?

— Чого навчилися?

— Доберіть порівняння: очі, як..., волосся, як..., губи, як...

— Що слід робити, щоб руки були чистими?

doc
Додано
26 грудня 2018
Переглядів
2691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку