Конспект уроку з української мови для 2 класу

Про матеріал
Тема: «Правила переносу слів з буквосполученнями ьо, йо». Мета: Виробляти в учнів навички літературної вимови і правильного написання слів із м'якими приголосними звуками, які пом’якшує знак м’якшення; вчити позначати м'якість приголосних перед [o] та переносити слова зі знаком м’якшення; розвивати усне й писемне мовлення учнів; виховувати любов до праці.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови для 2 класу з використанням навчального посібника «Кравцова Н., Романова В., Савчук А.»

Тема: «Правила переносу слів з буквосполученнями ьо, йо».

Мета: Виробляти в учнів навички літературної вимови і правильного написання слів із м'якими приголосними звуками, які пом’якшує знак м’якшення; вчити позначати м'якість приголосних перед [o] та переносити слова зі знаком м’якшення; розвивати усне й писемне мовлення учнів; виховувати любов до праці.

Обладнання: мультимедійний комплект, цеглинки «LEGO».

Хід уроку

  1. Організація класу.

Створення позитивного психологічного клімату класу.

-         Привіт, вам вітання від зайчика. (Пострибайте.)

-         Привіт, вам вітання від бджілки. (Покружляйте.)

-         Привіт, вам вітання від слоника. («Похитайте хоботом».)

-         Привіт, вам вітання від метелика. (Махайте руками.)

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Вправа «Очікування»

-         Діти що сьогодні ви очікуєте від уроку? Закінчить речення.

-         На уроці я хочу…

-         Сподіваюся, що сьогодні на уроці…

-         Я очікую від уроку…

-         А я думаю, що…

  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Гра «Вірю — не вірю»

-         Вам потрібно дві цеглинки «LEGO» червоного та зеленого кольору. Я буду зачитувати речення, якщо це вірно, то ви піднімаєте зелене лего, якщо ні – червону.

  • У слові дзьоб однакова кількість букв та звуків.
  • М’якість приголосного перед о позначають знаком м’якшення.
  • У словах сьогодні, бадьорий, пеньок треба писати
  • буквосполучення ьо.
  • Букви я, ю, є, і після приголосних звуків позначають їх м’якість.
  • У слові Оля літера я позначає два звуки.
  • У словах Поліна, Пилип, Ліна, Любомир, Ростислав є хоч один м’який звук.

-         Молодці! З цим завданням ви впорались на відмінно!

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Загадка

Стась закинув вудку в річку,

піймав рибку невеличку.

Та пустив її з руки,

бо кусались плавники. (йорж)  

-         Чому рибу йорж так назвали?

  1. Щоденні 5. Збагачую свій словниковий запас.

 

 

 

 

 

  1. Асоціативний кущ.

-         Проведіть асоціацію зі словом «йорж».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Пальчикова гімнастика.

Покласти олівець між вказівним, середнім і без­іменним пальцями. Крутити олівець, передавати його з одного пальця на інший.

Олівець в руці катаю,

Поміж пальчиків кручу,

Неодмінно кожен пальчик

Буть слухняним я навчу.

  1. Робота з робочим зошитом.

-         Відкриваємо зошит. Записуємо число, класна робота. Каліграфічна хвилинка:

-         Виконайте завдання на вибір:

  • Скласти речення зі словом йоржик (риба).
  • Скласти речення зі словом йоржик (щітка для чищення).
  1. Робота з підручником (с. 33), вправа 116.

-         Відгадайте ребус.

 

 

 

 

 

-         Виходить слово «майоран».

  1. Робота з підручником с. 33, вправа 117.

-         Зараз ми з вами проведемо мовне дослідження, як правильно переносити слова з «ьо» та «йо» з рядка в рядок.

Крок 1. Уважно роздивіться, як перенесли слово. Зверніть увагу, чи розривають сполучення букв «ьо», «йо».

Крок 2.  Зробіть висновок.

-         Сполучення букв «ьо», «йо» при переносі слова з рядка в рядок не розривають.

  1.  Робота з робочим зошитом та підручником с. 33, вправа 118.

-         Потрібно скласти із поданих складів слова та записати поділяючи їх на склади для переносу.

-         У вас все чудово виходить!

  1. Фізкультхвилинка.

https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4&ab_channel

  1. Закріплення вивченого.
  1. Вправа «Склади речення».

Торішнього, діти, назгрібали, в садку, листя, купи.

Берізку, Василько, кольоровими, намалював, олівцями.

-         Випишіть слова з ьо, поділи їх на склади для переносу.

  1. Вправа «Закінчить речення».

Ольга любить їсти… .

Подряпини можна обробити …  .

У річці плаває риба …  .

На калиновому кущі соловейко … .

Слова для довідок: Йорж, йодом, тьохкає, йогурт.

-         Сьогодні ви були молодці! Дуже гарно попрацювали.

  1. Рефлексія. Самооцінювання.

docx
Додано
13 жовтня 2023
Переглядів
608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку