Конспект уроку з української мови для 2 класу на тему: "Написання службових слів окремо від інших слів. Олександр Олесь «Весна! Весна!"

Про матеріал
Урок з української мови в 2 класі з використанням компетентнісного і діяльнісного підходів. На уроці учні ознайомлюються з віршем О. Олеся "Весна! Весна!", вчаться визначати настрій вірша, тренуються правильно писати службові слова; розвивають екологічну, інформаційно-комунікаційну компетентності, навчання протягом життя; вчаться працювати у команді.
Перегляд файлу

Українська мова, 2 клас

Тема. Написання службових слів окремо від інших слів. Олександр Олесь «Весна!  Весна!».

Мета: навчальна: ознайомити з віршем Олександра Олеся «Весна! Весна!»; вчити визначати настрій вірша, виразно читати; вчити учнів писати окремо від інших слів службові слова; формувати навички правильного вживання службових слів у мовленні; розвивальна: розвивати зв’язне мовлення, спостережливість, уміння працювати в команді; виховна: виховувати наполегливість, старанність, охайність, почуття любові до природи.

Очікувані результати:

- пояснює роль ілюстрацій, таблиць, схем для глибшого розуміння змісту тексту;

 - читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання;

- визначає настрій вірша;

- розповідає, про що вірш, відповідає на запитання за змістом прочитаного;

- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції);

- вживає службові слова у мовленні;

- упізнає в реченні службові слова;

- пише службові слова окремо від інших слів;

- обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила.

Тип уроку: «відкриття» нових знань

Обладнання і матеріали: підручник, мікрофон, фотографії із зображенням весни, плакат «Службові слова», презентація, картки для стіни слів, роздруковані картки із завданнями для парної роботи, кубик Блума, цеглинки LEGO. 

Технічне забезпечення уроку: комп’ютер.

Ключові слова: службові слова, весна.

Перебіг уроку

І. Вступна частина.

1. Емоційне налаштування.

Продзвенів уже дзвінок –

Нас покликав на урок.

Дзвінко мовив: «Дзень-дзелень!»

Я кажу вам: «Добрий день!»

 – Поверніться один до одного, посміхніться, побажайте успіхів на уроці.

ІІ. Основна частина.

  1. Повторення вивченого.

Вправа «Мікрофон»

  • Назвіть дійових осіб твору «День блакитної весни».
  • Як звати дівчинку?
  • Куди вирушили батько з донькою?
  • Які дерева вони побачили?
  • Які квіти росли у лісі?
  • Від чого стрепенулися мандрівники?
  • Чому Оленці весна видалася блакитною?
  • Чому дівчинка не зірвала проліски?
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

Відгадування загадки. Вправа «Асоціативний кущ»

Тільки сонечко пригріло –
І розтанув килим білий.
Клен радіє: певно, зна –
В гості йде до нас …
(Весна)

  • Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово «весна»?

               тепло               тварини             птахи    

радість

струмок             ВЕСНА   

                                                                 квіти

                сонце            зелень              дощ

  1. Вправа «Кубик Блума»

Назви, які весняні місяці ти знаєш?

Чому весна – важливий період у житті рослин і тварин?

Поділись, які весняні квіти ти знаєш? (Підсніжник, пролісок, шафран, ряст, фіалка, гусяча цибулька, медунка, цибуля ведмежа, тюльпан, нарцис …)

Придумай, як прокидаються рослини весною.

Поясни, чому навесні птахи повертаються додому?

Запропонуй ігри, в які можна грати навесні?

Весна — це світанок року. Все оживає, земля всміхається до сонечка першими квітами, а над усім цим, високо в блакитному небі — спів жайворонка.

Неповторне диво — квіти! Вони цвітуть для щастя, для радості і для добра, приносять у світ красу, ніжність, мовою квітів можна висловити свої почуття. А їх цвітіння починається з ранньої весни.

— Який настрій у вас, коли бачите первоцвіти?

— Розгорніть підручники на сторінці 51. Прочитайте заголовок вірша. Як ви гадаєте, про що буде йти мова у вірші?

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з віршем Олександра Олеся «Весна! Весна!», будемо вчитися визначати настрій вірша, правильно писати службові слова.

 3. Робота над віршем Олександра Олеся «Весна! Весна!».

  • Виразне читання вірша вчителем.

— Чи справдилися ваші передбачення? Що ви відчуваєте після слухання вірша?

Щоденні 5. Читання з другом (робота в парах)

Учні читають вірш в парах/самостійно упівголоса. Визначають, що вірш треба читати радісно, із захопленням.

  • Висловлююся за змістом прочитаного.

Вправа 2 (перше завдання).

  • Про яку пору року йдеться у вірші?
  • Хто радіє приходу весни?
  • Які квіти зацвіли у траві?
  • Які комахи раді приходу весни?
  • Які порівняння є у вірші? (Автор порівнює дітей із пташками, а кімнати, хати — з клітками.) Дітям не потрібно сидіти в хаті, ховаючись від морозу і холоду, а можна піти на галявину чи в лісок, погратися, повеселитися, поспівати.
  • Виразне читання вірша.

Вправа 2 (друге завдання).

— Які речення треба читати з піднесеною інтонацією?

— Прочитайте речення, в яких варто робити довгі паузи.

4. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

  • Вправа 3 (перше завдання).  Складання спільнокореневих слів від слова весна.

Учні працюють в парах. Після виконання завдання цікавляться, які слова записали однокласники. Школярі можуть дібрати слова весна, весняна, веснянка, веснянки, навесні, весняночка, веснонька.

Вправа «Мікрофон».

  • На  попередніх уроках ми розпочали вивчати службові слова.
  • Для чого потрібні службові слова?
  • Наведіть приклади службових слів.

Вправа «Хто уважніший?»

Розгляньте малюнок. Побудуйте словосполучення, у яких були б службові слова. (Ложка у склянці, ложка біля склянки, лисичка на коробці, ручки у пеналі, песик на килимі)

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Рисунок2.jpg

  

 

Розгляньте малюнок. Складіть словосполучення, додаючи за змістом службові слова (Корабель у морі, книга на парті, місток через річку)

  • Вправа 3 (четверте завдання).

Учні утворюють сполучення з різними службовими словами. За потреби змінюють закінчення слів. Записують словосполучення однієї групи.

Фізкультхвилинка

Візьміть у руки синю і жовту цеглинки. Покладіть жовту цеглинку на парту, синю цеглинку – під парту, жовту – у пенал, синю – біля книжки, жовту – на голову, синю на праву руку.

5. Узагальнення та систематизація знань.

Робота парах

Впиши потрібні за змістом службові слова.

купатись ________ озері                 розмовляє ________ татом

перейшов _________ міст               посіяла ________ клумбі

прийшов ________ бабусі              сховався _________ деревом

Зі слів кожного рядка склади і запиши речення.   Підкресли службові слова.

Біля, учні, школи, посіяли, квіти.

На, сіли, підвіконня, пташечки.

Під, зайчик, кущем, сховався.

ІІІ. Заключна частина.

  1. Рефлексія. Вправа «Кубик Блума»

Назви, до яких слів не можна поставити питання.

Чому службові слова потрібні українській мові?

Поділись, які службові слова ти запам’ятав.

Придумай сполучення слів, у якому є службове слово.

Поясни, чому службові слова ще називають «маленькими».

Запропонуй речення, у якому були б службові слова

  1. Вправа «Спіймай службове слово»

— Я буду проказувати речення, а ви оплесками у долоні ловитимете службові слова.

У лісі під сосною жив заєць із зайчихою.

Над нашою хатою пролетіли лелеки.

Учні йдуть до школи з радістю.

У весняному лісі тихо і затишно.

 

 

Завантаження...
docx
Додано
16 березня 2020
Переглядів
2904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку