Конспект уроку з Української мови для 3 класу на тему" Прикметник як частина мови".

Про матеріал
Конспект уроку спрямований на поглиблення знань про прикметник як частину мови та його значення у мовленні; вміння визначати прикметники за запитаннями та влучно підбирати їх до іменників; розвиток спостережливості,уваги,творчих здібностей, уміння порівнювати,аналізувати,співставляти;виховувати дбайливе ставлення до природи, навички культурного спілкування.
Перегляд файлу

Тема: Прикметник як частина мови.

Мета:  Поглибити знання про прикметник як частину мови та його значення у  мовленні, вчити визначати прикметники за запитаннями та влучно підбирати їх до іменників; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, творчі здібності; уміння порівнювати, зіставляти, аналізувати, узагальнювати; виховувати любов і повагу до рідної мови, естетичні почуття, дбайливе ставлення до природи, навички культурного спілкування.

Обладнання: Опорні таблиці з теми “Іменник”, “Прикметник”, цеглинки LEGO; Українська мова: підручник для 3 класу під ред. М. Захарійчук, презентація до теми уроку.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами повторення.

Хід уроку

I. Організація класу. Емоційне налаштування.

 Добрий день!

 Сіли рівненько, озирнулися,

 Одне одному всміхнулись,

 Якщо добре працювати –

 Вийдуть гарні результати.

 Тож не гаємо ми час,

 Бо знання чекають нас!

-         Яким був попередній урок? (Цікавим, захоплюючим, важким)

-         Якою була перерва? (Веселою, короткою.)

-         З яким настроєм ви прийшли на урок? (Гарним, сумним, веселим..,)

-         А яка зараз має бути обстановка, щоб ви могли засвоїти тему? (Робоча…)

- Сьогодні на уроці, я бажаю вам бачити ціль, вірити в себе, не помічати перешкод, гарних емоцій від уроку.

II. Мотивація знань.

  1. Девіз уроку:

Прочитати девіз, використовуючи цеглинки LEGO.

‘’Душу й серце в роботу вклади,

Кожну хвилинку в праці бережи.”

- Ви гарно впоралися. Молодці!

III. Актуалізація опорних знань учнів.

-         Яку частину мови ми вивчали на попередніх уроках?

-         Що вам відомо про іменник?

-         Яка роль іменника у нашому мовленні?

-         А як ви гадаєте, чи можемо ми обійтися в житті лише іменниками?

IV. Повідомлення теми уроку.

- Прослухайте вірш Н. Красоткіної, який безперечно підтвердить вашу відповідь.

 “В іменника прикметник є,

Який підкреслює щось своє.

Предмет охарактеризує,

І кольорово розмалює.

Він наче фарби кольорові:

Яскраві, гарні, пречудові”.

- Отже, як же звати друга іменника, без якого він завжди самотній. Так це прикметник. Сьогодні на уроці ми поглибимо свої знання про цю частину мови, його значення та роль у реченні.

V. Вивчення нового матеріалу.

1.     Вправа “Я знаю, що …”:

-         Діти, продовжить, будь ласка, речення, пригадайте, що таке прикметник? (Кожен учень «ланцюжком» говорить, що він знає про “прикметник”)

-         Ви чудово виконали це завдання. Можна сміливо продовжувати.

2.     Хвилинка каліграфії.

-         Відкривайте зошити, перевірте, чи сидите ви правильно.

-         Яка у нас зараз пора року? (Зима)

-         Назвіть перший звук у цьому слові, якою літерою він позначається на письмі?

-         Запишіть каліграфічно букви, потім слово зима, підберіть спільнокореневі слова.

З з з Зима зимонька зимовий.

З останнім словом складіть речення.

-         На яке питання воно відповідає? (який?)

-         Що це за частина мови? (Прикметник)

3.     Робота з підручником (с. 73, впр. 177)

-         Розгляньте малюнок і прочитайте слова. Запишіть іменники назви предметів, які зображені на малюнку, і подані до них ознаки.

-         З якою частиною мови зв’язаний прикметник?

-         Від якої частини мови ставимо запитання?

4.     Ознайомлення з правилом (с. 73)

5.     Фізкультхвилинка – руханка. (Під музичний супровід діти виконують рухи.)

6.     Виконання вправ 178 (с. 73)

-         Розгляньте малюнки. Прочитайте слова, які називають ознаки предметів: колір, вік, розмір, смак, форма, матеріал.

-         Запишіть назви предметів та їх ознаки за зразком. Спишіть іменники розподіливши їх за родами.

-         Перевіримо роботу. Повторимо правило.

7.     Опрацювання рубрики “Допомога”.

VI. Закріплення набутих знань, формування умінь.

1.     Вступне слово вчителя. Бесіда про хмари.

- Сьогодні ми поговоримо про хмари. Ми бачимо їх на небі кожен день, але не замислюємося над тим, звідки вони беруться: Спостерігаючи за хмарами ми уявляємо небачених звірів, дивовижних велетнів.

- Хто знає, з чого складаються хмари?

- А чи любите ви спостерігати за хмарами, кого вам доводилося бачити, що вони вам нагадували?

- Саме про такого хлопчика, який любив спостерігати за хмарами, ви прочитаєте у  вправі 179.

2.     Виконання вправи 179 (с. 74).

1)     Читання тексту самостійно.

2)     Змістовний аналіз тексту.

3)     Розгляд малюнків. Аналіз змісту.

4)     Робота на вибір.

-   Домовтесь, хто з вас випише з тексту речення, які стосуються першого малюнка, а хто – другого малюнка. Підкресліть іменники, з якими зв’язані прикметники.

5)     Перевірка роботи. Повторювання правила.

3.     Гра “Впіймай прикметник”.

(Якщо діти з прочитаних вчителем слів чують прикметник, то показують цеглинку червоного кольору.)

VII. Повідомлення домашнього завдання. Пояснення його виконання.

Виконання вправи 180 (с. 74)

- Спишіть із тексту вправи179 два останні речення, уписуючи в дужках питання за зразком, поданим у вправі.

VIII. Підсумок уроку. Рефлексія.

-         Яку частину мови ви сьогодні вивчали?

-         На які питання відповідає прикметник?

-         З якою частиною мови він пов’язаний?

-         Назвіть п’ять прикметників, які охарактеризували б сьогоднішній урок   ( цікавий, емоційний,повчальний…).Поділіться своїми враженнями.

docx
Додано
10 лютого
Переглядів
134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку