Конспект уроку з української мови для 3 класу на тему: “Спостерігаю за вживанням апострофа після префіксів”

Про матеріал
Зміст уроку відповідає вимогам програми НУШ-1. Передбачає формування: а) предметних компетентностей: поглибити знання учнів про префікс; вчити учнів дотримуватися правил вживання апострофа після префіксів. Навчати учнів точно і правильно висловлювати свою думку, спонукати до міркувань, порівнянь, доведення. б) ключових компетентностей: вміння вчитися; громадянської; загальнокультурної; соціальної. Урок містить елементи інтеграції з мистецтва, ядс, англійської мови, фізичної культури. Тип уроку: комбінований. Переважає групова форма роботи.
Перегляд файлу

Урок з української мови

Клас: 3 клас

Підручник: К.Пономарьової, Л.Гайової.

Тема уроку: Спостерігаю за вживанням апострофа після префіксів   

Мета: Ознайомити учнів з правилом вживання апострофа після префіксів; закріплювати вміння утворювати слова за допомогою префіксів; формувати орфоепічні та орфографічні навички, комунікативно-функціональну компетенцію на основі говоріння, як виду мовленнєвої діяльності; розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, прагнення краще вчити предмет, здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь; виховувати допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом в групах.

Формування предметних компетентностей: поглибити знання учнів про префікс; вчити учнів дотримувати правил вживання апострофа після префіксів. Навчати учнів точно і правильно висловлювати свою думку, спонукати до міркувань, порівнянь, доведення.

Формування ключових компетентностей: вміння вчитися; громадянської; загальнокультурної;  соціальної.

Елементи інтеграції з мистецтва, ядс, англійської мови, фізичної культури. 

Тип уроку: комбінований .

Обладнання: телевізор, підручник, плакати «Чарівні будиночки», надруковані слова, обручі «Я - дослідник», «Розумні корзиночки»,   малюнки,  кольорові олівці.

 

 

 

 

 

Хід уроку:

     І. Організація класу. 

  1. Музичне привітання.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

  1. Міні-інтерв’ю (гра)  «Засели слова в чарівні будиночки»
  • Які префікси ми вивчали на попередньому уроці?
  • Префікс «с» пишемо перед буквами ….(к, п, т, ф, х)
  • Префікс «зі» вживається замість префікса «з»,…..(для полегшення вимови слів).
  • Заселіть слова у будиночки з префіксами з- чи с-.

Злетіли                   згрібають

схиленими             схованка        спускається       сполохані

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

  1. Каліграфічний диктант.
  • Напишіть каліграфічний диктант.

                        М’яч, в’є,  комп’ютер, б’ють.

                        Я люблю грати м’ячем з друзями.

  • Назвіть правило вживання апострофа.

(Апостроф ставиться після букв б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї, які позначають по два звуки [йа], [йу], [йе], [йі].

  • Ми  повторили правило написання слів  з апострофом не даремно,  адже сьогодні спостерігатимемо за вживанням апострофа у словах після префіксів.

ІV. Сприйняття та усвідомлення нового навчального матеріалу.

  1. Вправа «Я – дослідник».
  • Спишіть  пари слів, позначте  у них префікси. Підкресліть слова з апострофом.
  • Уявимо себе на хвилинку дослідниками, якщо відповідаєте – одягніть обруч «Я- дослідник».
  • Що спільного в написанні мають підкреслені слова? ( Апостроф)
  • Які префікси у цих словах?(З-, роз-, під-.)
  • На твердий чи м’який звук закінчується префікс? (твердий)
  • Апостроф перед якими буквами стоїть? (я, ю, є, ї)
  • Прочитайте  утворене правило.
  1. Змагання «Хто більше» (Робота в групах).
  • Першій групі слід придумати слова з апострофом після префікса «з»

Другій групі – без апострофа з префіксом «з»

Третій групі – із апострофом, і без після префікса «з».

Четвертій групі – слова з апострофом після префікса «з».

  1. Вправа «Розумна корзиночка». Робота в групах.
  • Як ми дізнаємось, що це префікс у слові?
  • Кожна група випишіть на листочки  з підручника (с.60, вправа 3)  слова з апострофом, що  стоїть після префікса.
  • Позначте префікс. Покладіть у «Розумну корзиночку».

(Під’їзд, об’єднати, без’язикий, з’їсти).

  1. Finger gymnastics (Пальчикова гімнастика).

Show me the rain. Quiet,  loud, rather, very loud,  quiet, quiet.

  1. Індивідуальна робота.  Самостійна робота.
  • Спишіть вірш розкриваючи дужки.
  • Перевірте вірш самостійно.

Їхали, ми їхали,

до річки під’їхали,

кладку переїхали,

в леваду заїхали,

на гору виїхали,

з гори з’їхали,

стіжок сіна об’їхали,

на бадилинку наїхали…

  1. Словникова робота .
  • Можливо хто знає, що таке «левада», «з’юрбитися»? Поясніть.

(Перегляд і опрацювання цих слів).

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Гра «Кого не вистачає на малюнку?». Робота в групах.
  •   На партах лежать картинки. Потрібно дописати і домалювати кого не вистачає на малюнку.
  1. Творча робота. Написання тексту.
  • Напишіть текст (3-4 речення) про те, кому зима приносить радість, а кому – клопіт. Скористайтесь сполученнями слів з попереднього завдання.
  1. Записати слова в стовпчик і дібрати до них антоніми

(додаткове завдання)

     Під’їхати-

     З’єднати-

     З’їхатись-

     Зав’язати –

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

1.Гра «Зайве слово» (усно)

Сім’я, від’їжджати, об’їхав

від’ їхати, з’єднати,  бур’ян,

роз’їзд,  здоров’я,  в’їзд.

  • Знайдіть зайві слова. Назвіть їх.

 

2. Гра «Голосування  частинами  тіла»

  • Якщо погоджуєтесь – зробіть повороти голови.

Апостроф пишеться після префікса, який закінчується на твердий приголосний? (так)

  • Якщо погоджуєтесь – пострибайте 3 рази.

Апостроф пишеться перед буквами я, ю, є, ї? (так)

  • Якщо погоджуєтесь – потупайте ніжками.

Урок видався корисним? (так)

  • Ось і закінчився наш урок. Всім дякую за старанність та творчість.

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шаля Клавдія Іванівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
4712
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку