Урок української мови у 3 класі.З теми: «Речення. Зв'язок слів у реченні»

Про матеріал

Пропоную до уваги урок-подорож з української мови для 3 класу. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми: «Речення. Зв'язок слів у реченні».

Перегляд файлу

 

Урок української мову у 3 класі. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми: «Речення. Зв'язок слів у реченні»

Тема:Речення. Зв'язок слів у реченні

Мета:закріпити знання учнів про головні та другорядні члени речення; формувати вміння встановлювати зв'язок слів у реченні; розвивати мовлення, уяву та увагу, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати повагу до рідної мови,  бережливе ставлення до природи.

Обладнання:картки із завданнями, ілюстрації казкових героїв, ребуси, лего -цеглинки, кубики «Члени речення», телевізор (презентація до уроку)

Використані джерела: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-sovu-ukrayinskoyu/

http://www.myshared.ru/slide/1101110/

https://childdevelop.com.ua/generator/letters/puzzle.html#preview

https://bipbap.ru/kartinki-dlya-srisovki/kartinki-sovy-dlya-srisovki-35-foto.html

https://bookwoed.blogspot.com/2017/11/blog-post_15.html

 

План

  1. Організація початку уроку
  2. Створення емоційного настрою
  3. Актуалізація опорних знань
    1.                 Розповідь вчителя
    2.                 Повторення вивченого. Лего
  4. Повідомлення теми та мети уроку
  5. Первинна перевірка розуміння вивченого та застосування знань.
    1.                 Робота з шифрованою інформацією
    2.                 Робота з реченням. Групова робота

Фізхвилинка

  1. Узагальнення та систематизація вивченого
    6.1 Творче завдання

6.2 Робота з ребусом

  1. Підсумки уроку

7.1 Складання тексту-розповіді за поданим планом

7.2 Опитування

Хід уроку

  1. Організація початку уроку

Клас готовий працювати?

Члени речення вивчати,

Вчасно руку піднімати,

Щоб активно працювати.

Пролунав дзвінок,

Починається урок!

  1. Створення емоційного настрою
  • Дітки, сьогодні в нас незвичайний урок, до нас завітали поважні гості. То ж привітаймо їх:

 Сьогодні у нас — незвичайний урок.

 Сьогодні ми зробимо ще один крок

 В країну чудову, в країну відому,

 Що нас чекає й збагачує мову.

  1. Актуалізація опорних знань
    1. Розповідь вчителя
  • До нас завітав чарівник. Він усе життя вивчає українську мову у своєму чарівному лісі. Сьогодні він запрошує нас у подорож, але для цього необхідно пройти випробування. Всі готові?
    1. Повторення вивченого. Лего
  • Вам необхідно зібрати вежу з цеглинок. На екрані ви бачите питання із відповідями, обирайте необхідну цеглинку-відповідь, кожну наступну встановлюйте поверх попередньої.
  1. Головні члени речення

Підмет і присудок

Другорядні члени речення

  1. Як підкреслюють підмет:

_______

_______

_ _ _ _

  1. Як підкреслюють присудок:

_______

_____

_______

  1. Як підкреслюють другорядні члени речення:

 

_______

_____

_ _ _ _

 

  • Тепер чарівник точно візьме нас у подорож до казкового осіннього лісу, де нас чекають чарівні тваринки, пригоди та цікаві завдання! А щоб наша подорож була цікавішою, чарівник приготував кошики, у які ми будемо збирати призи за виконані завдання!
  1. Повідомлення теми та мети уроку
  • То ж як ви думаєте, яку тему з української мови буде перевіряти чарівник? (Речення)
  • Правильно, сьогодні ми закріплюємо знання з теми «Речення. Зв'язок слів у реченні»
  1. Первинна перевірка розуміння вивченого та застосування знань.
    1. Робота з шифрованою інформацією
  • Дивіться, хто ж це маленький біля кущика? (Їжачок)
  • У їжачка є для нас завдання: сформулюйте ознаки речення, користуючись малюнками підказками

  •  Речення :
  • Конспект уроку з української мови для 2 класу на тему: "Поняття про речення.  Основні ознаки речення."
  • Які молодці! У нагороду їжачок дає нам смачні яблучка!
    1. Робота з реченням. Групова робота
  • Продовжуємо нашу подорож. А хто це на дереві? (Білочка)
  • У білочки теж є для нас завдання: необхідно скласти речення та підкреслити його граматичну основу, речення записуємо у клітинки напроти:

Білочка дереві на сиділа.

Білочка  сиділа на дереві.

чорними Очі поблискували перлинками.

Очі  поблискували чорними перлинками.

Махнула втікла. і хвостиком руденька

Махнула    руденька хвостиком і втікла.

  • Молодці! Завдання білочки ми теж виконали і отримаємо за це горішки!

Фізхвилинка

  • Далі нас зустрічає зайчик! Його завдання дуже незвичайне! Станьте, будь ласка, біля свого місця, та повторюйте за зайчиком.
  • За гарне виконання вправи, зайчик дає нам морквинки.
  1. Узагальнення та систематизація вивченого

6.1 Творче завдання

- Щоб побачити наступного жителя лісу, необхідно відгадати загадку:

Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі. (Сова)
 

  • Правильно, це сова! В неї дуже незвичайне завдання:
  • У кожної групи є кубик, на якому схематично позначено члени речення. За допомогою цього кубика визначте, який член речення буде першим та останнім, та складіть його. Зміст речення має відповідати нашим пригодам. Запишіть його на аркуші, за необхідністю користуйтесь словничком.
  • Молодці! Наша нагорода – осіннє листя з самих верхівок дерев!
    1. Робота з ребусом
  • Мабуть, наша подорож вже закінчується. Ой, а хто це стоїть на дорозі і не дає нам пройти? (Лисичка)
  • Щоб втекти від лисички, на потрібно знайти слова
  • Які слова ви знайшли? (кожна група називає по слову)

7.Підсумки уроку

7.1 Складання тексту-розповіді за поданим планом

- Ось і закінчилась наша подорож. Чарівник вражений вашими знаннями, умінням творчо підходити до роботи. Останнє завдання, яке він нам пропонує: разом скласти текст-розповідь про нашу подорож, користуючись планом та словничком

Словничок: осінній ліс, подорож, чарівник, завдання, ознаки речення, з’явилась, граматична основа, рухливі вправи, втекти, зашифровані, цікава.

План

  1. Вирушаємо у подорож з чарівником
  2. Завдання від їжачка
  3. Речення з білочкою
  4. Вправи від зайчика
  5. Кубики сови
  6. Хитра лисичка
  7. Кінець подорожі

Приклад роботи:

Сьогодні ми вирушили у подорож осіннім лісом з чарівником. На нашому шляху було багато завдань.

Першого ми зустріли їжачка. З ним повторили ознаки речення. Потім на нашому шляху з’явилась білочка. Для неї ми складали речення та визначали граматичну основу. Далі зустріли зайчика та виконували з ним рухливі вправи. Наступна була сова. Для неї ми склали речення, користуючись кубиком з позначками. Потім з’явилась лисичка! Щоб від неї втекти, знаходили зашифровані слова. 

Ось така цікава подорож в нас була сьогодні!

7.2 Опитування

- Яку тему ми повторювали на уроці?

- Яке завдання було найскладнішим?

- яке завдання було найцікавішим?

- Молодці! Ви дуже гарно працювали. Наш урок закінчено.

1

 

docx
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
2073
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку