Конспект уроку з української мови для 3 класу за темою: "Префікси у словах"

Про матеріал
Урок допоможе учням зрозуміти, як працюють префікси та як вони змінюють значення слів.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови для учнів 3 класу за темою : «Префікс у словах»

Тема уроку: Префікс у словах

Мета уроку: Ознайомити учнів із поняттям префікса, його значенням у словах та основними типами префіксів; навчити знаходити префікси в словах та розуміти їх роль.

 Хід уроку:

1. Організаційний момент

   Привітання, налаштування учнів на роботу.

   Слова вчителя: «Доброго дня, мої любі учні! Сьогодні ми познайомимося з новим поняттям у нашій мові — префіксом. Дізнаємось, як завдяки йому можна змінювати слова та надавати їм різних значень».

2. Актуалізація знань

   - Коротке обговорення з учнями: як можна змінити значення слова, додавши до нього щось на початку.

3. Пояснення матеріалу

   - Слова вчителя: «Префікс — це частина слова, яка стоїть перед коренем і додає новий відтінок значення. Наприклад, у слові "прийти" префікс "при-" означає наближення. Або у слові "відійти" префікс "ві-" показує віддалення».

Давайте ознайомимся з префіксами, які зустрічаються в українській мові найчастіше:

  без- / безо- — позначає відсутність чогось: безпечно, безмежний.

  в- / ув- — вказує на наближення або входження: входити, увійти.

  ви- — означає завершення дії або вихід: вийти, винести.

  від- / відо- / віді- — вказує на віддалення, відхід: відкласти, віддати.

  до- — позначає наближення або завершення дії: дописати, дойти.

  за- — має значення початку дії, завершення або досягнення: заспівати, зайти.

  на- — позначає накопичення або розпочату дію: написати, назбирати.

  над- — вказує на розташування над чимось: надбудова, надписати.

  пере- — означає зміну місця, повторення або переміщення: перекласти, переписати.

  під- / піді- — вказує на розташування під чимось або наближення знизу: підписати, підійти.

  по- — означає часткову дію або обмеженість дії: поспати, поговорити.

  пра- — вказує на давність, родинні зв'язки: прадід, прадавній.

  пре- — виражає найвищий ступінь якості: прекрасний, премудрий.

  при- — позначає наближення, неповноту дії або набуття якості: приїхати, приклеїти.

  про- — означає просування або охоплення простору: пройти, провчити.

  роз- / розі- — означає розширення, розподіл або початок дії: розбити, розійтися.

  з- / зі- / зо- — позначає початок або завершення дії, об’єднання: зібрати, зламати.

  об- / обі- / обо- — позначає оточення або охоплення дії: обійти, обговорити.

  у- — позначає рух усередину або завершення: утекти, узяти.

 

4. **Каліграфічна хвилинка**

   - Написання слів із префіксами для закріплення теми: перемога, запис, від’їзд.

 

5. Фізкультхвилинка (руханка)

   - Вправа «Повтори слово з префіксом»: учитель каже слово без префікса, а діти додають до нього префікс та вигадують рухи, що зображують це слово (наприклад, «йти» - «зайти» імітують рух зайняття місця).

 

6. Тренувальні вправи

   - Учні читають речення, знаходять слова з префіксами та визначають їх (можна надрукувати речення на картках або написати на дошці):

     - Петро переїхав до іншого міста.

     - Кіт заліз на дерево.

     - Вранці ми зібрали гриби.

     - Сонце зайшло за хмари.

     - Літак відлітає вранці.

     - Сніг засипав усе подвір’я.

7. Гра «Склади нове слово»

   - Учитель називає корені слів, а учні повинні додати до них префікси та пояснити значення нових слів.

   - Наприклад: «писати» - дописати, переписати, записати.

8. Рефлексія (підсумок уроку)

   - Слова вчителя: «Що нового ви дізналися про префікси? Що було цікавим? Що здалося складним? Подумайте, якими враженнями поділитеся вдома?».

 

 

 

docx
Додано
8 листопада
Переглядів
134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку