Урок - квест "Сторінками рідної мови"

Про матеріал
Даний урок-квест поглибить знання дітей з української мови. Адже вивчення рідної мови сприяє формуванню почуття патріотизму, любові до своєї країни та її історії. Знання рідної мови допомагає дітям краще розуміти себе та своє місце у світі. Виконуючи дидактичні завдання з української мови діти оволодівають нормами літературної мови, правильно будують речення та висловлюють свої думки, постійно поповнюють власний словниковий запас. Діти вчаться висловлювати свої думки, слухати інших, вести діалог, брати участь у дискусіях.
Перегляд файлу

Урок - квест «Сторінками рідної мови»

Мета: поглибити знання учнів відомостями про рідну мову, розкрити її красу і багатство; перевірити вміння учнів практично застосовувати знання , здобуті на уроках української мови; розвивати логічне й  образне мислення, увагу, спостережливість, усне мовлення, кмітливість, творчі здібності, удосконалювати вміння працювати в команді; виховувати відповідальність,   колективізм, прагнення до самовдосконалення; плекати любов і повагу до рідної мови, прагнення вивчати її, досліджувати і збагачувати.

Обладнання: ,  ілюстрації, картки із дидактичними завданнями, .

Учасники: учні  3 класу

Місце проведення:  приміщення ліцею.

Тривалість: 40 хв

Правила проведення:

Напередодні учні обєднуються у команди, придумують назву команди. На початку квесту команди отримують інструкції. Виконуючи завдання, команди діють згідно інструкції. Переможницею стає команда, яка першою дійде до фінішу. Команди відзначаються призовими місцями, грамотами.                                         

                                                           Хід уроку

І. Організаційна частина.

Учитель. Дорогі діти! Вітаю вас на уроці на уроці, присвяченому Міжнародному дню рідної мови.

  1. Емоційне налаштування
  2.  Вправа «Формула щастя»

Складіть із трьох слів свою формулу щастя.

Н-д, моя формула: сім'я, працювати, любов

(Діти на сердечках пишуть формулу щастя і зачитують)

 

3.  Асоціативний кущ « Квітка-мова».

-Визначте, якою є мова, прослухавши вірш

   Ніжна, мила, світанкова

   Ясна, чиста, колискова,

   Мелодійна, дзвінкотюча,

   Дивна, радісна, співуча,                     

   Лагідна, жива, казкова,

   Красна, чарівна, шовкова,

   Найдорожча, добра, власна,

   Мудра, сонячна, прекрасна,

   Солов’їна , барвінкова

   Українська  мова!

  •          Ви правильно зрозуміли, що сьогодні урок ми присвятимо нашій рідній українській мові.

ІІ. Мотивація. Легенда про мову.

Ділив Бог між народами землю і дарував їм мови.https://patrioty.org.ua/images/2017/09/29232413_22184701_legenda_pro_movu_.jpg

Роздав все, що мав, і сів відпочивати. Аж тут пізно ввечері приходять козаки. Розуміють, що запізнилися. Високі, вусаті, оселедці вітер розвіває – стали і мовчать.

– Де ж ви були, коли я всіх кликав?, – запитує.

- Боже, вони від бусурманів світ захищали.

– Залишив я трохи землі для себе, – каже Господь. – Дарую цю землю вам, козаки.

І подарував нашим предкам Україну.

- А мову? Не будуть козаки щасливі німими.

– Подарую їм свою мову, нехай розмовляють. А я буду завжди літати поруч і щебетати.

Кажуть, саме з того часу українську мову і стали називати солов’їною.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Багата і барвиста мова українського народу.

Пропоную вам, діти, здійснити   нині цікаву мандрівку сторінками  мови , де ви повинні будете продемонструвати нам свої знання з мови іздобути право називатися знавцями української мови.

Гра «Розсипанка» (з окремих слів на хмаринках, скласти прислів’я  - девіз уроку)

Девіз уроку «Найцінніший скарб у тебе – рідна мова ».

 

ІІІ. Проведення квесту.

Інформаційна хвилинка «Українська мова у світі».

-Мова первісних людей була дуже бідною. Складалася з небагатьох слів, що супроводжувалися жестами, мімікою. Та йшов час, змінювалася людина, змінювалася її мова. Багато людей доклали зусиль, щоб сьогодні ми з вами могли читати й писати.

     Наша мова пройшла нелегкий шлях. Однак, попри всі перешкоди, вона була і є рідною.

Мова — це носій прекрасних традицій та звичаїв, цінної культурної спадщини народу. Ось чому кожен з нас повинен шанувати, берегти і звеличувати рідну мову.

Сьогодні на Землі налічується близько 6 тисяч мов — самобутніх, унікальних, неповторних. Половина з них знаходиться на межі зникнення. Щоб уберегти мови від вимирання, було проголошено Міжнародний день рідної мови, який вперше відсвяткували 21 лютого 2000 року в Парижі. І саме в Парижі на конкурсі мов вона була визнаною на рівні з французькою і перською, як найкраща, наймилозвучніша й найбагатша мова світу.

В Україні це свято існує з 2002 року, коли з метою зміцнення державотворчої функції української мови, сприяння вільному розвитку і використанню інших мов національних меншин України Президент України підписав відповідне розпорядження про відзначення Міжнародного дня рідної мови. 

Рідною прийнято вважати мову нації, мову предків, яка пов’язує людину з її народом, з попередніми поколіннями, їхніми духовними надбаннями.

 

Сторінка «  Алфавітна». 

Гра «За алфавітом»
Запишіть всі слова буквами. Вкажіть кількість букв і звуків у слові. Поясніть.

  • 3,12,18,19,15 ;_________________________________________________ 20,12,22,18,33;_________________________________________________
  • 15,1,16,11,18,1;_________________________________________________

(вінок, пісня, калина)

Сторінка  «Мова - калинова»

  Сенкан МОВА.

1.МОВА

2.

3.

4.

5.

 

Сторінка  «Загадкова»

  «Асоціативні загадки»

-  Наступне завдання називається «Асоціативні загадки». Подумайте, з чим асоціюються у вас такі слова:

 

* Квіти, дівчина, стрічки, Україна - … (віночок).

- А що ви знаєте про український вінок?

      Український вінок – це прикраса й оберіг, символ України.

 

* Будівля, навчання, учні, перерва –  … (школа).

- А що нам дає школа?

   Школа – дає нам знання. Ми вчимося розмовляти, писати, читати. Вчимо ми все на українській мові.

 

Сторінка «  Спритна»

Гра «Запам’ятай за 1 хвилину»

Часто нам доводиться швидко діставати потрібну інформацію.А тому ми маємо вміти швидко читати   й писати.

 У даній таблиці записано   24слова. Ви повинні прочитати їх протягом 1 хвилини і записати  всі слова, що запам’ятали, протягом 1 хвилини.

Київ                      пам’ять                зерно    

Україна                совість                  весна   

Дніпро                  день                      хліб            

Житомир              пісня                     сім’я

Оленка                  рука                     родина

Карпати                мова                     народ

Василько              учень                    вишивка

Шевченко             поле                     вінок

Фізхвилинка – танець « Мова єднання»

 

Сторінка «Шифрувальник»

Дізнайтеся, що написано в цій картці. Зібрати літери в слова вам допоможуть чарівні стрілочки.

 

https://naurok.com.ua/uploads/files/139108/105405/112258_html/images/105405.002.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/139108/105405/112258_html/images/105405.003.png

 

Не кажи не вмію, а кажи навчуся.

Сторінка «Жартівлива»

  1. Назва якої птиці складається з 40 "а" (Сорока)
  2. Яку косу не можна заплітати ? (Дівочу, піщану)
  3. Що стоїть посеред Києва? (Є)
  4. У небі одна, а в баби дві? (Б)
  5. Чим закінчується вечір і починається ранок? (Буквою Р)
  6. Назвіть місто великих хижаків. (Львів)
  7. Яке слово об'єднує 33 букви? (Алфавіт)
  8. Які сто приголосних звуків можуть зупинити рух автомобілів? (Сто - п)
  9. Як із буряка зробити великий дощ? (Буря - к)
  10. Що зробити, щоб майка полетіла? (Майка-чайка)

Сторінка« Мовне асорті» .

Дати як можна більше відповідей на запитання.

- Державна мова України / українська/.

- Назвіть головні члени речення / підмет та присудок/.

- Як називаються літери, що записані у певному порядку? / алфавіт/

- Скільки букв в українському алфавіті? (33)

- Скільки голосних в українській мові? (6)

 - Скільки звуків у слові «кущ»?(4)

 - Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (Ь)

 - Назвіть знак, що позначає тверду, роздільну вимову на межі приголосного і голосного. (Апостроф)

 - Словник, з якого дізнаємося значення слова (тлумачний)

- Який знак ставиться в кінці розповідного речення ( крапка)

- Частина слова перед коренем (префікс)

- Розмова двох осіб (діалог)

Сторінка «Народна»

Гра «Закінчи прислів’я»

Праця годує, ... (а лінь марнує).

Хто не робить,... (той не їсть).

Що посієш,... (те й пожнеш).

Зробив діло-... (гуляй сміло).

Життя прожити - ... (не поле перейти).

 

 Вовків боятися-... (в ліс не ходити).

 Дарованому коневі... (в зуби не заглядають).

 Або пан,... (або пропав).

 Вік живи-... (вік учись).

 Під лежачий камінь... (вода не тече).

 Сім раз відмір,... (раз відріж).

Сторінка « Математична »

Відгадай слово і з'єднай його з поданими буквами.

  1.             К + комаха = знаряддя праці

        К  +_________ = _________(коса)

  1.                 Вед + метал = назва тварини  

                  Вед +  ________=__________(ведмідь)

  1.             То + крик ворони  =  назва професії

       То +____________=____________(токар)

  1.                По + риба = гірка рослина

      По+__________=___________(полин)

 

Сторінка  «Творча»

Гра «Перетворення»

  •                      Подивіться на малюнки. Від цих слів утворіть слова-ознаки, які характеризують нашу мову.

 

 

C:\Users\Користувач\Desktop\Дистанційне 28.01-10.02\Виховна робота\Бесіди\08.02\images (14).jpgC:\Users\Користувач\Desktop\Дистанційне 28.01-10.02\Виховна робота\Бесіди\08.02\cf7c2db7476db57de25e6f7b4611d9f6.jpgC:\Users\Користувач\Desktop\Дистанційне 28.01-10.02\Виховна робота\Бесіди\08.02\002.png

C:\Users\Користувач\Desktop\Дистанційне 28.01-10.02\Виховна робота\Бесіди\08.02\Без названия.pngC:\Users\Користувач\Desktop\Дистанційне 28.01-10.02\Виховна робота\Бесіди\08.02\item_3429.jpg

 

 

 

 

 

 

 

З назв малюнків перетворіть в  ознаки мови (калина, лебідь, барвінок,                 соловей, спів.

Скажіть:

Мова (яка?)    солов’їна, співуча, калинова, лебедина, барвінкова.

Учитель. Ну, що ж… Усі мовні сторінки  квесту  пройдено. Пора підводити підсумки.

 

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія

   Нагородження грамотами учасників квесту.  

Якою мовою ми розмовляли на уроці?

Ми довели з вами, що наша мова багата, співуча, калинова, барвінкова?

Що вам сподобалось? А що викликало труднощі?

- Ось і підійшла до завершення наша мандрівка. Всі гарно працювали і показали свої знання з мови. Ми з вами, діти, переконалися, що українська мова – мелодійна, багата, красива, солов′їна. Українську мову потрібно вивчати, берегти, не засмічувати негарними словами. І запам’ятайте:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 листопада
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку