Конспект уроку з української мови для учнів 3 класу з теми "Слова, протилежні за значенням (антоніми).

Про матеріал
Добирання антонімів до загальновживаних слів; використовування їх в усному і писемному мовленні (навчальних творчих роботах); пояснювання і вживання у власному мовленні опрацюванні за підручниками розуміння і пояснення корисність харчових продуктів про шкідливість поганих звичок, усвідомлювання як ставитись до свого здоров’я.
Перегляд файлу

Урок № 31

24.10.2019

3 клас

Тема: Слова, протилежні за значенням (антоніми).

Мета: формування предметних компетентностей: розширити знання учнів про слова протилежні за значенням антоніми формувати вміння добирати антоніми використовувати їх в усному і писемному мовленні збагачувати словниковий запас школярів розвивати пам'ять мовлення виховувати працьовитість;  формування ключових компетентностей уміння вчитися формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший, вирішувати проблемні ситуації; соціальної:  сприяти дотриманню культури спілкування з різними соціальними партнерами продуктивно співпрацювати з учнями у парах, групах.
Очікувані результати: добирає антоніми до загальновживаних слів використовує їх в усному і писемному мовленні (навчальних творчих роботах) пояснює і вживає у власному мовленні опрацьовані за підручниками розуміє і пояснює корисність харчових продуктів про шкідливість поганих звичок, усвідомлює як ставитись до свого здоров’я.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: мультфільм, спокійна музика, фізкультхвилинка, картки 

Перебіг уроку

I.  Організаційний момент. Слайд № 1

Тренінгова вправа «Барометр настрою»

(Лунає спокійна музика.)

  •                   Станьте, діти, рівненько вільно, заплющте очі, простягніть ліву долоню і відкрийте її. Уявіть, що це чашечка, де поселилося добро, а тепер правою долонею підтримайте його, бо воно беззахисне. Можна подумати, що воно схоже на маленького сонячного зайчика. Незважаючи на те, що він маленький, світить дуже яскраво, бо добра і тепла у кожному з вас повинно бути стільки, щоб зігрівати не тільки вас, але й оточуючих. Притуліть долоньки до серця, поселіть сонячного зайчика саме там. Розплющте очі, поверніться одне до одного, подайте руку своєму товаришеві, посміхніться. Я бачу, що у кожного з вас оселилися почуття Любові, Добра, Милосердя, що вас охоронятимуть від негарних учинків.
  • Добро творять чемні, активні, енергійні, сильні, здорові, увічливі люди.

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку

  1. Перегляд мультфільму «Амурні справи» (по 21 сек.)
  • Діти, які фрукти ви побачили в мультфільми? (відповіді учнів)
  • Чим займалися фрукти? (відповіді учнів) (відповіді учнів)
  • Що ви наприклад можете сказати про яблуко? (відповіді учнів)
  • Ось наприклад доберіть протилежні слова (кисле – солодке…)
  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про слова, протилежні за значенням.

  Постанова проблеми.

     Проблемою нашого уроку є питання:   Що потрібно  для того, щоб людина була здорова?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Слухання лінгвістичної казки «Казка про антоніми»

Каліграфічна хвилинка

Ан нт то он ні ім ми антоніми (зверніть увагу на правильність написання)

- Діти, давайте повернемося до наших героїв фруктів. Які вони були коли грали у футбол? (відповіді учнів)

- Яку тему ми вивчали з вами вчора? Що таке синоніми?  
- Доберіть синоніми до слів: Веселий – радісний, привітний. Сміливий – хоробрий, безстрашний, відважний.
     На які питання відповідають ці слова? До якої частини мови вони відносяться? (відповіді учнів)

- Про яку людину ми можемо сказати весела, радісна, смілива, хоробра? (відповіді дітей)

IV. Фізкультхвилинка

V. Сприяння та засвоєння нового матеріалу

  1.     Перегляд мультфільму «Кукарача» (6.25 по 7.58)
  2. Розв’язування проблеми.
  • Чому до Живчика прийшов Кукарача? (відповіді дітей)
  • А що в руках держав Живчик? (відповіді дітей)
  • Це корисно? (відповіді дітей) Ось ми з вами і дібрали антоніми.
  1. Робота у парах

Складіть речення про посуд, який ви бачили в мультфільми, щоб там вживалися протилежні слова. А чиє речення буде кращим ми його запишемо.

      VI. Фізкультхвилика для пальчиків (про капусту)

  • А як ви вважаєте капусту потрібно їсти, щоб бути здоровим? (відповіді дітей)
  • Капуста яка? Доберіть антоніми?
  1. Робота в групах (повторення роботи в групах)

Розрахуйтеся на перший другий.

       Я думаю, той, хто веде ___________ спосіб життя, завжди сповнений енергії і сил, у такої людини завжди _________ настрій, має ___________вигляд, у нього постійно є бажання щось робити. Я споживаю багато овочів,свіжих фруктів,м'ясо,рибу,яйця,але не їм багато _______________.  Спорт це дуже ___________ для здоров’я, виростеш тоді _________і здоровим. 

Слова для довідки: корисно, здоровий, міцним, гарний, солодкого, охайний.

У другому реченні підкресліть підмет та присудок.

VІІ. Підсумок уроку

  • Так, що таке антоніми?
  • Ну що, діти, ми вирішили нашу проблему?
  • Що потрібно  для того, щоб людина була здорова? (відповіді дітей)
  • У нашій мові є слова, від яких стає сумно на душі. Вони у мене тут у скриньці. Давайте     замінимо їх антонімами.
  • У «скриньці» слова, до яких учні ланцюжком підбирають антоніми:

темрява, холод, злий, горе, погано, невдача.

- Ви дуже добре працювали на уроці. Хай ці слова -  світло, тепло, радість, успіх, доброта, щастя завжди будуть з вами у житті.

VІІІ. Оцінювання

ІХ. Домашнє завдання (за вибором)

Виписати із літературного читання прислів’я із антонімами.

Виконати, вправу 132 ст. 62

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Я думаю, той, хто веде ___________ спосіб життя, завжди сповнений енергії і сил, у такої людини завжди _________ настрій, має ___________вигляд, у нього постійно є бажання щось робити. Я споживаю багато овочів,свіжих фруктів,м'ясо,рибу,яйця,але не їм багато _______________.  Спорт це дуже ___________ для здоров’я, виростеш тоді _________і здоровим. 

Слова для довідки: корисно, здоровий, міцним, гарний, солодкого, охайний.

 

У другому реченні підкресліть підмет та присудок.

 

 

 

 

 

 

       Я думаю, той, хто веде ___________ спосіб життя, завжди сповнений енергії і сил, у такої людини завжди _________ настрій, має ___________вигляд, у нього постійно є бажання щось робити. Я споживаю багато овочів,свіжих фруктів,м'ясо,рибу,яйця,але не їм багато _______________.  Спорт це дуже ___________ для здоров’я, виростеш тоді _________і здоровим. 

Слова для довідки: корисно, здоровий, міцним, гарний, солодкого, охайний.

 

У другому реченні підкресліть підмет та присудок.

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
1273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку