Конспект уроку з української мови для 2 класу
Тема: Правила переносу слів із рядка в рядок
Мета уроку:
Навчити учнів правил переносу слів із рядка в рядок.
Формувати вміння правильно переносити слова під час письма.
Розвивати орфографічну пильність, увагу та навички роботи з текстом.
Очікувані результати:
Учні знають основні правила переносу слів.
Вміють застосовувати ці правила на практиці під час письма.
Обладнання:
Дошка, маркери або крейда.
Таблиця з правилами переносу слів.
Робочі зошити, ручки.
Картки із завданнями.
Хід уроку:
1. Організаційний момент (2 хвилини)
Привітання учнів.
Перевірка готовності до уроку.
2. Актуалізація знань (5 хвилин)
Запитання до учнів: “Чи знаєте ви, що іноді, коли ми пишемо, слова можуть не вміщатися в рядок? Як ви думаєте, що ми тоді робимо?”
Вчитель пояснює, що слова можна переносити на новий рядок, але важливо знати, як це зробити правильно.
3. Повідомлення теми та мети уроку (2 хвилини)
Вчитель оголошує тему уроку: “Сьогодні ми дізнаємося, як правильно переносити слова з рядка в рядок”.
4. Вивчення нового матеріалу (10 хвилин)
Вчитель пояснює правила переносу слів:
1. Переносити можна лише по складах.
2. Одну літеру не можна залишати в попередньому або переносити в наступний рядок.
3. Префікс слова можна переносити (якщо це можливо по складах), а закінчення залишаються на наступному рядку.
Вчитель записує кілька слів на дошці та показує, як їх правильно переносити, наприклад: ма-ли-на, мо-ло-ко, ве-се-лий.
5. Закріплення правил (10 хвилин)
Вчитель пропонує учням кілька слів для переносу:
собака, корова, ліжко, веселка.
Учні вголос переносять слова по складах і записують їх у зошити.
Учитель перевіряє правильність виконання завдання, коментує відповіді учнів.
6. Практична робота (10 хвилин)
Завдання на картках: учні отримують картки із завданнями на перенесення слів. Завдання: вставити пропущені літери і правильно перенести слова, наприклад:
Ма-ли..(на), мо-ло..(ко), під..(ручник).
Вчитель перевіряє та обговорює разом із класом.
7. Гра «Знайди правильний перенос» (5 хвилин)
Вчитель називає слово, а учні повинні швидко записати його з правильним переносом. Той, хто зробить це першим і правильно, отримує фішку. Наприклад: книжка, сім’я, кухар.
8. Підсумок уроку (3 хвилини)
Вчитель разом із учнями підводить підсумки:
Що сьогодні вивчили?
Які основні правила переносу слів?
9. Домашнє завдання (2 хвилини)
Написати невеличке оповідання (3-4 речення), використовуючи слова, які потрібно переносити.