Конспект уроку з української мови " Написання префіксів роз-, без-, з- ,с-" за педагогічною технологією "Росток" ( М.Кальчук ,частина 3).
Тип уроку: урок відкриття нових знань.
Тема: Правопис префіксів роз-,без-,з-,с-.
Мета: ознайомити учнів з вимовою та написанням префіксів роз-, без-, з-,с-. Розвивати вміння розрізняти префікси та прийменники, правильно їх писати та переносити. Виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: таблиці, картки із завданнями.
Хід уроку
I. Самовизначення до діяльності.
Увага! Третій клас! Дзвенить дзвінок,
Кличе всіх нас на урок.
Будем гарно працювати,
Щоб мову рідну добре знати.
Давайте усмішки всім дарувати:
І друзям,і сестричці, і мамі, і тату.
Хай радість у небо злітає, як птах,
І добрі слова у нас всіх на устах.
Девіз уроку: Старайся, пробуй, пізнавай!
Увагу та розум проявляй!
Уважним і активним будь завжди.
І рідним словом завжди дорожи!
1.*Гра «Впіймай рибку» . На дошці прикріплені рибки, а на кожній з них цифра ( в даному випадку від 1 до 6). Учні вибирають цифру, перевертають її, читають запитання і відповідають на нього.
- Яка частина слова називається префіксом?
- Що таке прийменник?
- Як ви розрізняєте префікси та прийменники?
- Як пишуться префікси зі словами?
- Як пишуться прийменники зі словами?
- Де у слові стоїть префікс?
2.* Робота з мовним матеріалом.
- Розкрийте дужки, з’ясувавши, де прийменник, а де префікс.
Вершник (з)ліз (з)коня. Човен (до)плив (до)острова. Автомобіль (по)їхав (по)дорозі.
II. Актуалізація знань і фіксація утруднень у діяльності.
Часу марно ми не гаємо, хвилинку каліграфії розпочинаємо.
Ст.45, впр.91 (каліграфічно в зошити списуємо народну прикмету).
- Що ви очікуєте від уроку? ( Відповіді дітей).
3. Я потрапила на беслюдний острів. (Безлюдний)
- Діти, погляньте на дошку і скажіть мені чи правильно я записала це речення? Знайдіть слово з префіксом у якому допущено помилку.
( Діти висловлюють свої припущення, вчитель фіксує їх на дошці. Серед відповідей є слово безлюдний).
III. Виявлення причин утруднення і постановка навчальної мети.
( Дитина читає їх вголос, і клас разом з вчителем коментує їх написання.)
( Діти висловлюють свої припущення, починаючи словами « Я вважаю, що…..»)
IV. Побудова проекту виходу з утруднення.
( Учень чи учениця у шапочці Мудрої Сови зачитує правило зі сторінки 46).
«Якщо це префікс роз-, без-, пиши букву з».
V. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
- Я буду читати прислів’я, а ви допоможіть мені вставити потрібні слова.
( На дошку вивішую довідку з цими словами).
- Не відкладай на завтра того, що сьогодні можеш ( зробити) сьогодні.
(Розпочалися) жнива – закачуй рукава.
Розумний ( розсудить), а дурний осудить.
Учений йде, а неук слідом ( спотикається).
До поданих слів доберіть і впишіть близькі за значенням слова з префіксами роз-, без-.
( На мою думку кінцевий приголосний у префіксах роз-, без- вимовляється дзвінко).
Фізкультхвилинка.
Що ж мабуть, прийшла пора всім нам відпочити.
Хочу на фізкультхвилинку вас радо запросити.
(Звучить музична фізкультхвилинка).
VI. Самостійна робота із самоперевіркою за зразком (еталоном).
На дошку вивішується еталон для самоперевірки.
( Сказав, розклеювали, схопився, безіменного).
VII. Включення в систему знань і повторення.
( На мою думку можна доповнити зачин. Я пропоную дописати такі речення: «Ось уже зібрано весь урожай! Із свіжевимолоченого зерна цілий рік пектимуть смачний, запашний хліб. Але певну частину потрібно зберегти.)
( Я вважаю , що тема цього тексту зберігання зерна, а мета – розповісти нам про те, як його зберігають).
( До цього тексту я пропоную такий заголовок….)
VIII. Рефлексія діяльності. Технологія «Мікрофон»
Домашнє завдання.
- На уроці попрацювали плідно, ось і прийшов час записати завдання на наступний урок.
С.46 - вивчити правила, вправа 99.