Конспект уроку з української мови (навчання грамоти) в 1-му класі (адаптаційний період)

Про матеріал
Навчальні речі. Правила поведінки у школі. Правила посадки за партою. Розучування вірша. Визначення кількості слів у реченні. Розучити вірш. Сформувати перші уявленні про правила поведінки в школі. Учити правильно сидіти за партою Розвивати зв’язне мовлення Вправляти у визначенні кількості слів у реченні.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку 

з  української мови (навчання грамоти)

 в 1-му класі

(адаптаційний період)

 

Тема. Навчальні речі. Правила поведінки у школі. Правила посадки за партою. Розучування вірша. Визначення кількості слів у реченні.

Мета.  Розучити вірш.

 Сформувати перші уявленні про правила поведінки в школі. Учити правильно сидіти за партою

 Розвивати зв’язне мовлення Вправляти у визначенні кількості слів у реченні.

Обладнання: палички для рахунку; малюнки дітей, що були виконані на попередньому уроці; м’яка іграшка «їжачок»; плакати типу «Сиди правильно за партою», «Сиди правильно під час письма».

Стислий організаційно-методичний супровід уроку. На уроці учитель постійно хвалить дітей, дякує за роботу, уживає слова ввічливості (слова «молодець», «молодці», «будь ласка» в конспекті не наводяться). 

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент: учні займають місця за партами, перевіряють наявність  дидактичного матеріалу (палички для рахунку).

ІІ. Діалог з елементами розповіді про правила посадки за партою, правила поведінки на уроці. Розучування фізкульхвилинки.

Учитель. Кожен із вас намалював дуже гарного їжачка, який також разом із іншими звірятками прийшов учитися до школи. Діти, мені здається, що їжачок може і не знати, як себе поводити у школі, які навчальні речі потрібні для навчання.    Давайте йому розповімо про правила поведінки в школі. Їжачок, їжачок, чи знаєш ти, на чому учні сидять у школі.

Їжачок. Певно, на пеньочках?..

Учитель Діти, які меблі потрібні для навчання, перш за все?

Їжачок. Отже, їжачок, учні в класі сидять за партами.

Учитель Їжачок, їжачок! А чи знаєш ти, як правильно сидіти за партою, коли пишеш?

Їжачок. Ні, звідки. Я ж ніколи не сидів за партою. Я сидів на пеньочку.

Учитель. Знай, що за партою треба сидіти рівненько. Коли пишеш, то спина також повинна бути рівною, тільки голова нахиляється. Руки лежать на парті. Ноги мають стояти на підлозі. (Учитель супроводжує свої слова демонстрацією відповідних плакатів.) Коли втомляєшся, то треба трішки перепочити – встати із-за парти, понахилятися, потанцювати. За один урок треба обов’язково відпочити два або три рази, зробити «зарядку» для очей. Такі хвилинки відпочинку називаються «фізкультхвилинками». Зараз ми розучимо одну фізкультхвилинку. І ти вчи разом з нами. (Розучування фізкультхвилинки за вибором учителя.)

 Бесіда продовжується:

 Учитель. Їжачок, їжачок! А чи знаєш ти, якими навчальними речами користуються учні в школі.

Їжачок. Певно, камінчиками або жолудями, щоб рахувати. А на листочках дуба, клена  або липи можна писати.

Учитель. Ні, їжачок. Жолуді та камінчики застосовують у лісовій школі.  Діти, а що будемо ми використовувати для того, щоб навчитися рахувати? І писати ми будемо не на листочках. А в чому, діти? І ще у нас є красиві підручники.

Учитель. Їжачок, їжачок! А чи знаєш ти, як треба поводитися, коли йде урок?

Їжачок. Знаю, треба уважно слухати вчителя, не бігати по класу.

Учитель. Все правильно. Тільки я хочу додати ще ось що. На уроці вчитель постійно щось запитує в дітей. Якщо всі діти захочуть відповісти одночасно, усі разом почнуть вигукувати, то ніхто нічого не зрозуміє. Тому, якщо хочеш відповісти, то треба підняти руку. Ось так. Також, якщо треба до туалету, треба про це тихенько сказати вчителю, і він відразу же відпустить, або відведе до туалету. Їжачок, ти казав, що не можна бігати по класу під час уроку. Це – правильно. Але бігати не можна й у коридорі під час перерви, тому що можна когось штовхнути. І ще хочу розповісти тобі про нашу школу (розповідь учителю про школу, у якій навчаються діти.)

 ІІІ. Розучування вірша (бажано за допомогою рухів).

3.1. Націлювання на уважне слухання вірша.

Учитель Діти, подивіться: на ваших малюнках їжачки вийшли усміхненими. Але іноді бувають, що їжачки і сумують. Як ви думаєте, чому може журитися їжачок? (Учитель вислуховує відповіді дітей, нагадує їм, що треба піднімати руку. Можна також запропонувати першокласникам скласти історію або казочку «Чому сумує їжачок?»)

Учитель. Зараз ви послухаєте вірш «Журився їжачок», який написав Петро Ребро. Слухайте уважно, а потім відповісте, чому ж їжачок журився?

 

Журився їжачок

Ой журився їжачок,

Що багато колючок

На його свитині.

Не було б тих колючок –

Він катав би діточок

День і ніч на спині.

Петро Ребро

 

Учитель. Чому журився їжачок у вірші. А що він хотів робити, якщо б в нього не було колючок? А навіщо їжачкам голки?

 

Фізкультхвилинка (якщо вірш розучували не за допомогою рухів)

 

3.2. Розучування вірша за допомогою рухів.

 ІV. Актуалізація набутого в дошкільному закладі вміння визначати кількість речень у слові.

Учитель. Діти, послухайте речення: «Їжачок врятувався від вовка». Давайте порахуємо, скільки слів у цьому реченні. Візьміть палички для рахунку. Перше слово – «їжачок». Покладіть одну паличку на парту. Наступне слово – «врятувався». Покладіть ще одну паличку. Далі  в реченні йде слово (учитель вимовляє в одному темпі перші два слова «Їжачок рятувався» і повільніше вимовляє третє слово «від»). Покладіть ще одну паличку. Ми всі слова з речення позначили? (Діти кажуть, що ні: не позначили слово «вовка».) Молодці! Поклали ще одну паличку. Скільки на парті паличок? Отже, скільки слів у реченні? (Відповіді окремих учнів.) Відповідаємо всі разом «У реченні чотири слова».   А скільки слів у такому реченні: ««Їжачок врятувався від злого вовка». (Учитель ще один раз або два рази дуже повільно повторює це речення, діти за допомогою паличок позначають кількість слів у реченні.)

Перевірка виконання завдання.

V. Підсумок уроку.

Учитель. Повторіть правила посадки за партою та правила поведінки в школі їжачку ще раз.

 

 

 

doc
Додано
16 жовтня 2021
Переглядів
438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку