Конспект уроку з української мови у 3 класі НУШ за темою: Антоніми. Українські героїко-фантастичні народні казки. “Котигорошко”

Про матеріал
вчити учнів добирати слова, протилежні за значенням – антоніми; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.
Перегляд файлу

Українська мова  3 клас            І семестр                               Урок № 36-37   За підручником: Українська мова та читання: підручник для 3 класу  закл. загал. середн. освіти (у 2-х част.) : Ч.1-2 / Інна Большакова, Марина Пристінська. –  Харків: В-во “Ранок”, 2020.

Тема. Антоніми. Українські героїко-фантастичні народні казки. “Котигорошко”

 

Мета. вчити учнів добирати слова, протилежні за значенням – антоніми; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.

 

Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу

 

Хід уроку

І. Організація класу.

  • Емоційне налаштування:

☺ Добрий день, мої шановні учні! В мене в руках парасолька. Як ви думаєте навіщо вона мені?(відповіді учнів) А парасолька для того, аби ніяка мряка, похмура погода не обтяжила і не зіпсувала сонячного настрою, який я сподіваюся буде царювати у нас сьогодні на уроці.

  • Девіз уроку:   

Зібратися разом – це початок,

Триматися разом – це прогрес,

Працювати разом – це успіх.

 

ІІ. Основна частина. Повідомлення теми, завдань уроку.

Сьогодні ми будемо вчитися добирати синоніми і використовувати їх у тексті. Навчимося знаходити ці слова в реченні та тексті, самостійно добирати та складати речення з ними. Поринемо у світ українських героїко-фантастичних народних казок.

  • Працюємо з підручником ст. 64, завдання 1   

-  Розгляньте малюнок. Що відбувається? 

-  Чи знаєте ви цих казкових персонажів? 

-  Чи знаєте ви назву казки, з якої ці герої ? Чи можна назвати  цю казку чарівною? Чому? 

-  Чому Змій бореться з богатирем? Хто такий богатир?

-  Утворіть пари слів-антонімів і запишіть їх. 

-  Складіть речення з однією парою слів на вибір.

Антоніми — слова з протилежним значенням. 

 

Самостійна робота 

-  Утвори пари слів-антонімів і запиши їх.

зло  - добро

малий - великий

білий - чорний

друг - ворог

правда - брехня

-  Складіть речення з однією парою слів на вибір. 

 

  • Щоденні 5 «Робота зі словами». 

Стіна слів

Богатир, багатир

 

Досліджуємо мовлення. Читаємо і взаємодіємо усно. 

Працюємо з підручником ст. 65, вправа № 2

-  Прочитай текст. Перекажи в парах. 

-  Які герої діють у казках? 

-  Чому їх називають злотворцями і добротворцями? 

-  Як ти розумієш ці слова?

Фізкультхвилинка

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть,

А тепер їх опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу, все гаразд.

 

Вправа № 3. Народна героїко-фантастична казка. Тема і головна думка.

-  Прочитайте заголовок казки. 

-  Про що буде йти мова? Чому ви так думаєте?

 

Читаємо текс казки разом по черзі

-  Яка тема казки?

-  Яка проблема вирішується в творі?

-  Чому Котигорошко вирішив викувати булаву? 

-  Чому Котигорошко бився зі Змієм? 

-  Чому брати залишили Котигорошка в лісі?

 

Досліджуємо  джерела  інформації  самостійно

- Як ти думаєш, що трапилося з Котигорошком далі? 

- Знайди казку в інших джерелах і дочитай до кінця.

 

Продовження роботи з текстом казки

Богатирі як головні персонажі  казки.  Переказуємо.

Читаємо в особах.

Вправа «Крісло автора»

-  Розкажіть, що трапилося з Котигорошком  далі?

-  Де ви знайшли і прочитали  продовження казки?

 

Характеристика персонажа (с. 67)

-  Розкажи про Котигорошка за схемою.

 

 Театралізуємо. Читаємо в особах

 - Знайдіть частину, в якій розповідається, як Котигорошко кував булаву.

 - Прочитаємо цей уривок в особах (батько, мати, Котигорошко)

 - Знайдіть  діалог  Змія з Котигорошком.

 - Прочитаємо  цю розмову  в особах.

 

 Добираємо слова для характеристики

-  Випиши антоніми парами. 

-  Які слова характеризують Котигорошка?                        

 (Пам'ятник легендарному богатирю часів Київської Русі не дарма 

встановлений біля стін Київського академічного театру ляльок. Адже казка про подвиги Котигорошко - одна з найпопулярніших й улюблених дітьми казок в Україні та Білорусії. За мотивами казки поставлений не один спектакль, кілька мультфільмів і навіть намальований комікс).

 

4.  Працюємо самостійно вдома.  

 Вправа (с. 67)

-  Випиши з тексту уривок, який тобі найбільше сподобався.

                                     

ІІІ. Заключна частина.  Рефлексія.

Вправа «Відкритий мікрофон»

 

docx
Додано
9 листопада 2021
Переглядів
2786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку