Урок української мови для 3 класу з теми "Записую власні назви з великої букви".

Про матеріал
Урок української мови для 3 класу з теми "Записую власні назви з великої букви" ( за підручником К. Пономарьової) Мета: формування предметних і ключових компетентностей; розвиток уваги, критичного мислення, мовлення, навички письма, творчої уяви; спостереження і дослідження іменника; виховання працелюбності, жаги до знань.
Перегляд файлу

Тема: Записую власні назви з великої букви.

Мета:  формування предметних і ключових компетентностей (спілкування рідною мовою, уміння вчитися впродовж життя, соціальна, природнича); розвиток уваги, критичного мислення, мовлення, навички письма, творчої уяви; спостереження і дослідження іменника; виховання працелюбності, жаги до знань.

Обладнання: картинки  друзів  (Щебетунчик, Читалочка, Ґаджик і Родзинка); цеглинки « Lego»; портрет Сергія Корольова; картинки (або зображення на екрані) астероїдів, кратерів; презентація–гра «Власна чи загальна назва».

                                  Хід уроку

І.Організаційний  момент.

Зараз у нас урок української мови. І з нами знову на уроці наші друзі: Щебетунчик, Читалочка,  Ґаджик і Родзинка.

Сьогодні разом з ними ми дізнаємося ще більше про іменник і будемо вчитися правильно записувати власні назви.

ІІ. Актуалізація  опорних  знань  учнів.

- Наші друзі хочуть перевірити, як ви засвоїли  правила про іменник.

1. Індивідуальна робота (робота на картках ( 3 учні))

2. Колективне опитування (запитання записані на зірочках)

- Перше запитання від Щебетунчика.

- Яка частина мови називається іменником?

( Іменник-це частина мови, що означає назву предмета і відповідає на питання  хто? що?)

- Друге запитання від Читалочки.

 - Які іменники належать до істот, а які до неістот?

( Назви істот – це ті, які відповідають на питання хто? - дитина,  метелик.  Назви неістот - це ті, які відповідають на питання що? – машина, пенал).

- Третє питання від Ґаджика.

-Які  іменники  належать до власних назв?

(Прізвища, імена, по батькові людей, клички тварин, назви країн, міст, сіл, вулиць, річок, гір, морів – це власні назви).

- І четверте, останнє запитання від Родзинки.

- Які  іменники  належать до загальних назв?

(Загальні назви даються багатьом предметам).

- Молодці! Наші друзі впевнилися, що ви гарно запам’ятовуєте правила.

А тепер Ґаджик вам пропонує цікаву гру. У кожного з вас на парті є цеглинки двох кольорів: червоний і синій. Зараз на екрані будуть з’являтися  іменники. Ваша задача: визначити яка у цього іменника назва – власна чи загальна. Якщо власна, ви піднімаєте  цеглинку червоного кольору, якщо загальна – цеглинку синього кольору. Зрозуміло? Тоді розпочнемо. Працюємо тихо, не підказуємо, лише піднімаємо цеглинку.

(гра «Власна чи загальна назва»)

Молодці! Ви гарно впоралися з цим завданням від Ґаджика. Скажіть, яка підказка вам допомагала визначати, яку іменник має назву – власну чи загальну? Яка була підказка?

Правильно, загальні назви пишуться з маленької букви, а власні назви – з великої. Хто добре засвоїв це правило, той одразу здогадався, яку цеглинку піднімати.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Тож сьогодні на уроці ми будемо вчитися знаходити  власні назви і правильно їх записувати.

1. Робота з підручником.

Відкрийте підручник на сторінці 81. Прочитайте завдання до вправи 1.

(1 учень читає завдання).

Для інсценізації нам  потрібно 4 учня.

(розігрування сценки)

- Про що розмовляли друзі? ( про космос)

- Про кого дізналися  під час розмови друзів? (про Сергія Корольова)

- Хто такий Сергій Корольов? (конструктор космічних кораблів)

(портрет Сергія Корольова)

А зараз відкрийте зошити. Запишіть число, класна робота.

2 . Каліграфічна хвилинка.

К к  ос см  космос

3. Робота над словами.

Сьогодні  на уроці ми більше дізнаємося про космос та познайомимося  з новими словами, значення яких вам незнайомі.

Астероїд - або мала́ плане́та — тверде небесне тіло діаметром від 1 до 1000 км, що рухається по орбіті в Сонячній системі.

Кратер - отвір на вершині вулканічної гори, через який під час виверження вулкана виливається лава, виходять гази, вилітають попіл, каміння тощо.

(зображення  астероїда, кратера)

4. Сприйняття та усвідомлення інформації. (Вправа 2 ст. 82)

Відкрийте підручник на сторінці 82. Читаємо завдання до вправи 2.

Що треба зробити в даній вправі? (виписати з розмови друзів власні назви).

Пишемо в зошитах Вправа 2

Сергій Корольов, Юрій Гагарін, Павло Попович, Житомир.

Яка орфограма в даних словах? (велика буква у власних назвах). Підкреслимо орфограми.

5. Фізкультхвилинка.

6. Творча робота (Вправа 3 ст. 82)

Розгляньте малюнки  і скажіть, де побували друзі, і що кого зацікавило. Давайте складемо та запишемо 3 речення.

В музеї космонавтики Щебетунчику та Ґаджику дуже сподобалися моделі ракет.

Читалочка зацікавилася тваринами, які літали у космос.

А Родзинка уважно роздивлялася їжу для космонавтів.

7. Застосовуємо знання ( Вправа 4 ст. 82).

- робота над текстом:

- виконання вправи за зразком.

ІV. Підсумок уроку.

Наш урок підійшов до завершення. Про що дізналися сьогодні на уроці? Чого навчилися? Чи сподобався вам урок?

1.Рефлексійний аналіз.

Сьогодні на уроці я:

  • зрозумів(ла)….                      – дізнався(лася)…..
  • можу пояснити…..                – умію……

 

2. Пояснення домашнього завдання. (Вправа 6 ст. 83)

Прочитай повідомлення Читалочки. Доповни останнє речення. Спиши текст, розкривши дужки.

 

 

 

docx
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
2042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку