УРОК № 3
Предмет: Навчання грамоти (читання)
Тема: Закріплення вивчених звуків і букв. Складання речень.
Мета: закріпити вивчені звуки і букви, формувати уміння робити звуко-буквений аналіз слів, вдосконалювати навички читання, складання речень, розвивати мовлення, виховувати інтерес до навчання.
Обладнання: LEGO 6 цеглинок, фішки для побудови звукової моделі слова, ілюстрація казкового містечка, квітка з буквами, презентація.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
1. Привітання.
Хай в небі світить сонечко!(жовта цеглинка).
Травичка хай росте!(зелена цеглинка)
Пливе хмаринка в небі!(голуба цеглинка).
І річка хай тече!(синя цеглинка).
Любов'ю все зігріємо!(червона цеглинка).
У дружбі краще жить!
Ми до вершин крокуємо! (оранжева цеглинка).
Хай нам усім щастить! (Піднімаєм складену башту).
2. Налаштування на роботу. Вправа «Бачу», «Чую», «Відчуваю», «Розумію». Діти відповідно кладуть долоньки на очі, вушка, голову, на лоба.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Відгадування загадки.
— Діти, сьогодні ми з вами побуваємо у чудовій країні. Країна ця – непроста. Її жителі дуже розумні, і люблять виконувати різні цікаві завдання. А щоб потрапити туди, ми повинні добре знати вивчені букви. Давайте, насамперед, виберемо вид транспорту. А щоб дізнатися, на чому ми поїдемо, відгадайте загадку.
Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах (потяг)
2. Лексичне значення слова „потяг ”
3. Звуко-буквений аналіз слова
ІІІ. Відтворення та коригування опорних знань.
- Без чого не можна їхати?
- Так, без квитків.
1. Мозковий штурм На квитках надруковані запитання з тем, які раніше вивчались.
2. Пропуск у казкове містечко
- Біля воріт стоїть варта. Вона пропустить нас у місто тільки тоді, як відгадаємо загадку.
Дуже я потрібна всім —
І дорослим, і малим,
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (Книга)
Діти, треба дружити з книгою, щоб побувати у казковому містечку. Давайте складемо прослів`я про книгу, використовуючи цеглинки LEGO.
3. Подорож містом
Вулиця Будівельна
Свою подорож ми почнемо з вулиці, що йде першою від воріт міста. Хто вже знає її назву? (Назва вулиці записана на папері і прикріплена на дошці.) Правильно, Будівельна. Як бачите на цій вулиці є багато будинків. Давайте ми з вами теж побудуємо будиночок. Його можна побудувати з чарівних цеглинок, утворивши слова з розсипаних складів.
Вулиця Садова.
Веде їжачок своїх діточок
По груші й яблука в садок.
Бо сонечко спати вже лягає.
А в них вечері ще немає.
Далі ми повертаємо на вулицю Садову. Чому вона так називається? Хто збирає яблука? (їжачок). Давайте допоможемо їжачку. Кожне яблуко незвичайне, зірвати й покласти його в кошик можна, якщо правильно визначити кількість звуків у слові.
Яке слово підходить до поданої звукової схеми?
Ось уже всі яблука у кошиках, їжачок вам дякує. Можна рушати далі.
Вулиця Весела
Чому так називається ця вулиця?
Разом із Їжачком ми потанцюємо і відпочинемо.
Вулиця Квіткова
Які квіти ви впізнали на цій вулиці?
А ось і казкова квітка. Вона спить чарівним сном, її можна розбудити, якщо добре знати букви. Кожна пелюстка відкривається тільки тоді, коли ми дуже швидко згадаємо слова, в яких є ця буква. (Діти відкривають пелюстки квітки. Складання слів з пелюсток квіточки.)
Вулиця Кмітлива
1. Побудувати речення зі слів за допомогою цеглинок LEGO.
2. Доповнення речень:
Пес Бровко пішов на став,
Вудкою ляща ... ( спіймав),
Вдома він уху зварив,
Всіх до столу ... ( запросив)
VI. Підсумок уроку. Рефлексія
- Оце на сьогодні і вся подорож. Час вертатися додому.
- Що нового ви дізналися з цієї подорожі?
- Чи сподобалось вам? На яких вулицях ви б хотіли побувати?