конспект уроку з виробничого навчання

Про матеріал
Навчальна: Навчитися покривати дерев’яні поверхні лаками. Орієнтуватися у визначенні дефектів та їх усунення. Набути компетентність у данному процесі робіт. Розвивальна: Розвивати та поглиблювати уміння та навички, увагу, активність та наполегливість у виконанні творчих завдань, самостійність в роботі. Виховна: Уважність, охайність під час роботи, повагу до своєї та чужої праці, любов до обраної професії. Матеріальне та КМЗ уроку: конспект уроку, план уроку, інструкційно-технологічна картка, картка завдань, відео. Тип уроку: урок виконання простих комплексних робіт Вид уроку: Виконання вправ за інструкційно-технологічна карткою. Міжпредметні зв’язки: Охорона праці, будівельне матеріалознавство, технологія, , технологія опоряджувальних робіт.
Перегляд файлу

ПОГОДЖЕНО                                                                                           ЗАТВЕРДЖУЮ   

______________                                                                                           ________________  

____  ______________ 2024р.                                                                      ____  __________2024р.

ПЛАН

уроку виробничого навчання групи №26

 

Професія :  7139 Опоряджувальник будівельний  

                       

Місце проведення :   майстерня № 

Тема № 4. Виконання малярних робіт на дерев’яних основах  

Тема уроку  1. Покривання дерев’яних поверхонь та на бітумній основі лаками . Визначення причин виникнення дефектів фарбувань та усунення їх. Мета уроку:

Навчальна: Навчитися покривати дерев’яні поверхні лаками. Орієнтуватися у визначенні дефектів та їх усунення.

Розвивальна: Розвивати та поглиблювати уміння та навички, увагу, активність та наполегливість у виконанні творчих завдань, самостійність в роботі.

Виховна: Уважність, охайність під час роботи, повагу до своєї та чужої праці, любов до обраної професії. 

Матеріальне та КМЗ уроку: конспект уроку, план уроку, інструкційно-технологічна картка, картка завдань, відео.

 Тип уроку: урок виконання простих комплексних робіт

 Вид уроку: Виконання вправ за інструкційно-технологічна карткою.

 Міжпредметні зв’язки: Охорона праці, будівельне матеріалознавство, технологія, , технологія опоряджувальних робіт.

 

                Хід уроку:

I.       Організаційна частина:

                а) перевірка наявності учнів;

               б) перевірка готовності учнів до уроку;

               в) інструктаж з охорони праці;

               г) інструктаж під час воєнного стану.

     

II.    Вступний інструктаж

1.      Актуалізація знань та досвіду учнів:

ü  повідомлення теми програми і урокц;

             цільова уствновка проведення уроку: Навчитися покривати дерев’яні поверхні лаками. Орієнтуватися у визначенні дефектів та їх усунення.

 

ü  аналіз і доповнення відповідей учнів, підведення підсумків.

2.      Викладання нового матеріалу: Сам бітумний лак виготовляють шляхом розчинення бітуму в розчинниках на основі вуглеводневих сполук (наприклад, найчастіше вживають Уайт-спірит). Таким чином виходить рідина чорного або темно-коричневого кольору з характерним запахом, подібним до запаху бензину.  

      показ нових прийомів трудової діяльності ;

      пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці;

      опитування учнів і пробне виконання ними нових прийомів, показаних майстром;

      відповідь майстра на запитання учнів;

      підведення підсумків вступного інструктажу.

       

 IІІ. Поточний інструктаж:

      видача завдань для самостійної роботи учнів та пояснення порядку їх виконання; розподіл учнів за робочими місцями;

      повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт;

      цільові обходи майстром робочих місць учнів; прийом майстром виконаних робіт;

      прибирання робочих місць.

 

IV. Заключний інструктаж:

      аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

      оцінка роботи учнів, її об’єктивне обговорення;

      аналіз причин помилок учнів та засобів їх усунення;

      оцінювання учнів; пояснення домашнього завдання: підготуватися до наступного вн. Повторити та закріпити

вивчений  матеріал.

 

№  п/ п

Прізвище, ініціали учня

 

Завдання

К-

сть

Нор ма часу

Оцін ка

Інструктаж по ОП и

БЖД

1

 

 

 

Картка завдання №1

Нанесення лаку на одну із запропонованих поверхонь.

Розповісти технологію нанесення та назвати

можливі дефекти та як їх виправити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

5

 

 

2

 

1

5

 

 

3

 

1

5

 

 

4

 

1

5

 

 

5

 

1

5

 

 

6

 

1

5

 

 

7

 

1

5

 

 

8

 

1

5

 

 

9

 

1

5

 

 

10

 

1

5

 

 

11

 

1

5

 

 

12

 

1

5

 

 

13

 

1

5

 

 

14

 

1

5

 

 

15

 

1

5

 

 

16

 

1

5

 

 

17

 

1

5

 

 

18

 

1

5

 

 

19

 

1

5

 

 

20

 

1

5

 

 

21

 

1

5

 

 

22

 

1

5

 

 

23

 

1

5

 

 

24

 

1

5

 

 

25

 

1

5

 

 

26

 

1

5

 

 

27

 

1

5

 

 

28

 

1

5

 

 

     Майстер виробничого навчання                                                      Анастасія ТЕМІНСЬКА  Конспект до уроку виробничого навчання гр. №26

      Тема № 4. Виконання малярних робіт на дерев’яних основах 

Тема уроку  1. Покривання дерев’яних поверхонь та на бітумній основі лаками . Визначення причин виникнення дефектів фарбувань та усунення їх.       Мета уроку:  Навчальна: Навчитися покривати дерев’яні поверхні лаками. Орієнтуватися у визначенні дефектів та           їх         усунення. Набути                        компетентність          у          данному                      процесі           робіт. Розвивальна: Розвивати та поглиблювати уміння та навички, увагу, активність та наполегливість у виконанні творчих завдань, самостійність в роботі. 

Виховна: Уважність, охайність під час роботи, повагу до своєї та чужої праці, любов до обраної професії. 

Матеріальне та КМЗ уроку: конспект уроку, план уроку, інструкційно-технологічна картка, картка завдань, відео.

 Тип уроку: урок виконання простих комплексних робіт

 Вид уроку: Виконання вправ за інструкційно-технологічна карткою.

 Міжпредметні зв’язки: Охорона праці, будівельне матеріалознавство, технологія, , технологія опоряджувальних робіт.

 

 

Хід уроку (елементи уроку): 1. Організаційна частина

1.1. Привітання із учнями, перевірка присутності учнів за журналом виробничого навчання;

1.2. Перевірка готовності учнів до уроку та дотримання санітарно-гігієнічних вимог щодо зовнішнього вигляду (наявність спецодягу).

1.3.Інструктаж під час воєнного стану                          

image

1.4.Інструктаж з охорони праці та безпеки життєдіяльності. 

До занять у майстернях допускаються особи, що не мають медичних протипоказань та ознайомлені з інструкціями з охорони праці.

Кожен учень повинен знати й виконувати правила безпечної праці в майстерні, правила пожежної безпеки, санітарно-гігієнічні норми й правила.

Здобувачі освіти повинні:

-Своєчасно з'явитися на заняття в спецодязі і з дозволу майстра зайняти своє робоче місце, перехід учнів на інше робоче місце без дозволу майстра забороняється; -Залишати майстерню можна тільки після дзвінка й дозволу майстра;

-Використовувати навчальний час для виконання завдання й не займатися зайвими справами, розмовами, своєчасно й високоякісно виконувати доручену роботу; - Економно використовувати електричну енергію, матеріали;

Інструктаж з ОП та БЖД при   Фарбування поверхонь фарбопультом  Перед початком роботи

-    Одягти спецодяг, спецвзуття, підготувати інші засоби індивідуального захисту.  - Оглянути робоче місце, підготувати інструмент, пристосування, інвентар       - Прибрати непотрібні матеріали, звільнити проходи, підходи.

-    Перевірити надійність настилів риштувань, помостів, пересувних столиків,стрем'янок.

-    Перевірити достатність освітлення робочого місця.

 

 

Під час роботи

-  Підготувати поверхні, що підлягають фарбуванню:

-  Під час роботи на засобі підмощування матеріали і робочі інструменти повинні розподілятися по всій площі робочого настилу рівномірно та не перевантажувати робочий настил, який періодично очищають від сміття та використаної тари. Не допускати скидання робочого інструменту та матеріалів із засобу підмощування.  

-  Приготування фарбувальних розчинів проводити у забезпеченому вентиляцією приміщенні. -  Малярні роботи з використанням сумішей, що виділяють шкідливі для здоров’я пари, виконувати при відчинених вікнах або вентиляції, яка забезпечує не менше ніж двократним обміном повітря. - Під час проведення фарбування або приготування фарбувальних розчинів на фарбувальних дільницях або у фарбозаготівельних відділеннях повинно знаходитись не менше двох осіб.

 

Після закінчення  роботи

-    Відключити всі механізми; після їх зупинки, очистити їх.

-    Прибрати інструмент, пристосування, упорядкувати їх. 

-    Прибрати робоче місце.

-    Продути шланги і після зниження тиску повітря прибрати їх.

-    Зняти спецодяг, упорядкувати його.

-    Помити руки, лице з милом; при можливості, прийняти душ.

-    Доповісти керівнику про всі недоліки, які мали місце під час роботи.

-    Роботу з електроінструментом на висоті слід проводити тільки з інвентарнихриштувань. Робота з драбин забороняється, щоб уникнути нещасного випадку.

-Передавати електроінструмент із рук в руки допускається за умови його виключення.

Організація робочого місця

-                      Робоче місце маляра повинно бути добре освітлене природним світлом. Це дає змогу правильно підбирати кольори фарбувальних сумішей і взагалі якісно використовувати опоряджувальні роботи. -  У приміщеннях має бути кімнатна температура (18…20°с). Для роботи з нітроемалевими фарбами або іншими сумішами, що виділяють шкідливі для здоров’я людини леткі пари, слід забезпечити не менше ніж дворазовий обмін в приміщені протягом години.

-                      Після закінчення роботи треба прибрати своє робоче місце, вимити і сховати в шафі інструменти, вимкнути струм, підведений до електроустаткування, і закрити пускові пристрої на замок.

 

2.Вступний інструктаж

2.1. Повідомлення учням теми та мету уроку.

2.2. Здобути нові та закріпити попередні знання по ОП та безпеки життєдіяльності.  

2.3. Навчити правилами поведінки та безпеки в майстерні та навчальному закладі.

2.4. Навчити аналізу та оцінки будівель при оформлені використовуючи сучасні методи. 

2.5. Актуалізація знань та досвіду учнів, необхідних їм для подальшої роботи на уроці.

2.6. Пояснення нового матеріалу

Сам бітумний лак виготовляють шляхом розчинення бітуму в розчинниках на основі вуглеводневих сполук (наприклад, найчастіше вживають Уайт-спірит). Таким чином виходить рідина чорного або темно-коричневого кольору з характерним запахом, подібним до запаху бензину. Він попередньо висихає за 1,5-2 години, а повністю - за 24. Найбільш популярним лаком є бітумний лак БТ-577. Він утворює глянсову однорідну блискучу поверхню без зморшок і висипань при правильному нанесенні. Оброблена поверхня набуває стійкість до впливу атмосферних факторів: пилу, опадів, сонячного випромінювання. Найбільш широке застосування БТ-577 отримав на металевих поверхнях для запобігання корозії, а також її усунення перед фарбуванням.

 

При обробці дерев'яних поверхонь з'являється стійкість до появи грибка, гниття. Добре підходить бітумний лак і для обробки поверхонь з метою гідроізоляції. У декоруванні його використовують для старіння дерев'яних конструкцій, так як він легко проникає в тріщини і здатний підкреслювати структуру деревини.

 

Основними технічними характеристиками є:

 

1)  Час висихання, який повинен складати не більше доби для більшості лаків при певній температурі і залежить від товщини шару.

 

2)  В'язкість - це умовний показник, який визначається при температурі 20 градусів.

image 

3)  Вміст нелетких речовин, який визначає стійкість лаку і різкість його запаху.

 

4)  Витрати на м2, які залежать від поверхні, на яку наноситься покриття, і в нормі складають 1 л на 5-10 м2.

 

5)  Вологостійкість, що визначає ступінь захисту обробленої поверхні від корозії.

 

6)  Зчеплення з металом грає роль в терміні служби покриття і частоті його повторного нанесення.

 

Для поліпшення технічних характеристик до лаку додають полімерні природні або синтетичні смоли, створюючи певні концентрації. Цю суміш підігрівають до 280 градусів, потім охолоджують до 170 і додають трохи органічних розчинників. Безпосередньо перед роботою її ретельно перемішують і наносять пензлем або валиком на попередньо очищену гладку поверхню.

2.7.Видача карток завдань.

3.Поточний інструктаж та цільові обходи

3.1. Розподіл учнів за робочими місцями

3.2. Повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт

3.3. Цільові обходи майстром робочих місць учнів

3.4. Прийом майстром виконаних робіт

3.5. Прибирання робочих місць.

4. Заключний інструктаж

4.1. Підведення підсумків

4.1.1. Аналіз виконаних робіт

4.1.2. Повідомлення оцінок засвоєних прийомів та виконаних робіт

4.1.3. Перевірка стану робочого місця по закінченню роботи у відповідності вимог охорони праці

4.1.4. Домашнє завдання: Підготувати матеріали до наступного уроку.

Удосконалювати вивчені на уроці практичні та теоретичні навички.

Майстри в/н:

Анастасія ТЕМІНСЬКА 

                                                                                                                                     Андрій ДРУЦА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка завдання №1

Нанесення лаку на одну із запропонованих поверхонь.

Розповісти технологію нанесення та назвати можливі дефекти та як їх виправити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкційно-технологічна картка 

До картки завдання №1

Ескіз

Склад робіт

Технологічний процес

Організація робочого місця

image

 

 

 

 

 

 

 

1.        Організація робочого місця.

2.        Підготовка поверхні.

3.        Нанесення лаку за вибраною технологією.

4.        Контроль якості виконаної роботи.

 

 

 

         Підготовка: Перш ніж

 

почати, впевнись, що деревина чиста і суха. Видаліть весь пил, бруд або старий лак з поверхні деревини за допомогою шкурки або шпателя.

         Вимірювання: Якщо ви хочете покрити цілу дерев'яну поверхню лаком, виміряйте її розміри, щоб знати, яку кількість лаку вам знадобиться.  

         Захист робочої зони: Покриття деревини лаком може бути брудним процесом. Тому рекомендується поставити або покрити стіл або робочу поверхню пластиковою або гумовою плівкою, щоб захистити її від лаку.  

         Нанесення лаку: Уважно прочитайте інструкції на етикетці лаку,

 

На робочому місці не повинно бути зайвих предметів. Приміщення має бути добре провітрене. Забезпечити захист предметів які не потребують лакування за допомогою захисних плівок.Після роботи треба прибрати робоче місце.

Інструменти, механізми

 

1.        Шпатель

2.        Щітка.

3.        Відро.

4.        Шліфувальний

папір

5.        Пензель або кісточка 

 

 

 

щоб дізнатися, чи потрібно його розбавляти водою чи розчинником. Потім, за допомогою пензля або валика, нанесіть лак на поверхню деревини у напрямку зерна, уникаючи пропусків та розтікання лаку. 

Висихання: Після нанесення лаку залиште деревину в сухому та добре провітрюваному приміщенні. Час висихання залежить від типу лаку, тому уважно прочитайте інструкції на етикетці.

Важливо не торкатися або не рухати деревину поки вона повністю не висохла.    Нанесення другого шару: Якщо потрібно, повторіть процес, наносячи другий шар лаку на поверхню деревини. Це допоможе забезпечити ще кращий захист і більш довговічний результат.  

 

 

Безпека праці

Оцінка якості

 

 

 

 

   До початку роботи потрібно одягнути спецодяг. Під час роботи стежити за

справністю

проводів    не допускати перекручування. 

Не повинно бути пропусків і потьоків. Покриття ла повинно бути рівномірним.

 

Матеріали

1.

 

Лак. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
8 січня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку