Конспект уроку з всесвітньої історії 9 кл.тема :"Німеччина в останній третині ХІХ- на поч.ХХст"

Про матеріал

Розглядає особливості розвитку Німецької імперії в період останньої третини ХІХ - початку ХХст., продовжує формування аналітично -логічних компетентностей, вміння обгрунтовувати свою позицію, користуючись різними джерелами інформації( в т.ч. - висловлювання Бісмарка та карикатури на його діяльність)

Перегляд файлу

Конспект уроку  з всесвітньої історії  9 кл.

Тема :Німеччина в останній третині ХІХ –  напочатку ХХ ст.        

Мета уроку : визначити особливості  політичного устрою Німецької імперії, розкрити характерні риси внутрішньої і зовнішньої політики держави ,порівняти погляди на розвиток Німеччини канцлера Бісмарка і імператора Вільгельма ІІ; розвивати вміння працювати в групі , з схемами,  підручником, іншими джерелами  інформації .

Тип уроку – засвоєння нових знань

Обладнання Підручник . Гісем О, Мартинюк О.Всесвітня історія.

Роздавальний матеріал (перелік понять для самостійної роботи, допоміжні картки) ; карта Європи  другої половини ХІХ ст, атласи

Хід уроку

І. Організаційний момент. Привітання.Перевірка готовності учнів.Пояснення правил використання карток на столі( особливо звернути увагу на понятійну картку , з якою працюватимемо при розгляді всіх питань.В кінці уроку – групи будуть оцінені після виконання завдання до цих понять)

ІІ.Актуалізація опорних знань . Мотивація навчальної діяльності

Німецька імперія  утворилася в результат об’єднавчої політики Пруссії під вмілим керівництвом канцлера Пруссії …?!

( класу показують портрет Отто фон Бісмарка  і учні повинні назватийого, а також пояснити його прізвисько «залізний канцлер»)

                                                                     

Робота з підручником: Складіть план або тези відповіді на питання «Політичний устрій імперії»

/ на допомогу учням, у яких можуть виникнути труднощі з самостійним виконанням завдання вчитель надає довідкові картки.                 Приклад: 22, 3, Ельзас, Франція, Пруссія, Лотарінгія, імператор/

 

  • Доведіть 1 – 2 реченнями, Що Німеччина    кінці ХІХ ст. в . була саме імперією.

Робота з картою . Бесіда за питаннями Які три війни передували об’єднанню Німеччини Якими причинами була викликана австро-прусська війна  На яких умовах був утворений Північнонімецький союз

 

ІІІ . Вивчення теми 

План    1.Політичний устрій Німецької імперії  - / робота з підручником, обговорення в групах питання позитивних рис та прорахунків Конституції 1871р./

2.  Особливості економічного розвитку   / складання порівняльної таблиці розвитку Франції та Німеччини/

3.Внутрішня і зовнішня політика О. Бісмарка  /розповідь учителя, робота з поняттями та підручником, аналіз висловлювань та карикатур/, 

4.Політичний курс  Вільгельма  ІІ

Обговорення першого питання плану

Організація влади  в державі була визначена Конституцією Німеччини, прийнятої в 1871 році. У відповідності з Конституцією закріплювався поділ державної влади на законодавчу, виконавчу, судову. Як  була організована і які повноваження мала законодавча і судова влада учні  встановлюють самостійно  , працюючи  з підручником  п 17 с. 136 –137.

1 група – пояснює поняття , які вживаються  у схемі 2 група – пояснює взаємозв’язки і підпорядкування , позначені на  схемі стрілками3 група – визначає, які позитивні і негативні  наслідки  мала Конституція Німеччини 

2. Особливості  економічного розвитку Німеччини

Питання вивчається в порівнянні з особливостями розвитку  Франції які  записують учні в таблицю на дошці . Особливості розвитку Німеччини розкриває і записує вчитель   

ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК

ФРАНЦІЯ

НІМЕЧЧИНА

1.Уповільнення темпів розвитку після втрати у війні промислових районів Ельзас та Лотарінгія

1.Прискорення темпів розвитку.Обсяги виробництва збільшилися у 6 разів

2. Перевага легкої промисловості, дрібних підприємств

2.Розвиток сучасних галузей: машинобудування, хімічна, електротехнічні.

3. Поява монополій : Рено – автомобільна;

Шнайдер - машинобудування

3 Монополії: Рейнсько – вестфальський камяновугільний синдикат

4. Переважає вивіз капіталу  длялихварського  застосування

4.Вивіз капіталу для розвитку капіталізму в імперії

5 Формування фінансової олігархії

5. Формування фінансової олігархії

Внутрішня і зовнішня політика О. Бісмарка

Словникова робота з картками  на партах – « скласти пазли» - в ході пояснень вчителя скласти вірно аркуші з поняттями та визначеннями ( у більш сильному класі розкриття частини понять проводять асистенти в чителя, які виконували випереджаюче д/з

Завдання - 1 асистенту -   «Культуркампф» ,  «винятковий закон проти соціалістів»,Соціальне законодавство

Завдання  2 асистенту :  «Союз трьох імператорів»,Троїстий союз. Початок колоніальної експансії

 Які  заходи були спрямовані  на реалізацію  зовнішньополітичних завдань. (п.5)

Бесіда.  Складіть політичний портрет Отто фон Бісмарка./використайте  аналіз карикатур:

C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\Leo_XIII.gif1C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\МАНІПУЛЯТОР.jpg2  C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\800px-Bismarckkolonien.jpg    3C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\АФРИКА.jpg4
 

Що означає наведене висловлювання Бісмарка :«Ваша карта Африки дуже чудова, але моя карта Африки  в Європі . Франція знаходиться ліворуч, Росія - праворуч, а посередині знаходимось ми. Це моя карта Африки»

  1. Політичний курс Вільгельма ІІ Проблемне питання * Чому  для Вільгельма І він був «першим помічником», а Вільгельм ІІ  вважав його  хоча і «минулим часом», але загрозою для «трону»?

Вчитель характеризує особу Вільгельма ІІ та учні роблять висновок про особливості характеру нового лідера імперії на основі висловлювання

:«Готовий був бути імператором на троні , женихом на весіллі , покійником на похоронах»Пояснення вчителя. Зміна політичного курсу Німеччини.»

Закріплення вивченого. Учні знов отримують перелік понять з теми і завдання для групової  роботи та розподіляють їх на 2 колонки – внутрішньо та зовнішньополітичні/ взаємоперевірка груп, , в класах середнього рівня – взаємоперевірка за відповідями з шаблону вчителя

Конституційна монархія                                       «Світова політика»

Бундесрат                                                                  фінансова олігархія                      

Троїстий союз                                                      «винятковий закон проти соціалістів»

прусський шлях розвитку с/г                           Федерація

 «культуркампф »                                              концентрація виробництва

Протекціонізм                                                        партія Центру

«ера робітничого законодавства»                     СДПН

 «Союз трьох імператорів»  синдикати

Рейхстаг                                                                    територіальна експансія

                ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:    опрацювати ПАРАГРАФ  17

         Творчі завдання:

1)написати есе на фрази Бісмарка:

  • Відторгнення україни  булоб важкою ампутацією для росії 
  • Війна між Німеччиною та росією – велика дурниця,Ю тому вона обов’язково станеться.

2)Знайти інші карикатури на Бісмарка, обгрунтовано обравши дві, що найбільш розкривають характер і діяльність Отто фон Бісмарка

docx
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
28 липня 2018
Переглядів
6205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку