Конспект уроку з всесвітньої історії для 11 класу на тему: "Зміна ролі чоловіка і жінки в повсякденному житті в умовах війни"

Про матеріал
Конспект уроку з історії може значно полегшити процес вивчення та розуміння історичного матеріалу, а також покращити результати навчання учнів. Ось кілька способів, якими конспект уроку може допомогти: Структурування інформації: Під час створення конспекту ви вимагаєте себе структурувати основну інформацію, визначити ключові події та поняття. Це допомагає вам краще розуміти та запам'ятовувати історичні події. Узагальнення: Конспект дозволяє вам узагальнити великий обсяг інформації, виділити основні моменти та головні точки уроку. Це допомагає вам пізніше швидше згадувати та розуміти головні ідеї. Візуалізація: Використання схем, діаграм, графіків і таблиць в конспекті може допомогти вам краще розуміти зв'язки між подіями та поняттями, а також візуалізувати інформацію для кращого запам'ятовування. Важливі дати та імена: Важливо включити в конспект ключові дати та імена, щоб вони були легко доступні для вас під час вивчення та повторення матеріалу. Активне навчання: Під час створення конспекту ви активно обробляєте інформацію, а не лише читаєте або слухаєте її. Це сприяє кращому розумінню і запам'ятовуванню матеріалу. Повторення та відгук: Використовуйте конспект як інструмент для повторення матеріалу перед тестами або оцінюванням знань. Також це може бути корисним для відгуку після уроку або для подальшого вивчення теми. Спільне використання з іншими: Якщо ви навчаєтеся в групі або класі, конспект може бути корисним інструментом для обміну інформацією та спільного вивчення матеріалу. Важливо зазначити, що кожна людина може використовувати конспект по-своєму, і ви можете адаптувати його до своїх потреб та стилів навчання. Головне - це забезпечити, щоб конспект був для вас ефективним інструментом для засвоєння історичного матеріалу.
Перегляд файлу

Всесвітня історія 11 клас

Практичне заняття. Зміна ролі чоловіка і жінки в повсякденному житті в умовах війни.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• називати зміни, яких зазнали ролі чоловіка і жінки в повсякденному житті в умовах війни.

Тип уроку: урок удосконалення вмінь та навичок.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Повідомлення теми та завдань уроку.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

1. Що таке рух Опору? Яким він був за характером?

2. Які верстви населення і чому брали участь у русі Опору?

3. Назвіть країни, у яких рух Опору був масовим за характером.

4. Внаслідок яких операцій 1944 р. була звільнена територія СРСР?

5. У яких країнах на цей час був повалений фашистський режим?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вправа «Займи позицію»

• Як ви вважаєте, чи могли жінки на рівних з чоловіками боротись з ворогом під час Другої світової війни? (Так / Ні)

IV. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА ЗАНЯТТЯ

Робота з історичною інформацією

• Опрацювати текст підручника на с. 29-30 та роздавальний матеріал і назвіть роди військ, де воювали жінки. Висловіть судження щодо зміни ролі чоловіка і жінки в умовах війни.

Текст №1

Майже 800 тис. жінок воювали з нацистами під час війни СРСР з Німеччиною. Вони служили в різних військових структурах: більшість у госпіталях (61 % середнього медперсоналу становили жінки), у підрозділах зв’язку (80%), у дорожніх військах — майже половина складу. Жінки були снайперами, розвідницями, зенітницями.

Чимало жінок були удостоєні звання Героїв Радянського Союзу. Так, за форсування Дніпра однією з перших звання Героя одержала санінструктор 667-го стрілецького полку 218-ї стрілецької дивізії старший сержант медичної служби Зінаїда Самсонова. 26-27 вересня 1943 року на Букринському плацдармі вона під ворожим вогнем винесла 30 поранених бійців і сама евакуювала їх на лівий берег.

Найбільше серед жінок, що отримали звання Героїв Радянського Союзу, було льотчиць. Цього високого звання удостоєні 83 жінки-льотчиці. Серед них — 25 льотчиць, що служили жіночому авіаційному полку, так звані «Нічні відьми». Одна з них — українка Поліна Гельман.

Текст №2

Зі спогадів снайпера Ю. Жукової

У Східній Пруссії за день доводилося відбивати по 6-8 атак фашистів. В окопи пішли всі: лікарі, медсестри, поранені, контужені. Харчуватися не було чим, уночі під обстрілом на полі іноді вдавалося назбирати відро мерзлої картоплі. Не вистачало боєприпасів. Радянські війська прорвали оточення, коли в нас залишилося по 2 патрони — один для німця, другий для себе.

Текст №3

Крім безпосередньої участі в бойових діях, жінки взяли на себе весь тягар праці в тилу: на заводах і фабриках, на будівництві й транспорті, на полях і фермах. Вони виконували всю важку роботу, якою раніше опікувалися чоловіки. Крім того, жінки годували та виховували дітей, облаштовували житло. Під час війни вони виконували і жіночу, і чоловічу роботу, залишаючись малозахищеною та вразливою частиною суспільства. Лише через багато років жінки досягли рівноправності в політичній, економічній та соціальній сферах.

Повідомлення учнів

• Розкажіть про подвиги жінок-військових: Валентини Гризодубової, Марії Доліної, Людмили Павличенко та ін.

Робота з ілюстраціями

• Розгляньте фотографії на с. 30 підручника та подані нижче й опишіть побут жінок в умовах війни.

Льотчиці 46-го гвардійського жіночого нічного бомбардувального полку, які брали участь у боях за звільнення Криму та Білорусії

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

Захист есе

Учні презентують есе за темою: «Зміна ролі чоловіка і жінки в повсякденному житті в умовах війни».

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Опрацювати текст підручника, відповісти на запитання і виконати завдання до нього.

• Підготувати повідомлення про Берлінську операцію.

 

docx
Додано
11 вересня 2023
Переглядів
456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку