Конспект уроку з всесвітньої історії для 6 класу на тему "Давній Китай"

Про матеріал
- проаналізувати природно-географічні умови Китайської цивілізації; / інформаційно-просторова - охарактеризувати життя давніх китайців; / інформаційна - дати уявлення про особливості суспільного ладу Китаю; / інформаційно-просторова - розкрити історичну необхідність та причини виникнення найдавніших китайських цивілізацій та імперій; / інформаційна - показувати на карті місце розташування Давнього Китаю; / просторова
Перегляд файлу

План-конспект з предмета «Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс)»

Урок  26                                                                             Дата 15.03.2021                                                                   6 клас

Тема: Давній Китай.

Мета:

навчальна:

  • проаналізувати природно-географічні умови Китайської цивілізації; / інформаційно-просторова 
  • охарактеризувати життя давніх китайців; / інформаційна
  • дати уявлення про особливості суспільного ладу Китаю;  / інформаційно-просторова
  • розкрити історичну необхідність та причини виникнення найдавніших китайських цивілізацій та імперій; / інформаційна

- показувати на карті  місце розташування Давнього Китаю; / просторова

           розвивальна:

  • удосконалювати навички роботи з історичними картами; /інформаційно-просторова
  • продовжувати роботу з текстом (джерелом) підручника і складати план; / логічна
  • пояснювати і доречно вживати поняття «Піднебесна країна», «імперія Цінь», «Імперія Хань», «Великий шовковий шлях»;  / аксіологічна
  • визначати особливості давньокитайської писемності; /інформаційно
  • характеризувати відкриття та винаходи давніх китайців, використовуючи візуальні джерела; /інформаційно-просторова

- закріпити знання учнів, набуті під час вивчення навчального матеріалу (на основі письмових відповідей, вправи «Знаю нове», і розв’язування головоломки «Давній Китай»); / логічна

           виховна:

  • висловлювати міркування про місце давньокитайської цивілізації в історії стародавнього світу та внесок Давнього Китаю до скарбниці досвіду людства( рубрика «Мислю і творю»); / хронологічно-логічна
  • формувати інтерес до вивчення минулого людства( робота з кросвордом); / просторово-аксіологічна

  - формувати навички роботи з ілюстраціями в підручнику («карта Давній Китай, Великий Китайський мур, Конфуцій», ); / інформаційна

- формувати критичне мислення (на основі запитань до тексту параграфа «Що, де, коли, чому?»); / логічна

- виховувати вміння працювати в колективі (вправа «Перекладач», кросворд, метод «Ланцюжка», «Таємнича скринька», «Рибалка».) ;/ хронологічно-логічна

- формувати комунікативну компетентність шляхом усних відповідей, міркувань («Асоціативний кущ», «Мозковий штурм», «Доповни речення»); / мовленнєва

            - виховувати інтерес до вивчення історії давніх цивілізацій. / громадянська

Тип уроку: комбінований

Обладнання:   підручник (автори: І. Щупка, О. Бурлака, І. Піскарьова) , історична карта, атлас, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми.

Основні дати: ІІІ тис. до н.е – правителем Піднебесної був  Юя Великий;

                           221-207 рр. до н.е. – імперія Цінь;

                          

Основні терміни: «Хуанхе», «Янцзи», Піднебесна, ранги, конфуціанство, даосизм, ієрогліфи, каліграфія, акупунктура, Великий Китайський мур.

Основні історичні постаті: Юя Великий, Цінь Ши Хуан-ді, Конфуцій, Лао-цзи. 

План уроку

  1. Формування цивілізації Давнього Китаю.
  2. Перші держави в Китаю.
  3. Ранги в китайському суспільстві.
  4. Культурна спадщина Китаю.

 

 

Хід уроку

Доза часу

Етап уроку

Навчально-виховна діяльність вчителя

Навчально-виховна діяльність учня

Примітки

3 хв

І. Організаційний

Привітання з учнями, перевірка присутніх

https://3.bp.blogspot.com/-gTGJAz4giKk/UQUZzbisN8I/AAAAAAAAAAM/V-yDPHz13pk/s1600/Smiley.svg.png Доброго ранку!!!

Я, радо вітаю Вас на нашому уроці.

Бажаю усім, щоб до кожного з вас

Завітало натхнення сьогодні у клас,

І збудило бажання здобути знання

Щоб потім життям ви не йшли навмання

 

 

 

 

7 хв

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 

Письмова робота

1. Хмаринки слів до теми «Давня Індія»

 

C:\Users\123\Desktop\Downloads\хмар 19.07\V formie sierdtsa (1) (1).jpg

Завдання:

Виписати слова і вміти їх пояснити.

  1. Що таке касти? Варни?
  2. Назвіть основні варни.
  3. Поясніть зміст термінів.
  4. До якої варни належав раджа?

 

  1.  Бесіда за запитаннями підручника.
  • Де і коли виникла перша цивілізація в Індії? Які території належали імперії Маур'їв?
  • Які зміни відбулися в Індії з приходом арійський племен? Як виникла імперія Маур'їв?
  • Якими діями уславився цар Ашока?

 

  1.  Хвилинка-цікавинка. (робота в парах)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\5. Перші європейські цивілізації\Давня Індія\ождо.png

  • Розгадайте кросворд.
  1. Одне із найдавніших поселень Індії. (Хараппа)
  2. Джерело багатства держави Ашоки. (податки)
  3. Хто захопив владу у Магадзі наприкінці 4 ст. до н.е.? (Чандрагупта)
  4. Гори, що відділяють Індію від Тибету. (Гімалаї)
  5. «Те, на чому тримається світ». (дхарма)
  • Яке слово отримали? (акула)
  • А чи водяться в річках Індії акули?

Повідомлення учнів. (робота в Інтернеті)

В річці Ганг живуть акули. Причому прісноводна Гангзька акула - вкрай небезпечний хижак, що славиться любов'ю до людського м'яса. Цілком можливо, що ця звичка з'явилася в акули завдяки численним недоспаленим трупам, які плавали в річці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

логічна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

логічна

 

аксіологічна

 

 

 

 

 

 

логічна

 

 

 

аксіологічна

 

 

 

 

 

3 хв

ІІІ. Мотиваційний етап

 

- Робота з візуальними джерелами.   

Розгадайте ребус (робота в парах, кожній парі дається ребус і учні записують свої відповіді на дошці)

 

(Китай)

(Піднибесна)

 

(Шовк)

(Папір)

(Янцзи)

(Хуанхе)

Оголошення теми та мети уроку.

Вчитель. Молодці!!! Добре Ви здогадалися, що на сьогоднішньому уроці ми з Вами будемо говорити саме про Китай.  / логічна

1.Як називали китайці свою країну?

2. Робота з підручником ст.86;

3. Що це  означало?

 

 

 

 

 

Логіка

 

 

 

 

 

 

2 хв

ІV. Актуалізаційний етап

 

1. Яку епоху ми зараз вивчаємо?

2. Які характерні риси цієї епохи?

3. Вправа «Асоціативний кущ» (всі учні)

4.Як ви розумієте поняття «традиційне суспільство»?

 

 

 

 

хронологічна

 

логічна

(запис на дошці)

20 хв

V. Етап вивчення нового матеріалу

Робота з картою, атласом.

Діємо: практичні завдання, стор. 86 /просторова

 

 

Стародавній Китай - Всесвітня історія. Історія України. 6 клас. ГоловановСтародавній Китай - Всесвітня історія. Історія України. 6 клас. Голованов

 

 

 

 

 

 

 

Перші держави в Китаї

Розповідь вчителя супроводжується роботою із схемою

 

Завдання

1.Поміркуйте, як таке велике будівництво могло вплинути на державу.

2. Чи допомагав Великий Китайський мур у захисті від ворогів.

3.Знайдіть історичні факти які це підтверджують.

 

 

 

Робота в парах.

-Перейдіть за посиланням та ознайомтеся з інформацією.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\13. Формування Китайської цивілізації\qr-code.png

Завдання

Чому шовк дуже популярний серед людей?

 

Ранги  в китайському суспільстві

 

Робота зі схемою. (прикріплюється на дошці)

  • Розгляньте схему.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\13. Формування Китайської цивілізації\Drthstey.jpg

 

  • У чому намагається переконати  читача автор цього тексту?

Завдання

  • Читання «Ланцюжком»
  • Хто такий Конфуцій?
  • Коли він жив? Яке століття?
  • Які ідеї конфуціанства вам припали до душі?
  • Яку роль конфуціанство відігравало в забезпеченні суспільного ладу в Китаї?

 

 

 

 

 

Культурна спадщина Китаю

Розповідь вчителя

 

 

 

Робота в парах

Складіть стислу розповідь про культурну спадщину Китаю.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  Визначте за допомогою карти «Давній Китай», на берегах яких річок формувалася давньокитайська цивілізація.

2. В якій частині світу знаходиться Китай? А в якій частині Азії?

3.Опишіть географічне положення Китаю та кліматичні особливості;

4.Визначте, як називаються найбільші річки Китаю. Де вони беруть свій початок і куди впадають?

5.Де знаходиться Велика Китайська стіна? Якою, на вашу думку, могла б бути головна причина її спорудження?

6.Знайдіть на карті і назвіть давні держави, що існували на території Китаю.

Складання опорного конспекту

Географічне положення Давнього Китаю

Зразок.

Східна Азія – між морями Тихого океану і горами Тибет

• На північному сході – Східнокитайська рівнина

• Центральна частина – гористо–лісиста

 

                                                                                                                              

Робота з підручником, стор.87 (учні опрацьовують вибірково матеріал підручника)

Вправа «Що, де, коли, чому?

Завдання

  1. Складіть хронологічну таблицю подій Давнього Китаю.
  2. Назвіть правителів Давнього Китаю.

Рубрика «Пізнавально і цікаво» і запитання до документу.

 

 

 

 

 

 

Робота з ілюстрацією . Великий Китайський мур.

Робота з хронологічними задачами

1. У 1974 році була знайдена гробниця імператора Цінь Шіхуанді. Підрахуйте, скільки часу минуло між цим відкриттям та початком правління Цінь Шіхуанді.

2. Династія Хань правила в Китаї 400 років. Визначте хронологічні рамки правління цієї династії, якщо відомо, що останній імператор династії Хань зрікся престолу у 220 р. до н.е.

 

Робота з історичним джерелом, стор. 87.

І перегляд відео

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рубрика «Перекладач»

Завдання

  • Виписати до зошита незнайомі слова з підручника стор.88 і їх пояснення (вчитель допомагає)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рубрика «Поміркуймо разом»

 

Робота з підручником стор. 88

 

 

«Рибалка».  Виловити рибку з цифрами із скриньки .

(учні виловлюють дату і вказують, що вона означає)

221р до н. е. - утворення єдиної китайської держави.

207 р. до н. е. кінець правління Цінь- Шіхуанді.

220 р. - останній імператор династії Хань зрікся престолу.

551 - 479 р. до н. е - роки життя китайського філософа Конфуція.

10м.- висота китайської стіни.

 

Робота з підручником (с.89) і розповідь вчителя.

Вибіркове читання

Вправа «Мозковий штурм»

-Чим ми користуємося і сьогодні з винаходів китайців?

Завдання.

Таємнича  скринька — подарунок людству від  китайців. (Дві держави Індія і Китай)

 Індія: шахи, цифри, число 0, релігію буддизм.

Китай: порох, шовк, компас, папір, порцеляну, (все це лежить у скриньці. Вийняти і розкласти  по країнах)

 

Рубрика «Перекладач»

Завдання

  • Виписати до зошита незнайомі слова з підручника стор.89 і їх пояснення (вчитель допомагає)

 

 

Запитання до прочитаного

  • Що таке Даосизм?
  • Хто є автором?
  • Назвіть пам’ятки давньокитайської культури?
  • Розгадайте ребус

Як називалася китайська писемність?

 

(ієрогліфи)

 

 

 

просторова

 

 

 

 

 

 

 

інформаційна

мовленнєва

 

 

логічна

 

 

 

інформаційна

хронологічна

 

логічна

 

 

 

 

інформаційна

 

 

хронологічна

 

 

логічна

 

 

інформаційна

логічна

 

 

 

 

 

 

 

 

інформаційна

логічна

хронологічна

 

 

 

 

 

 

 

просторова

 

логічна

 

інформаційна

 

 

логічна

 

 

 

інформаційна

 

 

логічна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

логічна

 

 

 

 

 

 

 

6 хв

VІ.Систематизація знань

 

Кросворд «Стародавній Китай»

Робота в групах (клас ділиться на 3 групи)

Група 1. (найбільш сильнішим)

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання

По вертикалі:

  1. Як дуже  часто називають країну Китай?    (Піднебесна)
  1. Міфічний символ Китаю. (дракон)
  2. Ким був Сима Цянь? (істориком)
  1. При якій династії почали будувати Великий китайський мур? (Цінь)
  2.  Яку річку китайці називали «Жовта ріка»? (Хуанхе)

По горизонталі:

  1.  «Син Неба» в Китаї. (імператор).
  2. Винахід китайців для визначення коливань земної поверхні. (сейсмограф)
  1. Філософське вчення, яке виникло у Китаї V-ІІІ ст. до н.е., пізніше стало релігією. (даосизм)
  1. Яку річку китайці називали «Блакитна ріка»? (Янцзи)
  2. Винахід, який китайці використовували для виробництва феєрверків. (порох)

 

 

Група 2.

Вправа «Снігова куля»

1 – й учень класу називає відомий йому термін чи дату з даної теми , 2 – й повторює і говорить свій термін , 3 – й називає вже три терміни і т.д.

Група 3.

 

Знайдіть та виправте помилку: (якщо лишитьс час)

 

1.Для захисту від нападників імператор Китаю наказав побудувати грандіозну споруду Вавилонську вежу. (Велику Китайську стіну)

 2.Священна книга давніх індійців Біблія. (Веди)

  1. Давні китайці писали клинописом. (Ієрогліфами)

 

 

 

 

 

логічна

інформаційна

 

 

 

аксіологічна

мовленнєва

 

просторова

3 хв

VІІ. Висновки

На північний схід від Індії простяглася Велика Китайська рівнина. Колискою китайської цивілізації є країна, що лежить у долинах великих рік Хуанхе та Янцзи. Зі сходу Китай омивається Тихим океаном. На заході засніжені вершини Гімалаїв і Тянь-Шаню та безжиттєві пустелі відділяють його від інших країн. Із півдня цю землю оточують непрохідні ліси. Через це китайці вважали, що вони живуть у центрі землі, і називали свою країну «серединною». Китай — найбільша країна Стародавнього світу і найбільш розвинена. Китайськими виходами ми користуємося і сьогодні.

 

VІІІ. Рефлексія (1 хв.)

Вчитель. Діти, а які враження у Вас від сьогоднішнього уроку.

  • Я вмію…
  •  Я знаю …
  •  Мене навчили …
  •  Я можу довести, що …

 

 

Інформаційна

хронологічно-логічна

 

мовленнєва

1 хв

VІІІ. Домашнє завдання

 

  1. За параграфом  підручника  § 21 виконати завдання на ст.90 (2 і 7)
  2. Творче завдання (за бажанням) – створити модель Великої китайської стіни.

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 листопада 2021
Переглядів
4384
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку