План-конспект з предмета «Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс)»
Урок 26 Дата 15.03.2021 6 клас
Тема: Давній Китай.
Мета:
навчальна:
- показувати на карті місце розташування Давнього Китаю; / просторова
розвивальна:
- закріпити знання учнів, набуті під час вивчення навчального матеріалу (на основі письмових відповідей, вправи «Знаю нове», і розв’язування головоломки «Давній Китай»); / логічна
виховна:
- формувати навички роботи з ілюстраціями в підручнику («карта Давній Китай, Великий Китайський мур, Конфуцій», ); / інформаційна
- формувати критичне мислення (на основі запитань до тексту параграфа «Що, де, коли, чому?»); / логічна
- виховувати вміння працювати в колективі (вправа «Перекладач», кросворд, метод «Ланцюжка», «Таємнича скринька», «Рибалка».) ;/ хронологічно-логічна
- формувати комунікативну компетентність шляхом усних відповідей, міркувань («Асоціативний кущ», «Мозковий штурм», «Доповни речення»); / мовленнєва
- виховувати інтерес до вивчення історії давніх цивілізацій. / громадянська
Тип уроку: комбінований
Обладнання: підручник (автори: І. Щупка, О. Бурлака, І. Піскарьова) , історична карта, атлас, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми.
Основні дати: ІІІ тис. до н.е – правителем Піднебесної був Юя Великий;
221-207 рр. до н.е. – імперія Цінь;
Основні терміни: «Хуанхе», «Янцзи», Піднебесна, ранги, конфуціанство, даосизм, ієрогліфи, каліграфія, акупунктура, Великий Китайський мур.
Основні історичні постаті: Юя Великий, Цінь Ши Хуан-ді, Конфуцій, Лао-цзи.
План уроку
Хід уроку
Доза часу |
Етап уроку |
Навчально-виховна діяльність вчителя |
Навчально-виховна діяльність учня |
Примітки |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 хв |
І. Організаційний |
Привітання з учнями, перевірка присутніх Я, радо вітаю Вас на нашому уроці. Бажаю усім, щоб до кожного з вас Завітало натхнення сьогодні у клас, І збудило бажання здобути знання Щоб потім життям ви не йшли навмання
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 хв |
ІІ. Перевірка домашнього завдання |
|
Письмова робота 1. Хмаринки слів до теми «Давня Індія»
Завдання: Виписати слова і вміти їх пояснити.
Повідомлення учнів. (робота в Інтернеті) В річці Ганг живуть акули. Причому прісноводна Гангзька акула - вкрай небезпечний хижак, що славиться любов'ю до людського м'яса. Цілком можливо, що ця звичка з'явилася в акули завдяки численним недоспаленим трупам, які плавали в річці.
|
логічна
логічна
аксіологічна
логічна
аксіологічна
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 хв |
ІІІ. Мотиваційний етап |
- Робота з візуальними джерелами. Розгадайте ребус (робота в парах, кожній парі дається ребус і учні записують свої відповіді на дошці)
(Китай)
(Піднибесна)
(Шовк)
(Папір)
(Янцзи)
(Хуанхе) Оголошення теми та мети уроку. Вчитель. Молодці!!! Добре Ви здогадалися, що на сьогоднішньому уроці ми з Вами будемо говорити саме про Китай. / логічна 1.Як називали китайці свою країну? 2. Робота з підручником ст.86; 3. Що це означало?
|
|
Логіка
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 хв |
ІV. Актуалізаційний етап |
|
1. Яку епоху ми зараз вивчаємо? 2. Які характерні риси цієї епохи? 3. Вправа «Асоціативний кущ» (всі учні) 4.Як ви розумієте поняття «традиційне суспільство»?
|
хронологічна
логічна (запис на дошці) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 хв |
V. Етап вивчення нового матеріалу |
Робота з картою, атласом. Діємо: практичні завдання, стор. 86 /просторова
Перші держави в Китаї Розповідь вчителя супроводжується роботою із схемою
Завдання 1.Поміркуйте, як таке велике будівництво могло вплинути на державу. 2. Чи допомагав Великий Китайський мур у захисті від ворогів. 3.Знайдіть історичні факти які це підтверджують.
Робота в парах. -Перейдіть за посиланням та ознайомтеся з інформацією.
Завдання Чому шовк дуже популярний серед людей?
Ранги в китайському суспільстві
Робота зі схемою. (прикріплюється на дошці)
Завдання
Культурна спадщина Китаю Розповідь вчителя
Робота в парах Складіть стислу розповідь про культурну спадщину Китаю.
|
1. Визначте за допомогою карти «Давній Китай», на берегах яких річок формувалася давньокитайська цивілізація. 2. В якій частині світу знаходиться Китай? А в якій частині Азії? 3.Опишіть географічне положення Китаю та кліматичні особливості; 4.Визначте, як називаються найбільші річки Китаю. Де вони беруть свій початок і куди впадають? 5.Де знаходиться Велика Китайська стіна? Якою, на вашу думку, могла б бути головна причина її спорудження? 6.Знайдіть на карті і назвіть давні держави, що існували на території Китаю. Складання опорного конспекту Географічне положення Давнього Китаю Зразок. • Східна Азія – між морями Тихого океану і горами Тибет • На північному сході – Східнокитайська рівнина • Центральна частина – гористо–лісиста
Робота з підручником, стор.87 (учні опрацьовують вибірково матеріал підручника) Вправа «Що, де, коли, чому? Завдання
Рубрика «Пізнавально і цікаво» і запитання до документу.
Робота з ілюстрацією . Великий Китайський мур. Робота з хронологічними задачами 1. У 1974 році була знайдена гробниця імператора Цінь Шіхуанді. Підрахуйте, скільки часу минуло між цим відкриттям та початком правління Цінь Шіхуанді. 2. Династія Хань правила в Китаї 400 років. Визначте хронологічні рамки правління цієї династії, якщо відомо, що останній імператор династії Хань зрікся престолу у 220 р. до н.е.
Робота з історичним джерелом, стор. 87. І перегляд відео
Рубрика «Перекладач» Завдання
Рубрика «Поміркуймо разом»
Робота з підручником стор. 88
«Рибалка». Виловити рибку з цифрами із скриньки . (учні виловлюють дату і вказують, що вона означає) 221р до н. е. - утворення єдиної китайської держави. 207 р. до н. е. кінець правління Цінь- Шіхуанді. 220 р. - останній імператор династії Хань зрікся престолу. 551 - 479 р. до н. е - роки життя китайського філософа Конфуція. 10м.- висота китайської стіни.
Робота з підручником (с.89) і розповідь вчителя. Вибіркове читання Вправа «Мозковий штурм» -Чим ми користуємося і сьогодні з винаходів китайців? Завдання. Таємнича скринька — подарунок людству від китайців. (Дві держави Індія і Китай) Індія: шахи, цифри, число 0, релігію буддизм. Китай: порох, шовк, компас, папір, порцеляну, (все це лежить у скриньці. Вийняти і розкласти по країнах)
Рубрика «Перекладач» Завдання
Запитання до прочитаного
Як називалася китайська писемність?
(ієрогліфи)
|
просторова
інформаційна мовленнєва
логічна
інформаційна хронологічна
логічна
інформаційна
хронологічна
логічна
інформаційна логічна
інформаційна логічна хронологічна
просторова
логічна
інформаційна
логічна
інформаційна
логічна
логічна
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 хв |
VІ.Систематизація знань |
|
Кросворд «Стародавній Китай» Робота в групах (клас ділиться на 3 групи) Група 1. (найбільш сильнішим)
Запитання По вертикалі:
По горизонталі:
Група 2. Вправа «Снігова куля» 1 – й учень класу називає відомий йому термін чи дату з даної теми , 2 – й повторює і говорить свій термін , 3 – й називає вже три терміни і т.д. Група 3.
Знайдіть та виправте помилку: (якщо лишитьс час)
1.Для захисту від нападників імператор Китаю наказав побудувати грандіозну споруду Вавилонську вежу. (Велику Китайську стіну) 2.Священна книга давніх індійців Біблія. (Веди)
|
логічна інформаційна
аксіологічна мовленнєва
просторова |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 хв |
VІІ. Висновки |
На північний схід від Індії простяглася Велика Китайська рівнина. Колискою китайської цивілізації є країна, що лежить у долинах великих рік Хуанхе та Янцзи. Зі сходу Китай омивається Тихим океаном. На заході засніжені вершини Гімалаїв і Тянь-Шаню та безжиттєві пустелі відділяють його від інших країн. Із півдня цю землю оточують непрохідні ліси. Через це китайці вважали, що вони живуть у центрі землі, і називали свою країну «серединною». Китай — найбільша країна Стародавнього світу і найбільш розвинена. Китайськими виходами ми користуємося і сьогодні.
|
VІІІ. Рефлексія (1 хв.) Вчитель. Діти, а які враження у Вас від сьогоднішнього уроку.
|
Інформаційна хронологічно-логічна
мовленнєва |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 хв |
VІІІ. Домашнє завдання |
|
|
|