Предмет: Я досліджую світ
Тема: Ми – пасажири
Мета: формування в учнів уявлення про те, хто такі пасажири; ознайомити з правилами безпечної поведінки пасажирів; привчати дітей бути гарними, вихованими пасажирами; розширити уявлення про транспорт своєї місцевості, його призначення; створити дружню атмосферу; активізувати пізнавальну діяльність дітей, розвивати самостійне мислення, уяву; розвивати зв’язне мовлення дітей, пам'ять, увагу, фантазію, критичне мислення.
Очікувані результати:
Обладнання: дидактичний матеріал; відеоматеріал
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційна частина
1. Ранкове коло
1.1Вітання.
Привіт, друже! (Кивок голови одному сусідові.)
Привіт, друже! (Кивок голови іншому сусідові.)
Руку мені дай, і я тобі дам! (Простягає руку одному й іншому.)
І буде весело нам.
Скажемо ми дружно
На весь білий світ:
Сонце, привіт!
Друже, привіт!
1.2 Новини дня.
- Діти, давайте з вами визначимо і скажемо сьогоднішню дату, день тижня, назву тижня та погоду.
1.3. Обмін інформацією
- Як діти добралися до школи? ( Відповідь кожної дитини)
- Хто йшов пішки? (піднять руку)
- Кого привезли на машині? (поплескайте в долоні)
- Хто приїхав на автобусі? (Поплигайте на носочках)
- Хто переходив дорогу або перехрестя, коли йшов до школи? (Присядьте навколішки)
1.4 Групове заняття
Гра « Впізнай транспорт по звуку» (картка)
-«Біля дороги потрібно не лише уважно дивитися, але й слухати. Зараз ми пограємо. Я вмикатиму звук, а ви скажете, що це (після кожного звуку натискайте на паузу)»
- Діти, звуки чого ми щойно слухали? (звуки машини, автобуса, тролейбуса і т.д)
- Як назвати слова-відповіді одним словом? (транспорт)
Інформаційна хвилинка:
Слово «транспорт» увійшло у нашу мову в 1720 році, коли російський цар Петро І уклав перший Морський устав (правила для моряків). Тоді транспортами називали кораблі для перевезення вантажу. Тепер транспортом ми називаємо не лише вантажні кораблі, а й іншу техніку для перевезення вантажів і пасажирів. Транспорт буває водний, повітряний, залізничний та автомобільний, а ще буває підземний транспорт.
1.5. Очікування.
- Хто вважає, що урок сьогодні буде корисним, станьте біля парти.
- Хто вважає, що вам буде цікаво, поплескайте в долоні.
- Хто вважає, що на уроці ви отримаєте нові знання, що знадобляться у житті, пострибайте на двох ніжках.
- Чого ще ви чекаєте від нашого уроку?
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
Бо правила в транспорті вчимо на зубок.
Щоб проїзд наш був безпечним,
Вивчити правила доречно.
ІІІ. . Сприймання та опрацювання нового матеріалу
а)Завдання від Лося
— Розгляньте малюнки
Аби проїзд був безпечним, запам'ятайте такі правила : чекати на транспорт — автобус, тролейбус, трамвай, маршрутне таксі — треба на зупинках.
На зупинці не бігати, не галасувати, не штовхати людей. Не вибігати на проїзну частину.
б) завдання від Капатич
- Сьогодні до нас на урок повинен був завітати Капатич. Він чомусь не приїхав, але прислав листа. Послухайте і скажіть, що йому завадило до нас добратися?
8. Складання правил поводження в автобусі.
в)Завдання від Сови .
Запрошую на урок безпеки до тітоньки Сови, яка познайомить вас з правилами поведінки у транспорті.
г) Фізкультхвилинка від Кроша « Колеса автобуса крутяться».
д) Вивчення корисних порад з Їжачком. Робота в парах.
— Розгляньте та розкажіть за малюнками правила користування громадським транспортом.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
Гра-інсценізація «У транспорті».
Декілька учнів показують, як користуватися громадським транспортом. Наприклад, позначити місце зупинки . Обрати водія, який буде рухатися і зображати якийсь вид транспорту, декілька пасажирів (дитина, жінка, учень, чоловік, інвалід і т. д.). роздати ( кермо для водія, ляльку для жінки). Гра починається, кожний зображає свою роль. Інші дивляться, вказують на помилки. Потім усі разом обговорюють.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
1. Вправа. Релаксація.