Конспект уроку з ЯДС для 1 класу "Традиції Великодня . Про що розповідає писанка?"

Про матеріал
Поглибити знання дітей про традиції святкування Великодня в Україні, розкрити цінність і символіку унікального витвору української культури – писанки (крашанки);виховувати почуття поваги до культурних скарбів українського народу.
Перегляд файлу

                                         ЯДС 1 клас Тема тижня « ВЕЛИКДЕНЬ.»

Тема дня. Традиції Великодня .  Про що розповідає писанка?

 

       Мета: поглибити знання дітей про традиції святкування Великодня в Україні, розкрити цінність і символіку унікального витвору української культури – писанки (крашанки); створити умови для обміну досвідом щодо святкування Великодня, активізувати пізнавальну діяльність учнів формувати навички дослідницької діяльності, використовувати їх у повсякденному житті; виховувати почуття поваги до культурних скарбів українського народу.

      Очікувані результати :

 Учні знатимуть:
● особливості святкування Великоднього свята в Україні;
● різновиди  писанок.
та вмітимуть:
● розповідати про свято Великодня;
● брати  участь у народних звичаях та традиціях українців;
● описувати свої враження від почутого, побаченого;
● розпізнавати різновиди писанки та інші символи свята;
● створювати вироби великодньої тематики;
● дотримуватися правил безпечної поведінки під час багатолюдного святкування в приміщенні та на вулиці.

                                                                 Перебіг  заняття

1. Ранкове коло

1) Вітання. Настрій .

* Вітання жестами.

- У декого поганий настрій. Чому?

- Що ми порадимо нашим дітям, щоб поліпшити їх настрій?


* Вірш- привітання.

Доброго ранку! Доброго дня!

 Хай плещуть долоньки,

хай тупають ніжки,

працюють голівки і

сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажають всі люди, бажаю вам я.


*Гра з ЛЕГО «Візьму у праву руку, сьогодні не зіб’юсь.

                        Долонькою накрию, з сусідом поділюсь.»

*Гра  «Скринька»

- Як ви вважаєте, що у скриньці?

- А чому тут писанка?

2) Обмін інформацією. Зворотній зв’язок.

- Яке свято наближається? (Великдень).

 – Поділіть слово на склади.

- Назвіть наголошений склад.

- А коли ми будемо його святкувати?(28 квітня)

- Що таке Великдень?

- Які символи цього свята ви знаєте?

- А чи однаковим кольором фарбують писанки? Чому? (Кожен колір має значення).

3) Групове заняття.   Вправа «Склади пазли».

- А щоб дізнатися значення кольорів, ви повинні виконати таке завдання: складіть з частинок одного кольору писанку і прочитайте його значення.

- Буде 5 груп.

Правила роботи у групі.

  • Візьміть частинки писанок, об’єднайтеся у групи за кольором. Працюйте 30 секунд і прочитайте написане.( Червоний- добро, радість, життя. Голубий –небо, повітря, чистота, здоров’я. Жовтий- сонце, тепло, врожай. Зелений – весняне пробудження природи, надію, життя.  Коричневий – земля, сила землі.)               Додаток 1

Висновок. – Є різні види писанок: писанки, крашанки, дряпанки та інші.

Писанки: На поверхню яйця розтопленим воском за допомогою писачка наносять орнамент.

Крашанки :Яйця, пофарбовані одним кольором, без узорів.

Дряпанки: На пофарбованій одним тоном поверхні яйця гострим предметом видряпують узор.

Крапанки: На фарбоване яйце краплями воску наносять візерунок іншого кольору чи кольорів.

4) Щоденні новини.  (Визначення помічників. Календар погоди.)

- Сьогодні мої помічники :

- Яке сьогодні число? (24)

– Що ви можете сказати про це число?

- Скільки десятків в цьому числі? (1 дес.)

- Який місяць? (квітень)

- Який він по порядку навесні? (другий)

- Який день тижня? (середа)

-Який день тижня буде через чотири дні?(неділя)

- Розкажіть про погоду, яку ви сьогодні спостерігали за вікном, коли йшли до школи? (Діти відмічають на календарі погоди).

2.  Повідомлення теми.

- Сьогодні ви дізнаєтеся більше про писанки, свято Великодня та його святкування.

* Вправа «Крісло автора».

  • А що цікавого ви знаєте про писанки?- Хто бажає розповісти? (Виступи дітей)

*Перегляд відео. https://www.youtube.com/watch?v=SvKkDQpN8yY

*Обговорення.

- Що ж таке Великдень?

- Що повинно бути у Великодньому кошику?

- Символом чого є яйце?(сонця)

- А як потрібно себе вести в громадських місцях? (церкві)

РУХАНКА

*Робота з текстом «Писачок».                            Додаток 2

Словникова робота.

  • Діти, а чим розмальовують писанки?
  • А от перед вами лежить текст. Прочитайте його заголовок.
  • От писачок- це інструмент, який використовується при виготовленні писанок, для їх розпису.

*Читання тексту «Ланцюжком.

*Бесіда.

- Про яке свято говорилось в тексті?

- Що хотіла зробити Оленка?

- Чи здійснилась її мрія?

- Підніміть руку, ті, хто уже разом з рідними розмальовував писанки?

* Практичне завдання.

- За допомогою олівців або фломастерів розфарбуйте писанки, виріжте їх і приклейте на наше Великоднє дерево.

3. Рефлексія.

  Вправа «Займи позицію».

  • Кому було цікаво і все вдалося – підніміть цеглинку зеленого кольору.
  • Кому нецікаво або не все вдалося – підніміть цеглинку жовтого кольору.
  • У кого залишились запитання- червоного кольору.

 

Додатки

Додаток 1

Додаток 2

                                   

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Зозюк Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Радул Ольга Вікторівна
    Дякую за чудовий урок
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
5594
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку