Ранкове коло. Тема "Осінь". 5 тиждень. 1 клас

Про матеріал
1 клас. Тиждень 5. Тема "Осінь". День 1 Тема: «Ось і літо промайнуло, осінь завітала». День 2 Тема: «Осіння квітка, яка мені подобається». День 3 Тема: «Хвилинка-цікавинка» про тварин. День 4 Тема: «Подарунок другові». День 5 Тема: "Осінь в гості завітала".
Перегляд файлу

РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ

1 клас

ТИЖДЕНЬ 5

ТЕМА ТИЖНЯ: «ОСІНЬ»

День 1

Тема:  «Ось і літо промайнуло, осінь завітала».

Мета: поглибити знання дітей про  ознаки пори року осені,  познайомити учнів з назвами осінніх місяців; збагатити знання  інформацією про осінь; навчати висловлювати свою думку; виховувати бережливе ставлення до довкілля; створити хорошу дружню атмосферу.

Обладнання: Запис пісні  «Осінь, осінь, осінь»

 

Хід зустрічі

1. Привітання. Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук.

Вчитель:

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

Діти сідають у коло, взявшись за руки так, щоб утворилось «віконечко». Помічник дня розпочинає привітання через «віконечко», промовляючи слова:

« Привіт, Сергійку, я дуже скучив за тобою (і так далі по колу).

II. Обмін інформацією.

«Фото - факти», діти розповідають про літні канікули. Демонструють принесені фотографії і розповідають найцікавіші події, які відбулися з ними влітку.

На дошці малюнки про Осінь.

Вчитель: - Діти , як ви думаєте,  про що будемо говорити сьогодні?

(Про осінь)

Вчитель: Осінь – чарівниця. Вона прикрасила  золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте листя. Послухайте казочку.

КАЗКА ПРО ОСІНЬ

Жила-була на світі Осінь.  У неї були сини — Вересень, Жовтень, Листопад.

Вони жили та господарювали окремо.  Вирішила мати - Осінь відвідати кожного з них, побачити, як вони поживають.

Спочатку  зазирнула  в  господарство  старшого  сина  Вересня.  Там  вона побачила свого сина — лагідного, веселого, багатого, щедрого.

Задоволена  матуся  вирушила  далі  в  гості  до  середнього  сина.  Жовтень зустрів  її  різнобарвністю  кольорів,  золоті  килими  постелив  матері  під  ноги. Але  йому  ніколи  було  й  поговорити  зі  старенькою,  весь  час  малює  син,  усе в роботі.

Помандрувала Осінь у гості до Листопада, найменшого сина. А він струшує сердито листя з дерев, лякає пташок. Засмутилася матуся, повернулася додому стомлена й заснула міцним сном на цілий рік..

-Які осінні місяці ви знаєте ? ( вересень, жовтень, листопад )
-Чим осінь відрізняється від інших пір року ? (День стає коротшим, а ніч довша. Сонце гріє менше. Часто ідуть дощі )

III. Групове заняття

  1. Гра "Так - ні"

А зараз я вам пропоную пограти у гру "Так - ні". Я буду говорити фразу. Якщо ви погоджуєтеся  показуєте зелену цеглинку LEGO, якщо не погоджуєтеся – червону цеглинку.
1.Жовтіє листя (так)
2.Збираємо гриби (так)
3.Збираємо груші та яблука(так)
4. Часто йдуть дощі(так)
5. Одягаємо шубки (ні)
6.З дерев опадає листя (так)
7. Можна купатися у річці (ні)
8.Збираємо ожинку (ні)

На дошці з’являються назви місяців: вересень, жовтень, листопад.

1. Робота над загадками про осінні місяці

• У південний край землі
Відлітають журавлі,
Знов лункий шкільний дзвінок
Нас покликав на урок.
Як цей місяць звати?
Прошу відгадати. (Вересень)

• Кличуть нас ліси, поля, сади
Дозбирати осені плоди.
Із дерев спадає листя жовте,
То землею ходить місяць… (жовтень)

• Крапле з неба, дахів, стріх.
Дощ холодний, перший сніг.
Почорнів без листя сад.
Що за місяць? (Листопад)

Учитель
Вересень місяць добре ґаздує,
Овоч смачненький дітям дарує

(Учитель прикріплює біля вересня кошик з осінніми плодами.)

А місяць жовтень мряку розвіє,
В лісах, у садочках листя жовтіє.

(Учитель прикріплює біля жовтня вінок з осіннього листя.)

А листопад — той жалю не має.
З дерев останнє листя зриває.

(Учитель прикріплює біля листопада кетяги горобини.)

  1. Вчитель: Прослухайте  пісню «Осінь, осінь, осінь.» Висловте свої враження, вподобання щодо прослуханої пісні.

(Робота в щоденнику вражень)

IV. Щоденні новини

-Заповнення календаря природи.

-Знайомство з планом на день.

РАНКОВЕ КОЛО

1 клас

ТИЖДЕНЬ 5

ТЕМА ТИЖНЯ: «ОСІНЬ»

День 2

Тема: «Осіння квітка, яка мені подобається».

Мета: поглибити знання дітей про осінні квіти; формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження; уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

Обладнання: Малюнки осінніх квітів; запис кількох різних за характером музичних творів; різнокольорові стрічки для танку.

(Зустріч проводимо надворі – біля квітника)

Хід зустрічі

I. Привітання.

а) Вітання вчителя:

                 Ви сьогодні вже проснулись?

                 Мамі зранку посміхнулись?

                 Клас наш радо вас вітає!

                 Настрій кожен гарний має?

                 Станьмо разом в дружне коло!

                 Привітай нас, рідна школо!

                 Добрий день! (Учні вітаються, стають у коло.)

Вчитель: Сьогодні нашу ранкову зустріч ми проведемо на шкільному подвір'ї біля квітника. Як ви думаєте, про що  будемо говорити? (Учні висловлюють свої припущення.)

б)коло вітань:

Вчитель: Які осінні квіти вам подобаються?  Ми з вами привітаємося так:

  • Марійко, мені подобається …, а яка квітка подобається тобі?

II. Обмін інформацією

(Діти об’єднуються у групи залежно від того, яка осіння квітка їм подобається)

Вчитель: Обговоріть у групі, чому саме ця квітка вам подобається.

б)  Розучування віршика:

Чорнобривці 
Гарні квіти біля хати 
Навесні садила мати. 
Чорнобривці чорноброві 
Квітнуть в тиші вечоровій. 
Чорнобривці чарівні 
Так і просяться в пісні.

(Заучування  вірша. Потім  за  бажанням  діти  декламують  вивчений   вірш).

III. Групове заняття

1. Гра «Впізнай квітку».

Вчитель описує осінню квітку. Учні повинні здогадатися,  яку квітку описує вчитель і назвати її. Вчитель віддає малюнки цих квітів учням. Учні у класі створюють виставку малюнків «Осінні квіти».

а)    Від червня до жовтня цвітуть ці квіти на клумбах біля нашої школи. Вони мають своєрідний аромат. На стеблах з пуп'янків розцвітають жовто-коричневі

квітки. Ці квіти – один із символів нашого народу. Вони оспівані у піснях, казках, легендах.  (Чорнобривці)                                                            C:\Users\Ан\Desktop\mikola-singhayivs-kii-virsh-chornobrivtsi_2.jpeg

б) Це –  квіти осені. Вони цвітуть увесь вересень і нагадують зірку з багатьма променями світла, що розходяться в усі боки. Вони бувають маленькі та великі, з гострими пелюстками, білого, рожевого, бордового, фіолетового, червоного, помаранчевого кольору. А її пелюстки можуть пишно стирчати, наче голки в їжака, а можуть охайним віночком оточувати серцевинку. На свято Першого вересня школярі зазвичай дарують вчителям букети цих квітів. (Айстри)

C:\Users\Ан\Desktop\images (2).jpg

в) Хтось дав цій квітці дуже вишукане ім’я. Колір цих квітів буває різним: ніжно-жовтим або жовтогарячим. А ще фіолетовим, білим, ліловим, бузковим... Так, і червоним він теж буває. За формою квітка велика, кругла та пишна. В неї дуже багато пелюсток, що звужуються на кінцях. Коли вона зовсім розквітне, розкривається. Осінні дощі розтріпують її пелюстки та поступово хилять донизу  тонку довгу стеблину. Якщо зрізати квітку, то виявиться, що всередині стеблинки пустота. Сама ніжна та гарна квітка, яка, проте, не лякається холоду, є королевою осіннього саду. (Жоржини)

C:\Users\Ан\Desktop\ZHorzhyny-pravyla-vyroshchuvannya.jpg

г) Ця квітка зацвітає у вересні. Вона справжня сміливиця, адже їй не страшні прохолодні осінні дні. Вона милує наш погляд своїми різнобарвними пухнастими квітами. Вони білі, жовті, рожеві, фіолетові. Деякі види мають лікувальні властивості. (Хризантема)

C:\Users\Ан\Desktop\WhiteChrysanthemum.jpg

2. Гра "Танок квітів"

 – Уявіть, що кожен з вас – це квіточка, яка вам подобається. Квіточка здатна рухатися у будь-якому напрямку, а ще вона полюбляє танцювати під музику. Вчитель вмикає один за одним кілька різних за характером музичних творів, і діти зі стрічками в руках або без них роблять на місці різні рухи, перевтілившись у квіточки.

3. Вправа «Відкритий мікрофон»

Діти у колі по черзі діляться враженнями від заняття.

4. Робота в щоденнику вражень.

IV. Щоденні новини

-Повторення віршика.

-Заповнення календаря.

-Знайомство з планом на день .

РАНКОВЕ КОЛО

1 клас

ТИЖДЕНЬ 5

ТЕМА ТИЖНЯ: «ОСІНЬ»

День 3

Тема: «Хвилинка-цікавинка» про тварин.

Мета: поглибити знання дітей про тварин; формувати вміння висловлювати свої думки і почуття з приводу переглянутих  простих медіатекстів; сприймати монологічне висловлювання; уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

Обладнання: відеоролик «Як звірі готуються до зими»; малюнки тварин; запис пісні «Чому ведмідь взимку спить».

Хід зустрічі

I. Привітання.

а)Ранкове вітання:

                   Встаньте, дітки, всі рівненько,

                   Посміхніться всі гарненько.

                   Посміхніться всі до мене,

                   Посміхніться і до себе.

                   Привітайтесь: Добрий день!

                   Хай гарно розпочнеться новий день!

б)Коло вітань:

 Вчитель: - Діти, а ви любите тварин? Тоді будемо вітатися таким чином…

Діти вітаються:

-Я, Софійка, моя улюблена тваринка … тому, що….  А твоя? (і так далі по колу)

II. Обмін інформацією

а) Вчитель: - Діти, а де живуть всі ці тварини? (Деякі тварини живуть в лісі, а деякі – вдома.) - Як називають тварин, які живуть вдома і за ними доглядають люди?(Свійські тварини) – А як називають тварин, що живуть у лісі? (Дикі тварини або звірі.)

- Зовсім скоро настане зима. Засипе все навкруги білим пухнастим снігом. Стане холодно від лютих морозів. Важко буде і тваринам в лісі. Тому звірі вже зараз починають готуватися до зими. Давайте подивимося, як вони це роблять.

 ( Перегляд відеоролика «Як звірі готуються до зими»)

- Чому звірі готуються до зими?

- Як вони пристосувалися до неї?

б) Вчитель пропонує дітям відгадати загадки:

  • Не ходжу, а скачу я:

          Через поле навмання

           Перегнав би я коня.

          Я страшенний боягуз,

          Всіх на світі я боюсь. (Заєць)

  • Я руда, низького зросту,

Хитра я і довгохвоста.

 На курей я вельми ласа –

В них таке смачненьке м'ясо…

 Вовку-брату я сестриця,

А зовуть мене… (Лисиця)

  • Гостроносий і малий,

 Сірий, тихий і незлий.

 Вдень ховається.

 Вночі йде шукать собі харчі.

Весь із тонких голочок.

Як він зветься?... (Їжачок)

  • Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кошлатий:

 Одягнувся в кожушину,

Мед шукає і ожину.

Літом любить полювати,

А зимою — в лігві спати.

Як зачує він весну —

Прокидається від сну. (Ведмідь)

  • Він ікластий і сердитий,

Дуже любить землю рити.

Жолуді весь час шукає

 Й малюків смугастих має. (Кабан)

  • По гілках вона стрибає.
    Хоч сама мала на зріст,
    Та великий має хвіст.
    Як намисто, оченята.
    Хто це? Спробуй відгадати. (Білка)

(Вчитель вивішує на дошці малюнки-відгадки.)

— Які з цих тварин змінюють забарвлення хутра?
— Які з цих тварин готують запаси кормів?
— Які з цих тварин готуються до зимової сплячки?

в) Хвилинка-цікавинка

Чому ведмеді засинають на зиму?

 Тільки-но вдарять перші морози, головний сонько лісу поспішає до барлогу. Там він міцно спить з кінця листопада і аж до квітня. Та що змушує ведмедя засинати на зиму? Невже холод? Але ж зайці не сплять, і вовки не сплять, і олені. Основна причина зимової сплячки ведмедів — відсутність їжі.

На відміну від білок, ведмеді не роблять запасів на зиму, тож сплячка — єдиний шанс вижити, коли у природі немає їхніх улюблених ласощів: фруктів, ягід, жолудів, горіхів, кедрових шишок і трав’янистих рослин. Протягом літа ведмідь ґав не ловить: наїдається від пуза та накопичує жир. З настанням холодів ведмеді шукають барліг. Цікаво, що ведмеді ніколи не сперечаються за місце в барлогу: якщо дім уже зайнятий, лахматий здоровань іде геть. Перед тим, як залягти у барліг, ведмідь старанно «заплутує сліди» — петляє лісом, ходить буревалами і навіть іде задом наперед. Протягом 5–7 місяців ведмідь не їсть і не п’є, спокійно відпочиваючи у своєму земляному будинку. C:\Users\Ан\Desktop\f187fb57f6085e8adc652cfcdd530e99.jpg

 

III. Групове заняття

а) Логічна вправа «Тварини восени».

Вчитель пропонує учням описати свою улюблену тварину, не називаючи її, щоб інші могли її розпізнати.

б) Музична вправа під пісню «Чому ведмідь взимку спить» (https://www.youtube.com/watch?v=qHmzks5xgcY)

Слова: О. Коваленков

Музика: Л. Кніппер

 


По галявці лісовій,

Як мороз був міцний,

Йшов ведмідь в затишок свій

В теплій шубі хутряній.

До свого ішов барлога,

Не збиваючись з дороги,

Як проходив через міст,

Став лисиці він на хвіст.

 

Здійняла лисиця крик,

Зашумів темний ліс,

І ведмідь злякався, втік,

На сосну стару поліз.

На сосні веселий дятел

Білці хатку конопатив,

Він сказав: "Ходить навчись

І куди стаєш – дивись!"

 

Тоді вирішив ведмідь:

Як зима – треба спать,

По стежинах не гулять,

На хвости не наступать.

У барлозі він без страху

Взимку спить під сніжним дахом

І радіє неспроста,

Що родився без хвоста.


в) Заповнення щоденника вражень.

IV.Щоденні новини

-Заповнення календаря.

-Знайомство з планом на день .

 

РАНКОВЕ КОЛО

1 клас

ТИЖДЕНЬ 5

ТЕМА ТИЖНЯ: «ОСІНЬ»

День 4

Тема: «Подарунок другові»

Мета: поглибити знання дітей про ознаки осені; формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження; уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

Обладнання: відеоролик «Щедра осінь»; запис пісні «Наша осінь щедра»; малюнки овочів, фруктів, грибів, кошика.

Хід зустрічі

I. Привітання.

1. Вчитель: Я пропоную дівчаткам сісти у колі так, щоб між ними залишилися вільні місця. А тепер хлопчики приєднаються до нашого дружнього ранкового кола, зайнявши вільні місця.

Доброго ранку – сонце привітне!

Доброго ранку – небо блакитне!

Доброго ранку – в небі пташки!

Доброго ранку – зелені дубки!

Доброго ранку – люди привітні!

Я всім бажаю, щоб посмішки квітли!

Вчитель: - Чи любите ви отримувати подарунки? А дарувати?  «Подаруйте» сусідові, хто поруч зліва, «подарунок», зобразивши його за допомогою міміки і жестів. (Вправа продовжується доти, поки всі діти не «подарують» свої «подарунки»).

II.Обмін інформацією

   а) Вчитель: - Осінь дуже щедра. Вона пройшлася полями, садами і залишила для нас свої подарунки.

    ДАРИ  ОСЕНІ
Восени врожай збирають
На городах і в садках.
Груші, яблука звисають
На тонесеньких гілках.

В лісі білочка руденька
Під пеньком знайшла грибок.
Ухопила — та хутенько

Заховала в теремок.                    

C:\Users\Ан\Desktop\00687124.jpg

б) Перегляд відеоролика «Щедра осінь» 

https://www.youtube.com/watch?v=aVdgvVJ8ngY

б) Гра «Що нам осінь принесла»

- Які ще дарунки принесла нам осінь?

(На дошці малюнок кошика. Вчитель пропонує  «покласти » до кошика дарунки осені. Учні вибирають малюнки овочів, фруктів, грибів та  кладуть до кошика.)

  • Погляньте, яка щедра осінь! Повен кошик дарів принесла.

III. Групове заняття

а) Вивчення пісні «Наша осінь щедра»

https://www.youtube.com/watch?v=vYI55KUtUWo

IV. Щоденні новини

- Заповнення календаря.

- Знайомство з планом на день .

РАНКОВЕ КОЛО

1 клас

ТИЖДЕНЬ 5

ТЕМА ТИЖНЯ: «ОСІНЬ»

День 5

Тема: Осінь в гості завітала

Мета: Закріпити знання про характерні ознаки осені, формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження; уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

Обладнання: кленовий листочок; відеозапис „Осінь золота”; запис пісні «Наша осінь щедра»; дошка прикрашена малюнками про осінь.

Хід зустрічі

I. Привітання.

а)Ранкове вітання:

Треба разом привітатись:

Добрий день. Добрий день.

Дружно й весело сказати:

Добрий день. Добрий день.

Вправо, вліво повернутись.

Добрий день. Добрий день.

Один одному всміхнутись.

Добрий день. Добрий день.

Як вас, друзі, всіх багато

Синьооких і чорнявих,

Карооких і білявих,

І високих, і низеньких,

І товстеньких, і худеньких…

Всіх вас рада привітати

І найкраще побажати.

Добрий день!

б) Коло вітань:

По колу учні передають кленовий осінній листочок з побажаннями один-одному.

  • Даринко, я бажаю тобі …

II.Обмін інформацією

а) Вчитель: - А ми давайте ще раз подивимося, яка чудова пора – осінь, помилуємося її фарбами, послухаємо її звуки.

 (Перегляд відео-фрагмента „Осінь золота”).

б) Асоціативний кущ «Осінь»

 

C:\3\1316478857_1316473820_1316471513_140481_1024_768.jpg                                                                                                              

в) Народні прикмети про осінь

А зараз я вам розповім, за якими ознаками чекати гарної осені:

  • Грім у жовтні — малосніжна осінь.
  • Багато павутиння на бабине літо — осінь буде ясною, а зима морозною.
  • Якщо калина вже достигла, а зберігає зелене листя — осінь буде теплою.
  • Журавлі летять у вирій високо у небі — осінь буде теплою і довгою.
  • Якщо шпаки довго не відлітають — осінь буде сухою.
  • Доки з вишні не спаде листя, скільки б снігу не випало — розтане.

г) Вивчення вірша за допомогою піктограм (метод ейдетики).

ЧАКЛУНКА
Осінь фарби готувала,
У відерця наливала.
Змішувала, чаклувала,
Потім все розфарбувала.
Придивіться, все довкола
Стало різнокольоровим!

C:\3\622982453.jpg

III. Групове заняття

а) Виконання пісні «Наша осінь щедра»

https://www.youtube.com/watch?v=vYI55KUtUWo

б) Гра «Скажи комплімент осені» (Гра виконується в колі)

IV.Щоденні новини

- Заповнення календаря.

- Знайомство з планом на день .

 

docx
Додав(-ла)
Лугова Віта
Додано
11 листопада 2020
Переглядів
1998
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку