Конспект уроку з ЯДС в 1-Б класі на тему: "Дикорослі і культурні рослини. Дослідження насіння соняшника. Дослід: як отримати олію з насіння соняшника"

Про матеріал

Тема: Дикорослі й культурні рослини. Дослідження насіння соняшника. Дослід: як отримати олію.

Мета:формувати у дітей цілісний образ світу,дослідницькі уміння, доступних способів пізнання предметів (дослід) вчити виконувати дослідження-розпізнання(що це? Яке воно?Обстеження за допомогою органів чуття, порівняння з іншими предметами);

розвивати кмітливість, логічне мислення, спостережливість, емоційний інтелект;

виховувати інтерес до пізнання природи, любов до Батьківщини.

Перегляд файлу

 

 

 

Методичний кабінет Криворізької спеціалізованої школи I –III ступенів № 118

 

 

 

                                                                            Конспект уроку з ЯДС

                                                                            в 1-Б класі

 

Дикорослі й культурні рослини. Дослідження насіння соняшника.

Дослід: як отримати олію з насіння соняшника

 

 

                                                                              Підготувала і провела               

                                                                              вчитель початкових класів

                                                                              Демида Олена Іванівна

 

 

 

м. Кривий Ріг

2019 р.

 

 

Тема: Дикорослі й культурні рослини. Дослідження насіння соняшника. Дослід: як отримати олію.

Мета:формувати у дітей цілісний образ світу,дослідницькі уміння, доступних способів пізнання предметів (дослід) вчити виконувати дослідження-розпізнання(що це? Яке воно?Обстеження за допомогою органів чуття, порівняння з іншими предметами);

розвивати кмітливість, логічне мислення, спостережливість, емоційний інтелект;

виховувати інтерес до пізнання природи, любов до Батьківщини.

Ключові компетентності:

Вміння вчитися.

Навчально-організаційні вміння й навички:

-дотримання режиму розумової праці під час виконання завдань;

-самостійно добирати необхідне навчальне приладдя і підтримувати порядок на робочому місці;

-орієнтуватися в тривалості праці, виконувати роботу певної тривалості.

Інформаційно-комунікативна :

Вміння співпрацювати , взаємодіяти в  групі.

Інтегрований урок.ЯДС , навчання грамоти

Обладнання: мультимедійний супровід, презентація, парасолька, ребус, LEGO,олія, козинаки, халва, цукерки «Тузя», папірці, насіння соняшникове, гарбузове, зерно пшениці, гранату, папайї, макуха, лупи, пісочні годинники, ступка,вушні палички, букви, фішки для звукового аналізу, текст про соняшник.

 

 

 

 

 

                                                      Хід уроку

I Створення атмосфери

СЛАЙД 1

(Вчитель починає урок з парасолькою в руках).Вдалого вам дня, мої любі діти.У мене в руках парасолька ось така яскрава, різнокольорова, світла. Як ви думаєте, навіщо вона потрібна мені? А парасолька для того,щоб ніяка мряка, похмура погода не обтяжила і не зіпсувала сонячного настрою, який , я сподіваюсь, буде царювати у нас на уроці.

Пропоную задати ритм на злагоджену роботу.(2 оплески в долоні і 1 по стегнах.Оплески не тільки задають ритм , а й створюють позитивний настрій)

А тепер уявно відкрили двері і впевнено зробили крок в урок…(Стук в двері, відкриваються двері і кур’є Нової пошти заносить посилку. – 1-Б? Отримайте посилку.Всі приємно здивовані. Вчитель відкриває посилку і переглядає та показує її вміст.)

Соняшникова олія, халва,мед, козинаки, цукерки і ось ще на дні лист.Починаю читати листа а потім проектую його на екран.

СЛАЙД 2

Доброго дня, мої маленькі дослідники.

Відгадайте загадку і здогадайтесь, хто я?

Квітка я, на сонце схожа.

На олію дуже гожа,

Жовті пелюсточки маю.

Їх до сонця повертаю.

СЛАЙД 3 Гіф-відгадка

Активність. На осонні соняшник підроста.(Діти підіймаються)

                      Голову до сонечка поверта.  (Повертають голівки)

                      Заглядає сонечку просто в очі. (Ручки та голівки – вгору)

                      Щось до мами-сонечка мовить хоче. (Махають ручками)

 

Діти, а до чого тут соняшник? Що це за подарунки? Що їх об’єднує?

 

СЛАЙД 4

Тема нашого уроку. Дикорослі й культурні рослини .Дослідження насіння соняшника. Дослід: як отримати олію з насіння соняшника.

Гра « Скринька знань»

Що ви знаєте про рослини?(Живі організми)

З яких частин складаються рослини? (Підземної та наземної)

Яка будова рослин? (Корінь, стебло, листя, квітка, плід, насіння)

Які рослини бувають? (Дикорослі та культурні)

СЛАЙД 5

Об’днайте в групи

Активність. Масажуємо вушка «ліпимо варенички» до тепла. Якщо активні –знизу вгору. Якщо сонні чи відчуття страху –згори вниз.

Включаємо кнопки мозку.(Ясність мислення,концентрація)

Права долоня – пупок. Ліва рука на грудях ближче до ключиці. Масажуємо пальчиками. Потім змінили ручки

СЛАЙД 6

Перед вами ребус. Відкрийте альбоми і поміркуйте в групах над ребусом.

Спікер в кожній групі слідкує за годинником 1 хв.

Соняшник

СЛАЙД 7

 

Скринька знань.На що вказує? На яке питання відповідає? Викладіть слово на дошці. Скільки складів?3. Який склад наголошений? Скільки букв? 8

Зробіть звуковий аналіз.(Робота в парах з LEGO і біля дошки –фішки)

Активність.Погони або Сова.Для м язів спини.Права рука на ліве плече, а голова в іншу сторону.Обов язково стояти рівно .Положення руки й голови змінити. Усуває головний біль.

Дах – Їжак – Замок. Вправа заспокоює.Концентрує увагу.

Діти, у кожної групи на парті є букваз нашого слова. Кожна команда добирає слово, яке починається на вашу букву і відповідає на питання який?

С –яючий

О-шатний

Н-іжний

Я – яскравий

Ш – икарний

Н – еповторний

И – ч який

К – красивий

СЛАЙД 8

Що нагадує вам цей слайд? Прочитаємо текст, який лежить у вас на парті.

В українській культурі соняшник шанують як особливу квітку. Для українців це один із образів Батьківщини. Кажуть, як квітка тягнеться до сонця, так і людини своїми думками, словами і справами звернена до своєї Вітчизни. Як Сонце для соняшника – єдиний і незамінний орієнтир, так і для людини Батьківщина – найвища, єдина, дана Богом цінність.

Фізхвилинка.

Діти, вийдіть з-за парт. Закрийте оченята і уявіть себе соняшником.Відчуйте, як сонечко своїм промінням зігріває вас, як легенький вітерець бавиться з вами.(Сприяє розвитку емоційного інтелекту)

А тепер відкрийте оченята і уявіть себе бджілками-трудівницями, які літають на соняшниковому полі і збирають нектар, з якого потім буде мед. Руки за спиною і махають ніби крильцями.

А зараз ви піднялись високо в небо вже пташками.Розправили крила. Руки рівно в сторони, оберти вперед-назад по 10 разів. (Вправа сприяє зміцненню м язів спини)

СЛАЙД 9

Читання тексту зі слайду.

СЛАЙД 10

Діти, ви ще на початку уроку звернули увагу на скляночки, що стоять на партах. Вміст яких склянок для вас знайомий?

(1 – зерно пшениці, 2 – зерно граната, 3 –гарбузове насіння, 4 – насіння папайя, 5 –соняшникове насіння, 6 – макуха)

Вміст яких склянок для вас знайомий? ( 4 – соняшникове насіння)

СЛАЙД 11

Візьміть насіннячко, роздивіться, дослідіть. Можете розглянути в лупу. Яке воно?

СЛАЙД 12

Серед гостинців є олія.Де її використовують?Іжа – для приготування якої застосували соняшникову олію, на багато корисніша,ніж з майонезом, вершковим маслом. Чи має вона запах? А який смак?

Спікери, візьміть, будь ласка, чистий біленький аркуш. Я зараз підійду до вас з вушною паличкою в олії. Що залишилось на папері? (Жирна пляма)А чи знаєте ви звідки береться олія?

СЛАЙД 13

Ось перед вами один із прикладів виробництва олії. Складний. Людину, яка виготовляє чи продає олію, робітника, який працює на підприємстві на якому виготовляють олію, називають олійник. Це ще й поширене українське прізвище.

СЛАЙД 14

Рослини, з яких отримують олію називають олійними. Хто з вас може назвати такі рослини? Що є підтвердженням того, що названі рослини містять олію?

СЛАЙД 15

Для підтвердження чи спростування тієї чи іншої думки ми проведемо дослід. Вчитель бере ступку і видавлює, пресує олію. А ви зможете переконати нас, що в насінні соняшника є олія? Візьміть очищене насіння, покладіть на папірець і складіть навпіл. Як ви думаєте, що потрібно зробити далі? Що можна використати замість преса?(Олівець, ручку, цеглинку)

СЛАЙД 16

На вашу думку, що знаходиться в 6 склянці. Макуха (вичавки) –побічний продукт після вичавлення олії пресуванням.

Діти роздивляються насіння і висловлюють припущення з чого ще можна отримати олію.

РЕФЛЕКСІЯ

На вашу думку для чого можна використати все це насіння? (Годівля пташок)

Вправа Незакінчене речення

Тепер я знаю…. Тепер я вмію…

Соняшник вас пригощає цукерками. Ви молодці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
1788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку