Нуш 1клас
Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
13 тиждень
«Зимова мозаїка»
ЯК ЗИМУЄ ПРИРОДА?
І.Ранкова зустріч (формування кола )
Спочатку вийдіть у коло дівчатка , які народилися в січні; далі ті,хто святкує день народження в грудні; ми чекаємо хлопчиків, які народилися взимку; приєднайтеся ті, хто вчора зліпив сніговика і т.д.
1.Привітання
Запропонуйте дітям привітатися у колі,використовуючи чарівну рукавичку.(Діти передають секретний сигнал і при цьому кажуть слова про те,якого кольору буває зима).
Н-д: сувора, біла,блискуча,срібна,чарівна, святкова, зла,і т.д.
2. Щоденні новин
Гра «Доторкнись до…»
3.Обмін інформацією
Робота з куточком «Новини класу»
4. Групове заняття
Визначення « кольорів зими » .Бесіда «Що змінилося довкола?»
Слухання вірша Галини Джемули «Зима у місті»
Зима у місті
Пада ,пада безліч літ
Білий сніг на білий світ.
… Шумувало недарма-
В місто в’їхала зима.
Враз слухняне помело
Гори снігу намело.
Він – неначе білий птах –
Повсідався на дахах.
Білосніжні подушки
Повлягались на лавки.
Зачепились за гілки
Вати білої шматки.
І машини, й мишенята
Одяглися в білі шати.
Ще й з’явилась відучора
Біла шапка в світлофора.
А ялиночка маленька –
Мов Снігуронька біленька.
Г. Джемула
Чи є у цього вірша колір? Який колір у зими? Чому?
II. Споглядання репродукцій картин,світлин, дитячих малюнків.
Чи однакова зимова погода зображена на світлинах?
Як зимує природа?
Які кольори можна назвати зимовими?
III. Перегляд мультфільму « Казка про Зайчика і зиму »
Для кого призначений цей медіа продукт?
Які предмети належать до живої природи?
За що Зайчик отримав морквинку від лісника?
IV.Екскурсія « Ознаки зими у природі »
Чи є на вулиці сніг? Послухайте, як скрипить сніг під ногами.
Чи помітили ви іній, паморозь, лід, бурульки?
Як виглядають сніжинки? Розгляньте сніжинки за допомогою лупи.
Порівняйте сніжинки.
Як змінилися взимку хвойні дерева?
На яких деревах залишилося листя?
Опишіть бруньки на деревах, кущах.
Як виглядають трав’янисті рослини?
Яких птахів можна побачити зараз у природі?
Як змінилося життя звірів взимку?
V. « Снігова» математика.
Викладіть на парті 3 сніжинки. Справа від них викладіть таку кількість сніжинок, щоб їх загальна сума була 10. Утворіть відповідну рівність.
* + * = 10
Викладіть зверху 7 сніжинок, а знизу – 3. На скільки менше сніжинок знизу, ніж зверху?
VI. Розвиток критичного мислення.
Робота в групах
1 група.
Спввідношення почутого у вірші Петра Сингаївського «Білі черевички у зими» і побаченого на картинах.
Білі черевички у зими
Вкрив дерева білими крильми
Морозець колючий, мов шипшина.
Білі черевички у зими,
Біла-біла в неї кожушина.
Білі сани, білогриві коні,
Білі рукавички пухові,
Білі щоки, а вуста червоні,
Мов розквітлі маки польові.
П.Сингаївський
2 група.
Якою ви уявили зиму в образі живої істоти (дівчиною чи бабусею)?
Доведіть свою думку.
VII.Перегляд відеоролика « Як тварини готуються до зими »
Робота в парах
(обговорити, яким чином ми зможемо допомогти пернатим друзям взимку)
Які зимуючі птахи вже до нас прилетіли? (снігурі, омелюхи,чечітки).
VIII.Створення композиції « Снігурі прилетіли » на тонованому папері
(Використовуємо тонований папір темних відтінків. Пригадуємо , які кольори зими ми спостерігали під час екскурсії. Малюємо губкою білою гуашшю крону дерева і пензликом - стовбур. Розрізаємо навпіл ватні диски. Чорним і червоним кольорами малюємо снігурів. Наклеюємо птахів на дерево.)
IX. Рефлексія.
Крісло автора – «Я вдома розкажу про…»
«Я хочу дізнатися про…»