Конспект уроку з ЯДС « Вода в природі.Стани води»
Мета:навчити унів розрізняти три стани води у природі,вчити спостерігати за її трьома станами; розвитати увагу,спостереждивіть,критичне мислення,уяву;виховувати турботливе ставлення до запасів води на Землі,естетичне сприйняття природи,бережне ставлення до природи.
Хід уроку
І.Ранкова зустріч.
1.Привітання.
-Вже почалися уроки.
Стали в коло. Руки –в боки.
Посміхнулись, потягнулись,
Вліво, вправо повернулись.
-Доброго ранку! Доброго дня!
Ми, як родина, ми, як рідня!
-Вправа « Передай привіт…»
Учні беруться за руки і по колу передають вітання один одному за допомогою імпульсів(наскання на долоньку,визначену кількість разів).
2.Щоденні новини.
-Вправа « Синоптик»(вибирається один учень,на голову йому одягається капелюх)
-Який сьогодні день тижня?
-Яке число? Місяць?
-Опиши стан неба?
-Чи були опади зранку?
-Чи є вітер?
-Які зміни у житті природи,людей,тварин відбуваються зараз? На початку осені?
3.Обмін інформацією.
-Дітки відгадайте ребус.Яке слово тут заховалось?
-Так,це ВОДА.
-Хто хоче поділитись,яку інформацію про воду ви знаєте?
4.Групове заняття.
-Дітки ,зараз ми будем працювати у групах.(Розділити клас на 3-4 групи,роздати листочки для виконання завдання)
-Ваше завдання записати якнайбільше фактів про воду, та все що з нею пов’язане ,які ви знаєте.Час для виконанння завдання 6 хв.
Перевірка виконанаго завдання.
ІІ.Оголошення теми уроку.
-Сьогодні ми з вами будемо вивчати цікаву інформацію про джерело життя на Землі—Воду.Де у природі є вода, та в яких станах ми її можемо зустріти.
ІІІ.Основна частина.
1.Асоціативний кущ до слова « Вода»
Вода
Життя риби водосховище лід ставок озеро річка підземні води
2.Робота над проблемним запитанням
-Як ви вважаєте , чи можливе життя на Землі без води? Чому?
Як часто ви використовуєте воду в повсякденному житті?Давайте спробуємо підрухувати як часто використуєтесь водою( вмитися зранку,випити склянку води,щоб помити посуд після сніданку,зробити чай в школу,помити руки перед переком в школі і тд.)
-Отже,ми можемо зробити висновок, що воду ви використовуєте приблизно 10р вдень)
-Чи важко було б якби нам воду вмикали через день,наприклад?(так)
-Чи вистачаю води усім людям на Землі?(ні)
-Та, на жаль, із кожним роком проблема питної води зростає. З інтенсивним розвитком технологій природні ресурси все більше виснажуються. Близько 2,1 мільярда жителів планети не мають постійного доступу до чистої питної води. Половина з числа тих, хто не має достатньо чистої питної води, живе у країнах Африки.
3.Гра « так чи ні» За допомогою кубиків лего.
-Я читаю твердження.Якщо ця дія допоможе нам зберегти воду – підніміть вгору зелений конструктор,якщо ж навпаки,шкодить,зменшує водні запаси Землі- підніміть червоний .
-Не перевіряйте крани в своєму будинку.(червоний)
-Поки чистиш зуби,воду можна не вимикати(червоний)
-Приймай душ замість ванни( зелений)
-Завантажувати повний барабан пральної машини(зелений)
-МИТИ ПОСУД У ЗАКРИТІЙ РАКОВИНІ(ЗЕЛЕНИЙ)
-Гратися водою можна досхочу(червоний)
-Отже, будьте уважні,не заб увайте про бережливе ставлення до запасів води.
4.Фізкультхвилинка
5.Робота з підручником(с.24-25)
-Вода — єдина речовина на Землі, яка в природних умо-вах може перебувати одночасно в трьох станах: рідкому, твердому й газоподібному. Сніг і крига, тумани та хмари, маленькі джерельця, річки, озера, підземні води й гейзери — усе це вода.Які властивості води ви пригадуєте з 2 класу?( вода прозора,без форми,без смаку, без запаху,текуча,займає форму посуду у який її налит
-Розгляньте малюнки,які стани води зображено.
- Чому про воду говорять по різному: біжить, лежить, літає, як скло?
-Отже, які три стани має вода? Вода в рідкому стані – це ( питна вода,ставки,озера,річки,підземні води,океани і тд.) В твердому це(сніжинки, лід,бурульки і тд.)В газоподібному це … .(пара,туман і тд.)
-Коли сніг розтає він переходить з твердого стану у який(рідкий)?А коли вода замерзає ,то вона переходить з рідкого стану у який (твердий)?
Це означає що вода може переходити з одного стану в інший.
-Прочитаємо текст у підручнику «Чи знаєш ти,де нероджується сніг?»
- Для чого потрібний сніг?
- Що відбувається в природі, коли зима безсніжна?
- На що це впливає?
-Протягом зими ти спостерігатимеш за снігопадами та завірюхами, будеш любуватися красою різноманітних сніжинок. Запам’ятай! Сніжинки бувають подібними до квіток, зірок і голок, але вони завжди мають шість промінчиків.
-ЦІКАВА ІНФОРМАЦІЯ.
Унікальний Музей сніжинок знаходиться на острові Хоккайдо (Японія). Він розміщений у печерах, де дуже холодно. Тут експонується 200 фотографій сніжинок, які зроблені за сучасною технологією. Кожна з них має шестикутну форму, але відрізняється оригінальним малюнком.
6.Гра « Займи позицію»
Робота в командах.
1 команда називаю користь води,2 команда називаю чим вода може бути шкідлива.
7.Робота в зошиті.(с.12.впр.1)
ІV.Підсумок уроку.
1.Рухлива гра « Обери дію».
Якщо твердження правильна ситите на місці,якщо ж не праильне- встаєте.
-Вода буває у 2 станах
- Води на Землі є вдосталь.
-Пара з чайника- це вода у газоподібному стані.
-Сніг- це рідкий стна води.
-Є організми які можуть жити без води
-Вода приносить не тільки користь, а й шкоду.
-Вода не може переходити з одного стану в інший.
-