Конспект уроку з зарубіжної літератури для 5-го класу на тему:"Г.К.Андерсен."Непохитний олов’яний солдатик""

Про матеріал

Мета: познайомити з життям і творчістю датського письменника Г.К.Андерсена; встановити його роль у розвитку жанру літературної казки, продемонструвати розмаїття казок Андерсена; на прикладі казки «Непохитний олов'яний солдатик» простежити зв'язок казкового світу із реальною дійсністю; розвивати мовлення, творчу уяву; викликати естетичні почуття; виховувати доброту, повагу до людей, почуття прекрасного.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: урок-подорож.

Обладнання: портрет письменника, збірки казок Андерсена, карта подорожі, ілюстративний матеріал, картки із завданнями..

Тип уроку – дослідження

Задачі уроку: 1.Читаючи, навчитись сприймати створений письменником світ як реальний 2. Продовжити роботу над формуванням уявлення про добро і зло, про справжнє і фальшиве. 3. Вчитися протистояти нещирості, зраді, жадібності, душевній черствості, бачити красу, справжню дружбу, щиру любов. 4.Виховувати почуття краси і вдячності за те, що славетний казкар поруч, він залишиться з нами на все життя, І кожна зустріч з його витвором – це якесь відкриття.
Перегляд файлу

5 клас

Ганс Крістіан Андерсен. 

Знайомство з казкарем. Найвідоміші казки Андерсена.

«Непохитний олов’яний солдатик» - історія непохитної вірності

Мета: познайомити з життям і творчістю датського  письменника Г.К.Андерсена; встановити його роль у розвитку жанру літературної казки, продемонструвати розмаїття казок Андерсена; на прикладі казки «Непохитний олов’яний солдатик» простежити зв'язок казкового світу із реальною дійсністю; розвивати мовлення, творчу уяву; викликати естетичні почуття; виховувати доброту, повагу до людей, почуття прекрасного.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: урок-подорож.

Обладнання: портрет письменника, збірки казок Андерсена, карта подорожі, ілюстративний матеріал, картки із завданнями..

Казки самі приходять до мене.

Їх нашіптують мені дерева,

вони вриваються з вітром.

Ганс Крістіан Андерсен

Хід уроку

 І.ОРГАНІЗАЦІЯ  КЛАСУ

ІІ. МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ  ШКОЛЯРІВ.

ОГОЛОШЕННЯ  ТЕМИ  Й  МЕТИ  УРОКУ

1. Вступне слово вчителя.

            Наша подорож  чарівною країною казок триває: на цьому уроці ми завітаємо  в гості до людини, яка має титул Короля Казок. Таке звання було у Ганса Крістіана Андерсена. Сьогод­ні в нас є чудова нагода познайомитися  з його життям, з його яскравою особистістю та пригадати найвідоміші казки Андерсена.

          2. Знайомство з бібліотечною виставкою (на виставці представлені книги із казками Андерсена різних років видання, учитель приділяє увагу найдавнішим книгам, підкреслюючи популярність творів казкаря та їх надзвичайний вплив на цілі покоління читачів).

ІІІ.  СПРИЙНЯТТЯ  І  ЗАСВОЄННЯ  УЧНЯМИ  НАВЧАЛЬНОГО  МАТЕРІАЛУ

1.  Зупинка «Павутинка»

        Діти, погляньте на портрет. Це Ганс Крістіан Андерсен. Давайте пригадаємо його казки, а для цього виконаємо завдання № 1: пригадай назви казок Андерсена і з’єднай лінією частини назви, таким чином ви створите «павутинку» із правильних відповідей .

Маленький Клаус і …                                                         королева

Принцеса на …                                                                   Великий Клаус

Дикі …                                                                                 горошині

Снігова …                                                                           солдатик

Стійкий олов’яний …                                                        лебеді

2. Зупинка «Горщик зі скарбом»

Уважно прослухайте історію життя Андерсена та виконайте завдання із горщика.

У горщику знаходяться картки із різноманітними датами, географічними назвами тощо, які пов’язані з долею письменника: Данія, королівство, дивак і фантазер, чоботар, праля, «Казки для дітей», 24, 158, королівське походження, театр, іграшки, острів Фюн, премія, «Барвінок і Весна», 145, Михайло Старицький, всенародне свято, сумна Русалонька. Завдання учнів – пояснити, як інформація з чарівного горщика стосується біографії Андерсена.

Ганс Крістіан Андерсен

Народився 2 квітня 1805 року  у  м. Оденсе острів Фюн у Данії. Данія – острівне королівство (406 островів). Тато – чоботар, а мама – праля. У своїй книзі «Правдива історія мого життя» Ганс писав про батька: «Мій батько виконував усі мої бажання. Я повністю займав його думки і серце, він жив мною. У вихідні він робив для мене збільшуване скло, улаштовував театр, виготовляв малюнки, які можна було змінювати, а з них складати історії ».

Андерсен мав мало друзів, бо хлопчика вважали диваком, адже він щиро вірив у  легенда про власне королівське походження. Крім того в той час, коли інші хлопці мріяли розбагатіти з допомогою торгівлю, мореплавства чи ремесла, Ганс марив сценою. Коли йому виповнилося 14 років, помер батько. І Ганс Крістіан вирушив до Копенгагена з надію саме тут знайти своє щастя.

На радість усім нам, Андерсен так і не став славетним актором, а присвятив себе фантастичному світу казок.

Перша книга – «Казки для дітей» - вийшла друком до Різдва. Це стало традицією: тепер до кожного Різдвяного свята письменник дарував своїм вдячним читачам нову книгу.

 Андерсен написав 158 казок, 24 збірки, які перекладені на 145 мов світу. Український читач вперше прочитав казки Андерсена рідною мовою завдяки наполегливій праці письменника та перекладача Михайла Старицького у 1873році.

Щороку на день народження казкара відбувається велике всенародне свято. З 1956 р. засновану Літературну премію ім. Андерсена. Українські лауреати – це Богдан Чалий «Барвінок і Весна», Всеволод Нестайко «Тореодори з Васюківки».

Казкар прожив 70 років, залишивши після себе безліч чарівних історій. Його будинок у Копенгагені став музеєм казки, тут можна зустріти усіх героїв Андерсена.

На площі  перед ратушою в Копенгагені встановлено пам'ятник казкареві. А біля входу до морського порту все ще так само самотньо сумує на камені в очікуванні свого принца Русалонька

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

3. Зупинка «Небезпечна»

Дайте відповіді на питання, що стосуються казки «Непохитний олов’яний солдатик», яку ви прочитали вдома. Але будьте уважними, адже іноді так легко помилитися, тому продумуйте свої відповіді та радьтеся з командою.

1.     Чому 25 солдатиків були братами?

2.     Як солдатики опинилися у хлопчика?

3.     Чим відрізнявся наш головний герой від своїх побратимів?

4.     Що вам відомо про палац з паперу?

5.     Ким була маленька дама?

6.     Як поставився до балерини солдатик?

7.     Що робили іграшки, коли усі спали?

8.     Хто жив у табакерці?

9.     Як поставився до солдата чорний гном? Чому?

10.                       Що сталося з солдатом?

11.                       Чому він не погукав на допомогу?

12.                        Як солдатик опинився у човнику?

13.                       Що вимагав пацюк?

14.                       Як солдатик опинився у череві великої риби, а потім в рідній кімнаті?

15.                        Чому солдатик мало не заплакав, побачивши балерину?

16.                        Що накоїв нерозумний хлопчик?

17.                        Чи злякався солдатик вогню?

18.                        Чому балерина опинилася у вогні?

19.                       Чому цю казку можна назвати доброю і сумною історією?

20.                       Чого вона нас вчить?

4.    Зупинка «Переможців»  Створіть гроно "Образ непохитного солдатика".

5. Зупинка «Малюнкова» Поясніть який момент казки перед вами (ілюстративний матеріал додається).

V. ПІДСУМОК УРОКУ. ОЦІНЮВАННЯ.

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

   Чи схожі між собою герой та автор?

   Чому Андерсена теж можна вважати «стійким олов’яним солдатиком»?

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Прочитати казку «Соловей», скласти 5 запитань для майбутньої літературної дуелі.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
3.8
Відповідність темі
4.3
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Легка Ірина Іванівна
    Вдячна, є цікаві елементи, які можна використати на уроці.
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Слубська Наталія Іванівна
    Логічно,послідовно, вдало підібрані завдання
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бак Світлана Костянтинівна
    Дякую. Є цікавинки. Використаю на уроці.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  4. Бак Світлана Костянтинівна
    Дякую. Є цікавинки. Використаю на уроці.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
8 квітня 2018
Переглядів
9786
Оцінка розробки
4.3 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку